Permalänk
Medlem

Windows inbyggda brandvägg.

i xp/2000 är definitivt inte att udnerskatta. fungerat krångelfrtt för mig hela dagen.

någon som har mer feedback?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte, windows 2000 har ingen inbyggd brandvägg...
Men visst XPs inbyggda funkar precis som vilken spi-firewall som helst.

Permalänk
Medlem

Ja, jag håller med, om man tycker sig behöva en brandvägg så fungerar den ypperligt. Det som är bra är att det går snabbt att starta och man behöver inte installera något, drar lite systemresurser.
Lämpar sig mycket bra när man när man precis har installerat windows och ska köra windows update, så man slipper alla parasiter.
Det enda som är mindre bra är att det inte finns så många inställningar och att det kan vara lite krångligt att öppna portar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
Nu förstår jag inte, windows 2000 har ingen inbyggd brandvägg...

Mjae, Win2000 har iaf. TCP/IP-filtrering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Ja, jag håller med, om man tycker sig behöva en brandvägg så fungerar den ypperligt. Det som är bra är att det går snabbt att starta och man behöver inte installera något, drar lite systemresurser.
Lämpar sig mycket bra när man när man precis har installerat windows och ska köra windows update, så man slipper alla parasiter.
Det enda som är mindre bra är att det inte finns så många inställningar och att det kan vara lite krångligt att öppna portar.

krångligt och krångligt.. du måste öppna varje port manuellt, två gånger om den ska ha både udp och tcp ...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.