Permalänk
Medlem

ATi Drivare

Vilken drivrutin använver du?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Omega eller Catalyst blir det oftast.

Visa signatur
Permalänk

Hahaha... skönt med ett sjätte val

Visa signatur

P4 - 3,2 gHz || 1024 Mb ram @ 400x2 Mhz || 120 Gb S-ATA barracuda x2 || 19' CRT || PowerColor x800pro VIVO|| Chaintech 9CJS ZENITH ||

Permalänk
Medlem

Catalyst original har alltid funkat bäst för mig, Ocfaqs softmoddade kör jag på sonens 9200SE så att det går att klocka därför att Ocfaqs drivare endast innehåller softmodden och inga andra tweaks.

Glömde, ATI-tool för att klocka såklart, suveränt program.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Se signatur

Jag rekommenderar även UniAN Catalyst.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

catalyst

Permalänk
Medlem

val nr 6....

Permalänk

Catalyst

Permalänk
Medlem

Catalyst e den bästa enligt mej, men den e endå dålig!

är mkt missnöjd med atis drivare

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Omega använder jag av dom enkla anledningarna att jag får bättre prestanda än motsvarande Catalyst, dom är enklare att installera (kräver ingen avinstallation av tidigare Omega) och man får med Radlinker (överklockningsprogram).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miblom
Omega använder jag av dom enkla anledningarna att jag får bättre prestanda än motsvarande Catalyst, dom är enklare att installera (kräver ingen avinstallation av tidigare Omega) och man får med Radlinker (överklockningsprogram).

Men man kan också ladda ner radlinker.....

Permalänk
Medlem

CAT ATM.
ozric: Funkar dom bra? Vad är bättre/annorlunda med dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stormtranz
Men man kan också ladda ner radlinker.....

Visst kan man det. Men är man lite bekväm av sig så är det skönt att få allt i ett paket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Catalyst e den bästa enligt mej, men den e endå dålig!

är mkt missnöjd med atis drivare

Konstruktiv teknik! Folk blir inte klokare på dem bara för att du säger att de är kassa utan att föklara varför

Permalänk
Medlem

Använder för tillfället Omega då dessa har fler och smidigare funktioner och i mitt tycke bättre prestanda än motsvarande Catalyst.

Permalänk
Medlem

Jag är lite kass på sånt men är Catalyst en uppdaternings drivrutin? ska kanske skaffa x800xt

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozric
Se signatur

Jag rekommenderar även UniAN Catalyst.

Vad är det för specielt med dem?

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

Tja får lite mer poäng i 3Dmarks med Omega så då blir det den.

Permalänk
Medlem

Körde Catalyst till mesta delen och lite Omega när jag hade mina 9700 och 9800 kort. DNA suger fett kan jag bara säga.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mocla
CAT ATM.
ozric: Funkar dom bra? Vad är bättre/annorlunda med dom?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy

Vad är det för specielt med dem?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spirit Drivers - Moddade drivrutiner från fransmannen "knyz".

Spirit Driver V1.5 are based on Official Catalyst 4.8.

Changelog :

* Best quality in 2D,3D
* D3D/OGL Optimizations (Far Cry , DOOM3,BF Vietman,BF 1942,Sacred,Lock On,IL2,Splinter cell 1 et 2,UT2004,Rainbow Six 3,etc..)
* Bug fix Radeon 9600
* 9800XT softmod is back
* DIVX/DVD/SVCD... optimizations
* X800 Softmod has been turn off
* Bugs Fixed (Halo,Deus EX 2)

Download
Download (Torrent)

Mer info finns på Franska sidan RADEONTHETOP och i DriverHeavens forum
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UniAN Catalyst - Moddade Drivrutiner Från Koreanerna bakom "Azura Drivers" och "Neutral Catalyst". Interview här

New UniAN Info.

# 2004/07/14 (v1.1.47)
- Based on ATI Catalyst v4.7
- Softmod for RadeonX800pro@X800XT included (Not tested!)
- Fix during install Radeon9x00 softmod error
- Fix GLideWrapper uninstallation
- More D3D and OpenGL Optimizing
- Change ATI Tray Tools 1.0.0.338 to 1.0.0.345

Download (UniAN 4.8 kommer snart)

Koreanska hemsidan

Mer info finns finns i bla DriverHeavens forum
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har testat båda drivisarna ett tag och de funkar klockrent. Det är mycket smaksak det här så jag tycker att ni ska testa båda om ni orkar.

Om jag måste välja drivrutin t.ex. till ett LAN så står valet mellan Omega och UniAN, det är de drivrutiner som känns bäst för mig.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!