Ingen som har erfarenhet av Thermaltakes nya chassie "Tsunami"?

Permalänk

Ingen som har erfarenhet av Thermaltakes nya chassie "Tsunami"?

Är det någon som har någon erfarenhet av Thermaltakes nya chassie som heter Tsunami?
http://www.thermaltake.com/xaserCase/tsunami/swa/swa.htm
Är väldigt sugen på att byta ut mitt nuvarande Thermaltake v1000a mot ovanstående, främst pga viktskillnaden och chansen att få ner ljudnivån eftersom 120 mm fläktar används istället för 80 mm som sitter i min nuvarande:
http://www.thermaltake.com/xaserCase/xaser3/v1000a.htm

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Är det ens släppt i sverige än?

Permalänk
Medlem

HAHA! vilken ripoff på Cooler Master Wavemaster.

Permalänk
Medlem

sökning här på forumet efter "Tsunami" gav rätt många träffar... undrar hur många man får av google...
förslagsvis då "Thermaltake Tsunami" snarare än bara "Tsunami", kanske lägga till "review" också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

jag har ett och har haft ett i snart en månad kan jag meddela.
och för er som inte visste att man kan köpa dom så har DB dom i alla olika sorter sist jag kollade...

Visa signatur

Three men can keep a secret if two of them are dead

Permalänk
Medlem

Jodå jag har ett svart utan fönster som jag köpte från DB, faktum är att jag älskar chassit, underbart att arbeta i, skönt med allt de har gjort för att man ska slippa använda verktyg i så stor utsträckning som möjligt!
Härligt o kunna låsa det också..

Enda negativa är väl att det låter mer än mitt gamla chassi, i det gamla hade jag iof bara en 80mm chassifläkt, här har jag två 120mm som går för fullt tror jag ;>
Fina temperaturer iallafall.

Läs lite recensioner om du inte gjort det finns mycket o lära där.

*EDIT* Valde ett utan fönster eftersom att jag är så jävla trött på att alla CS geekar kutar runt med det, det har blivit för vanligt helt enkelt.. *EDIT*

Permalänk
Medlem

jag älskar sättet att mounta 5,25 tums hårdvara
diskmontage är också helt ok btw.

Visa signatur

Three men can keep a secret if two of them are dead

Permalänk

Kul att någon bemödar sig att komma med annat än standardfrasen: "sök"
Jag har sökt överallt, läst alla recenssioner jag kommer över men är allmänt nyfiken på vad folk har att säga. Kom inte och säg sök en gång till för då spyr jag.
Det är för sjutton inte en databas, det är ett FORUM! Där SKA man diskutera saker i första hand, men KAN även söka. Har man sökt, men ändå vill veta mer kan det ju vara idé att starta en tråd.

Visst är utseendet väldigt likt andras, men det struntar jag i. Det är just Tsunami jag är intresserad av, inte Coolermaster.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Hehehe, bra svarat Stoffe !!!
Forum=plats att ställa frågor, spåna fram o tillbaka mm
Söka=är det inte därför det finns sökmotorer ???

Ni som alltid svarar med "sök, det finns 10000000 såna här trådar redan" måste bara ha för mycket fritid eftersom ni bevisligen har tid att sitta och be folk söka, söka, söka .... Fattar inte att ni orkar bemöda er med detta.

Stoffe, håller med dig. Ett ruskigt snyggt chassi är det. Är bara lite tveksam till chassin med dörr. Har själv ett sånt nu, Chieftech, men jag tycker att dörren mest är i vägen så den har monterats bort. Jag har varit och kollat hos en kompis på hans Thermaltakes Tsunami silver med fönster. Skitsnyggt även i verkligheten! Bra inredning och snygg som en möbel på skrivbordet ! Bra köp (om än något dyrt) tycker jag. Kanske ingen större hjälp men tyckte jag skulle säga dig det i alla fall.

Lycka till i jagandet !

/S

Permalänk
Medlem

Därför att vi som har hängt ut här länge och lärt oss och ta reda på saker själva är trötta på "lätjan" hoss de nya användarna. Om informationen fins där så kan du väl själv hitta den istället för kräva att få den serverad på silverbricka. Det är inte uttan anlädninf sökknappen fins där och att många större forum har det faktiskt som en oskriven (och även skriven) regel att söka först fråga sen. Ni ser det fina med forum är att de bildar en databas...en databs funktion är att spara information. Sen är det lite segt och se samma frågor dag ut, dag in. Får oss gammla(forum ålder) och känna att forumet går utför.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]
Därför att vi som har hängt ut här länge och lärt oss och ta reda på saker själva är trötta på "lätjan" hoss de nya användarna.

Vem av oss har varit här längst under rådande användarnamn? Löjligt svar, jag vet, men jag retar mig fortfarande på alla som svarar sök. Som jag sa innan, det är INTE en databas, det är ett forum.
Orka hålla på och be alla söka hela tiden. Snart består ju varenda tråd på forumet av en hoper svar där folk bara skriver sök och idiotförklarar trådskaparen. Hur hållbart tror ni det blir i längden? Jag besöker även regelbundet ett stort bilforum och där slipper man sådana här ickegivande påhopp. Alla är hjälpsamma även om samma fråga kommit upp tusen gånger. Folk kan vara oense där, men utan att idiotförklara varandra. Mycket trevligt att vistas där.

Nåja, åter till ursprungsfrågan. Personligen tycker inte jag att 1245 kr är mycket pengar för ett kvalitétschassie. Dörren må vara ivägen, men gör å andra sidan att lådan blir mycket snyggare. Tror det blir en sådan för min del.
Får bara hålla ut tills lönen ramlar in.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

under rådande användarnamn

Problemet med att alltid samma frågor ställs är att man blir trött på det hela och missare de få guldkornen som faktiskt fins till...jag menar FAQn är där av en anlädning. T.ex. så skilljer sig inte trådarna här mycket från trådarna här för sex månader sen eller ens ett år. Samma gamla är detta schassi bra?,hur kopplar jag inuti schassit, jag ska sätta i ccfl/fönster/dioder/vattenkylningpaket i mitt schassi och gillar ni min shuttle? stuk. Glömm heller ej årets fluga "Projekt : ska bygga ett schassi i skolan", som mina polare gjorde för två/tre år sen... Självklart att forum är en plats för dikution men hur kul är det med samma diskutioner dag in, dag ut? Detta är inget personligt riktat mot trådskaparen utan allmänt. Skulle inte ha något imot färre trådar/posts om de var mer nyskapande, du vet kvalitet över kvantitet.

Sen en grej till. Det är faktiskt inte så svårt att få ett humm om vad som är bra/dåligt. Läs lite här och tänk efter. Kommer du på nåt smart/bra? Posta det då och få feedback.

IAF har hör lite blandade åsikter om det men eftersom jag inte gillarföretaget så kan jag inte rekomendera det.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk

hatar också såna som säger sök.

Permalänk
Medlem

Jag hatar dig tillbaka!

OnT: Sök säger man endast på de vanligaste frågorna och de som står i FAQ.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slanne
HAHA! vilken ripoff på Cooler Master Wavemaster.

http://www.gtek.se/img_prod/CMWAVES.jpg

Vad har den med tråden att göra =/

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk

Givetvis bör man ju kolla upp idiotlätta grejor genom sökfunktionen först, men i detta fallet när jag vill ha folks åsikter så kan man enligt min åsikt inte få för många.
Skillnaden är ju om det bara finns ett svar på en fråga. Då kan det vara befogat att söka.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |