Permalänk
Avstängd

gött

Visa signatur

citera

Permalänk

Ojojojojoj! nisse du har sååååååå fel! förlåt om jag sårar dig men du har så JÄKLA FEEEEEEEEEEL!

Det FINNS en jordplåt i xboxen! MUAHAHAHAH! I Win!

Jag kan ta kort på mitt, om du vill se det, eftersom det ligger löst för att jag fixar med mitt egna fina projekt, som du vet
btw, har köpt plexiglas nu och sågat till alla bitar, så här skall nu borras och fixas =D lådan _kan kanske_ bli färdig imorgon

aja hare bäst moddnings nisse
keep it up!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
Ojojojojoj! nisse du har sååååååå fel! förlåt om jag sårar dig men du har så JÄKLA FEEEEEEEEEEL!

Det FINNS en jordplåt i xboxen! MUAHAHAHAH! I Win!

Jag kan ta kort på mitt, om du vill se det, eftersom det ligger löst för att jag fixar med mitt egna fina projekt, som du vet
btw, har köpt plexiglas nu och sågat till alla bitar, så här skall nu borras och fixas =D lådan _kan kanske_ bli färdig imorgon

aja hare bäst moddnings nisse
keep it up!

Jo, jag vet att det ligger en plåt i orginal-lådan. Jag har ju öppnat min egna box ju.. Men saken är den att det är bara en plåt, det kan inte ta vägen någon annan stanns i boxen.. Allt som är av metall kallas för "utsatt del" på fackspråk får elektriker, vilket innebär att den "utsatta delen" måste jordas.. Saken är den att det är inte den plåten.. Så inga kännslor sårade här inte..
Hoppas att du får tummen ur och slänger upp lite bilder sedan då Superball..

Permalänk
Medlem

Produkt fråga:

Vad kostar Plexi på Bauhaus? Deras hemsida är total bajs och det finns inte där. Och hur stora och tjocka är skivorna?

On-topic:
Najs som faen! Och fort går det också! En eloge till dig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aragog
Produkt fråga:

Vad kostar Plexi på Bauhaus? Deras hemsida är total bajs och det finns inte där. Och hur stora och tjocka är skivorna?

On-topic:
Najs som faen! Och fort går det också! En eloge till dig!

Plexiskivorna som jag har köpt på Bauhaus kostar 92.- och dom är 50*50cm och 4mm tjocka.

Tackar.. Jo, det går väl hyfsat fort nu.. Vill ju bli klar med den så snart som möjligt.. Man börjar sakna att spela.. Och så har man massa nya spel i datorn som väntar på att få bli spelade på boxen..

Permalänk
Medlem

kommer den bli snygg ? nejemn var det svårt att chipa den ?

Permalänk
Avstängd

Hade varit snyggare om du målat insidan (det bruna) i svart eller nått.

Annars nice work

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat riktigt snyggt

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

härlig beskrivning! Vad kostar allt material sammanlagt typ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch0lss0n
härlig beskrivning! Vad kostar allt material sammanlagt typ?

Massa pengar.. Vet inte något exakt.. Idag så kommer det att komma någon mera uppdatering hoppas jag på... Ska iväf till Feltema (Biltema) och köpa ljuddämpningsmatta för att klä i väskan. Jag har inte gjort något sedan sist tyvärr pga att min mammas morbror gick bort förra söndagen, så det har varit en del att stå i..

Permalänk
Medlem

gillade den andra bättre denna så lite tattig ut aja jag har inte gjort nåt med min box ÄN så jag ska inte klaga

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk

Plexi från bauhaus! Det är ju tokdyrt!

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nithlon
gillade den andra bättre denna så lite tattig ut aja jag har inte gjort nåt med min box ÄN så jag ska inte klaga

Så kan man också uttrycka sig.. Men huvudsaken är att jag gillar den..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golvplankan
Plexi från bauhaus! Det är ju tokdyrt!

Nää, inte alls.. Värt varända krona.. Bara 92.- för 50cm * 50cm * 4mm

Nåja, uppdate time.. NU VILL JAG BLI KLAR!!!

Då har man varit på Biltema och köpt högtalartyg samt på micro och köpt textillim.

2st hållare som ska bort innan fästningen av tyget.

Borttagna utan några problem alls.

Efter borttagning.

Plexit är bortplockat också inför att tyget ska på.

Tyget har jag börjat och fästa längst ner.

Nästan hela locket klart. Bara lite kvar på kanterna att fixa.

Stay tuned!

Permalänk

fett najs båda låderna... men den första hade nog blivit bättre...

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Permalänk
Medlem

najs, men mer uppdates ffs :D:D

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbo_tommie
fett najs båda låderna... men den första hade nog blivit bättre...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
snyggt!

Tackar..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
najs, men mer uppdates ffs :D:D

Självklart kommer det.. Ska försöka att bli klar till helgen..

Fan va less jag bli ibland när man ska skicka ett inlägg, måste göra om allt nu.. Satan också..

UPDATE!

Nå, nu har det sista stått över natten med tejp så att tyget skulle sitta bra på kanterna.

Tejpen är borttagen och det är dags att frisera tyget med ett rakblad.

Då va det fixat, ser mycket bra ut!

En liten närmre bild på kanterna.

Inuti i locket.. Har bara satt skruvarna på plats än så länge.

Kände att det va tags att börja med handkontrollerna. Tog den som jag fixade för ett tag sedan med kabelstrumpa.

Lite borrat för den andra kontakten på sladden till handkontrollen.

Lite krympslang för att skydda.

Passar kanon efter lite filning.

En liten bild på hur den korta stumpen sitter i väskan.

Då va det dags att ta itu med dvd'n. Har mätt lite och kollat..

Utsågat och filat...

Kollade så att inget tog emot.. Ska fixa 2st 13*2,5cm * 4mm plexibitar.
Den som blir synlig ska målas svart på baksidan.

Det va de..

För idag..

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, skulle du kunna motivbera varför du har kortsidorna som front o bak? vanligt brukar ju vara rektangel med långsidorna som front o bak.

NU vill jag intehöra "varför inte" svar, vore kul o veta bara.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Ser bra ut, skulle du kunna motivbera varför du har kortsidorna som front o bak? vanligt brukar ju vara rektangel med långsidorna som front o bak.

NU vill jag intehöra "varför inte" svar, vore kul o veta bara.

Inte måste man väl va som alla andra? ^^
Nä, men saken är den att det funkar bättre att ha fronten på ena kortsidan pga innehållet.. Det va lite krångligt att få ihop det till något vettigt.. Så det va min lösning.. Lättare att få in den i tv-bänken också när jag bygger den som jag gör..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddnings nisse
Inte måste man väl va som alla andra? ^^
Nä, men saken är den att det funkar bättre att ha fronten på ena kortsidan pga innehållet.. Det va lite krångligt att få ihop det till något vettigt.. Så det va min lösning.. Lättare att få in den i tv-bänken också när jag bygger den som jag gör..

Hehe, alltid kul när folk inte gör som alla andra, vilket de oftast får skit för tyvärr, men tack för snabbt och bra svar.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Tycker din första idé med en plexi låda var bättre...om du skall bära den så köpa en väska i lagom storlek bara

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n

Hehe, alltid kul när folk inte gör som alla andra, vilket de oftast får skit för tyvärr, men tack för snabbt och bra svar.

Självklart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Tycker din första idé med en plexi låda var bättre...om du skall bära den så köpa en väska i lagom storlek bara

Många som tycker det.. Men väskan är i lagom storlek.. Jag vill ha en bra översikt över delarna istället för att bygga allt så himla kompakt..

*************UPDATE ON THE TCB!*************

Jag kom att tänka på att jag ville se lysdioderna när jag har igång x-boxen,
så jag funderade på hur jag kunde fixa det.

Så jag tog försiktigt och böjde upp dom.
Fronten kommer att sitta så att dioderna kommer precis att titta ut.

Jag har försökt och sågat lite i väskan för att se om jag kunde få till det med knapparna,
Men icke sa nicke.. Så jag hittade dessa brytarna som har suttit i en dator..

Riktig kabel ifrån jobbet.. Den har en helgjuten kopparstjärna i sig.

Nå, dags att förlänga knapparna. Och gnäll inte på att jag är kass på att löda, vet jag redan.

Brytaren.

När jag ändå va i farten så ville jag fixa chippet också med bättre kablar plus att få
det närmre moderkortet.

Och som alltid ska man stöta på problem. 2st kopparplattor som löder på släppte.
Så jag fixade med en liten kabel istället för att ha ett stift.

Men när jag sumrade så fick jag inget svar, så den plattan va skadad iallafall.
Då va det bara att hitta en ny punkt vilket jag gjorde som funkade rätt.

Och till den andra lödpunkten som pajade så hittade jag denna som ska funka fint.

Där va D0 punkten utbytt med den nya kabeln.

Chippet på plats.

R3G3 och R2G5 punkterna fick varsin ny kabel.

Allt klart.. Här ser man två kablar som kommer uppifrån som är ifrån dom trasiga
lödpunkterna på chippet som jag hittade nya för.

Och som jag sa innan, gnäll inte på mina lödningar, behöver bara öva lite.. Och det är på god väg redan..

Permalänk

OnTopic: Grymt snyggt, fin lösning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddnings nisse
Den har en helgjuten kopparstjärna i sig.

Stjärnor finns i himelen, ha det bra =D

Permalänk
Medlem

naaaajs keep gooing

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI,AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 36MB,Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16,MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6GB GAMING X,Corsair RM750X 750W v2,Samsung 860 EVO 1TB, Win 10

Permalänk

Snyyyyggt

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Direkta
naaaajs keep gooing

Tackar tackar..!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Snyyyyggt

Tackar tackar..

*************UPDATE ON THE TCB!*************

Då va det dags för den andra fläkten att komma på plats som ska blåsa ut ur väskan.

Nu sitter den på plats.. Blev super..

Passade på att fixa transformatorn när jag ändå va i farten för lysrören.

Jag klurade lite på denna idag.. Dom kablarna där.. Förläng..

Vände och funderade lite mera.. Och jag fick en liten tanke som jag verkställde..

Sagt och gjort, då va det kablar på plats.

Så tänkte jag, jag kan ju inte sätta fast kablarna på orginalkontakten. Så jag tog mig en titt på moderkortet.

Och som sagt och gjort igen... Där satt kablarna på plats också..

Lite tillsnyggande med stripes.

Och så kortade jag ner kablarna för "Eject" och "Power" knapparna.

Måste säga att det börjar kännas lite meningslöst att uppdatera denna tråden då nästan ingen är här inne.. Eller så kanske det är massor med folk här inne, bara att dom inte orkar eller vill skriva.. Får se hur längre jag uppdaterar här iallafall.. Annars så kommer uppdateringarna bara fortsätta på min hemsida..

Permalänk
Medlem

Vadå, får du för lite reaktioner menar du jag kan lova här och nu att skriva en kommentar efter varje uppdatering!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kan lova att här finns många som kollar.
Men vi vill ju inte spamma sönder din fina tråd med "Snyggt" "Fan va jag är avundsjuk" mm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fortsätt uppdatera! Jag tillhör en av dem som är här inne men inte skriver något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Fortsätt uppdatera! Jag tillhör en av dem som är här inne men inte skriver något.

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10