Permalänk

Hur för man över spel från datorn till z1010:an? Det finns ingen mapp för spel

Permalänk
Medlem

Slapp bara *.jar filen i Mobilminne så lägger det sig automatiskt där det ska.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Slapp bara *.jar filen i Mobilminne så lägger det sig automatiskt där det ska.

Du menar Telefonminne?

Permalänk
Medlem

Var lite snabb. Självklart gör jag det

Permalänk

Funkar det bara med .jar eller klarar den .jad

Permalänk

Är man tvungen att skicka in Z1010 för att låsa upp den. Det finns inga fina program man kan köra? Det borde ju finnas tycker jag eftersom telefonen är så "datanära" med USB etc.

Ngn som vet?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

det finns, men du måste fixa kablar till det, som en T28 servicekabel, sen köpa credits från totalserver.net

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Har för mig att jag sett något fint program för att styra datorn med sin SonyEricsson telefon..
Funkar det med Z1010 och vad heter det och kan man styra mer än typ bara Winamp?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Hej, jag tycker att internet går MKT segt på min Z1010, t ex MSN-sidan. Råkar jag köra på GPRS, och isåfall hur ser man vad man kör på?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av discusnl
En liten fråga till den kunnige, antingen är jag blind eller vart slänger man in videofilerna på Duo-stickan? Jag ser minneskortet och kan slänga in mp3:or i ljudmappen, men videomappen ligger under telefonen, alltså icke under kortet. Har jag missuppfattat det hela eller vart ska man slänga ner videofilerna om man vill ha de på minneskortet?

Det är bara att släppa filerna på telefonen så lägger den filerna rätt.

Sen om man har bluetooth så är det enkelt att föra över filer till telefonen.

Permalänk
Medlem

Dum fråga kommer nu: kan man/ska man ha minneskortet i hela tiden? :F

Permalänk

hmm

jag la in 0602supermario.jar från mobil9.com direkt i telefonminne men den las inte som ett spel ändå.. vad är fel?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att koppla ihop Z1010 via bluetooth och använda Video-Call-kameran som en webcam? Altså streama det via Bluetooth?

Permalänk
Medlem

Måste jag ha bluetooth dongle för att överföra mp3or till mobilen? Vad kostar en sån isåfall?
Annars hur överför jag mp3or till mobilen?

Permalänk
Medlem

Jag skrev den här frågan i en annan z1010 tråd men fick inget svar så jag provar här.
När jag spelar upp mp3or uppkommer det ett irriterande ljud, typ som att det "laggar" men att det samtidigt piper till i låten, detta sker slumpmässigt i låtarna. Någon som vet vad man kan gör åt det?

Visa signatur

FREDRiK | Skaffa Firefox samt Thunderbird - www.mozilla.org

Permalänk
Medlem

^ Via USB-kabeln som följde med fann jag det som enklast

Permalänk
Medlem

Men vilket program då? Installerat allt från cdn.. "file manager" kanske? Det hittar jag inte trots att det ska vara installerat.. hjälp?

Permalänk
Medlem

Hur sätter man på shuffle när man spelar musik? Någon som vet? Gillar telefonen skarpt annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Men vilket program då? Installerat allt från cdn.. "file manager" kanske? Det hittar jag inte trots att det ska vara installerat.. hjälp?

Har du inte någon genväg på skrivbordet som heter "Mina telefoner" bara att gå in där och dra filerna rätt. Så gör jag iaf.

Permalänk
Medlem

Ja herregud vad dum jag är, förlåt haha..
Men hur använder man z1010 som mp3spelare då? kan man inte vika ihop telefonen, när jag lyssnar på en låt så stängs den av då

Permalänk
Medlem

Om du inte spelar låten i file manager, utan istället i media player-grejen så går det nog

Visa signatur

a roma solo la lazio

Permalänk
Medlem

Jag köpte en SE Z1010 igår.
Jag kopplade den till datorn och installerade programet från den medföljande cd-skivan.

Skickade över några bilder och låtar, kopplade ur telefonen och kopplade in den senare igen så fungerade det inte.
När jag öppnar något av mobil programen så står det att ingen enhet har hittats.

vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

ah fan det gick, tack, går det att ta bort ringsignalerna från mediaspelaren och sedan använda dom som rignsignaler?

Permalänk
Avstängd

Varför tar det så lång tid att föra över saker från datorn till Z1010?

Jag förde över några mp3or från datorn till min Z1010 via USB kabeln som följde med. Det tog minst 5 minuter för att skickar över en låt på ca 4MB.

Varför tar det sån tid?
Kan man göra något för att snabba på överföringen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croman
Varför tar det så lång tid att föra över saker från datorn till Z1010?

Jag förde över några mp3or från datorn till min Z1010 via USB kabeln som följde med. Det tog minst 5 minuter för att skickar över en låt på ca 4MB.

Varför tar det sån tid?
Kan man göra något för att snabba på överföringen?

Varför skriver du om du inte ens orkar läsa igenom tråden? Jag svarar inte pga. din lathet.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoyaz
Varför skriver du om du inte ens orkar läsa igenom tråden? Jag svarar inte pga. din lathet.

Tråden är på 8 sidor och jag är trött efter en hel dag ute och övningkört i Stockholm City, Du kan väll åtmistånde länka till sidan där du skrivit svaret?

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan tipsa om en service point i göteborg?

Vill uppgradera till senaste firmware.

Permalänk
Medlem

Påtal om firmware så kan kanske alla med en Z1010 skriva här i tråden vilken version ni har?

>*<<*<* skriver ni för att kolla. Pilarna representerar riktning på joysticken.

R1G007 Sitter jag på. Inköpt i fredags (15/10)

Permalänk
Medlem

Sitter också med den, R1G007, telefonen köptes i fredags, ska lämna in den för uppgradering senare idag eller imorrn.

Permalänk
Medlem

köpte min i lördags, har version R1G007 också.

Visa signatur

Dator älskare,och Kylnings tokig :)
Pryllll lover