Permalänk
Medlem

IIS-problem

Har ett ganska konstigt problem. Har installerat IIS på datorn och allt verkar frid och fröjd. Har tankat en färdig webshop i ASP och sidan fungerar som den ska tills dess att jag ändrar nått i databasen (Access).

Som default finns det två kategorier som kallar sig för "Kategori" och "Underkategori". När jag ändrar namnet på kategori till t.ex "Kakor" så fungerar det inte längre. MEN om jag sedan ändrar namnet på databasen från t.ex db.mdb --> db2.mdb så fungerar det igen och ändringarna har applicerats.
När jag ska ändra nånting nästa gång så måste jag byta namn på dbn igen för att det ska fungera. Som det ser ut nu sitter jag o ändrar namn på dbn från db ---> db2 fram och tillbaka hela tiden vilket är väldigt frustrerande.
Någon som har nån aning om vad som kan vara fel?

/psy

Permalänk
Medlem

De där känner jag igen, lite typiskt microsoft problem på nåt sätt. Tyvärr fick jag inte till det så jag kan inte hjälpa dig. Men jag förstod åtminstone så långt som att något i instruktionerna som webapplikationen eller databasen kör är felaktiga. Lyckas man hitta det minimala som är fel så funkar det hux flux igen. Testa och gå igenom din kod noggrant som fasen. Alternativt gör en ny databas.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

Ja det verkar ju ytterst osannolikt att man ska behöva byta namn på dbn för att få saker o ting att fungera.