Rejäla problem med Samsung 959nf!

Permalänk
Medlem

Rejäla problem med Samsung 959nf!

Hämta för några timmar sen min nya skärm, äntligen. Men nu ångrar jag mig på ett sätt. Skärmen har bara dragit med sig otur! Antingen är det jag som är ovan med en platt skärm eller så har denna skärmen problem. Den ser ut och vara böjd verticalt inått. Andra problemet är att den inte går igång där XP skall starta (Välkomna loggan). Den är bara plain black!!! Trodde det var Hz som var för hög (100hz @ 1280x1024 vilket den skall klara av!). Jag sänkte till 85hz men same shit! WTF!???

Någon som kan rädda mig ur detta djupa skit? Skall också lägga till att jag väntat 2 månader för denna jävla skärm som är så jävla skitig, livet suger just nu!

En bild som jag tog med kameran:
(De röda visar hur det ser ut för mig..)

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Hedersmedlem

Dags för 959NF ägare att hjälpa till här!!!

Jag är lite osäker här vad det kan vara för problem, ser inte ut så som du säger men om det är så måste jag tro dig.

Det kan inte vara så att du luras att se det som du gör och att det går över när du vant dig?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag hoppas att de tär sant.. men vad varför hänger sig skärmen vid boot Wierd stuff..

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Hedersmedlem

det kan vara ditt grafikkort som inte kommer överräns med skärmen men ta ett snack med Samsung supporten du skall ha info om vart du skall vända dig i garanti folden som följde med skärmen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kolla med linjal om linjerna du uppfattar som böjda verkligen är böjda.
Innan man vänjer sig vid en plan skärm så ser den ut att bukta inåt precis som du beskriver.

Det andra problemet vet jag inte vad det är. Skulle kunna bero på drivrutinsfel av nåt slag

Permalänk
Medlem

De på supporten rekomenderade att jag skulle kolla med www.skvservice.se Fast på garanti kortet står det Anta Service. En sak till, på garantikortet ska säljaren skriva på namn etc, hurfan ska det gå till om det är köpt från ACP.nu?? :S

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

För det första får man lätt illusionen att en platt skärm buktar inåt om man är van vid en skärm som buktar utåt.

För det andra så är det väldigt vanligt att (alla) skärmar buktar svagt på det sätt som du beskriver. Tyvärr går inte just den typen av geometrifel att justera, men jag föreslår att du går loss på inställningarna i vilket fall som helst då man ändå bör justera konvergens m.m. http://www.monitorsdirect.com/toolkit/

Att skärmen blir svart lär ha med någon inställning i Windows att göra och inte själva skärmen.

Permalänk
Medlem

Tack Frux, och resten. Satt i cirkus 30min och fixade skärmen. Lite bättre nu ) Måste säga att det är en helt annan känsla gemfört med min gamla skärm!

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)