Total återställning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Körde du memtest86 innan du installerade Windows, för att vara någorlunda säker på att inte minnet strular?

Men om den datorn funkade innan typ i 2 år ska då datorn krascha om han gör en reinstall av windows? ISF är pc väldigt instabilt!

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
Men om den datorn funkade innan typ i 2 år ska då datorn krascha om han gör en reinstall av windows? ISF är pc väldigt instabilt!

Nä! Men han kan ju ha installerat något som inte fanns tidigare?
Det kan tom. vara så enkelt att Han glömt att ställa om i BIOS så att datorn numera skall ha Hårddisken som första bootenhet (till skillnad från att ha CD-n som första bootenhet när han skulle starta på cd-n för att få igång installationen...)

Han är dessutom väldigt motsägelsefull i sitt inledande inlägg...

1: Han säger att "Windows krashar"

2: Längre ner säger han att windows inte startar efter omstart..

(om windows "krashar" så avbryts windows mitt i.. men ändå verkar det inte vara så..
Att datorn inte laddar windows, dvs. inte startar, är knappast ett stabilitetsproblem med windows då windows inte ens är igång!)

Låter som "SBS" men han har t.ex. inte svarat på frågorna om NÄR datorn "slutar att fungera"
eller vilka steg datorn hinner genomföra INNAN den haltar.

Jag kom hux flux på att det tom. kan vara så simpelt som att det låg en diskett kvar i diskettfacket... (dvs. "operativsystem saknas" etc.)

Det lustiga med denna tråd är att det är fler som diskuterar windows i sig utan att ens försöka bidra med problemlösning!!

(Intressant fenomen minsann... )

Edit: såg inte hans inlägg från i går..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
Men om den datorn funkade innan typ i 2 år ska då datorn krascha om han gör en reinstall av windows? ISF är pc väldigt instabilt!

Jag fick för mig datorn krånglade och du försökte fixa det med en ominstallation. Vad jag menar är att minnesproblem kan orsaka fel på data vid hårddisklagring/läsning vilket kan göra att så småningom får man problem med allt möjligt när man försöker köra program o.s.v. Kan ju vara något hårdvaruproblem som uppstått med tiden och då är det bra att t.ex. köra memtest för att kolla om minnena är OK till att börja med. Är det inte det så kanske hårddisken börjar ge upp eller något annat.

Bara för att en viss PC är instabil behöver inte PC generellt vara det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teks
Nä! Men han kan ju ha installerat något som inte fanns tidigare?
Det kan tom. vara så enkelt att Han glömt att ställa om i BIOS så att datorn numera skall ha Hårddisken som första bootenhet (till skillnad från att ha CD-n som första bootenhet när han skulle starta på cd-n för att få igång installationen...)

Han är dessutom väldigt motsägelsefull i sitt inledande inlägg...

1: Han säger att "Windows krashar"

2: Längre ner säger han att windows inte startar efter omstart..

(om windows "krashar" så avbryts windows mitt i.. men ändå verkar det inte vara så..
Att datorn inte laddar windows, dvs. inte startar, är knappast ett stabilitetsproblem med windows då windows inte ens är igång!)

Låter som "SBS" men han har t.ex. inte svarat på frågorna om NÄR datorn "slutar att fungera"
eller vilka steg datorn hinner genomföra INNAN den haltar.

Jag kom hux flux på att det tom. kan vara så simpelt som att det låg en diskett kvar i diskettfacket... (dvs. "operativsystem saknas" etc.)

Det lustiga med denna tråd är att det är fler som diskuterar windows i sig utan att ens försöka bidra med problemlösning!!

(Intressant fenomen minsann... )

Edit: såg inte hans inlägg från i går..

windows pajar när den där gröna mätaren visas med xp-logon. och jag tycker ni har lite höga krav på vad SBS skulle vara, med tanke på att ni anmärker på precis minsta lilla detalj. ska det verkligen behöva vara så jävla komplicerat att använda en PC som ni skriver? är det inte operativsystemet det är fel på om det är så jävla känsligt. jag har ju itne gjort något uppenbart katastroffel, faktum är att jag inte gjort något fel alls. då jag inte tycker att installera antivirus före sp2 och dylikt är egentliga fel. tänk om jag installerat antivirusprogram innan sp2 kom? skulle jag avinstallerat antivirus då? hade min mormor klarat det tror ni?

Permalänk
Medlem

Totalt antal "totalhaverin och windows xp crasher": 0.

Windows har varit installerat i: 118 v, 24 d, 42 m, 22 s.

Personer som gnäller på PC och Windows har problem med SBS. Sedan att Mac kanske kräver mindre kunskap av användaren då de ofta är relativt idiot-säkra tjej-datorer är en annan sak, PC erbjuder bra mycket mer möjligheter och kompabilitet.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"