Permalänk
Medlem

Microsoft utmanar google

ja på torsdag kommer ms med sin integrerade sökmotor som skall konkurrera ut google..

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,559462,00.html

undra om steve får rätt

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk
Medlem

Nej, usch.

Låt Google ha sitt emperium, alltid ska Microsoft lägga sig i och ta över allt. Bah.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

"mycket vill ha mer"

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk

Ja google lät ju inte microsoft köpa dem.

Permalänk
Medlem

Tror knappast alla 1337-dude-datorfreak-mshatandes datorfolk kommer använda sökmotorn iaf.

Permalänk
Medlem

Finns det inte redan något som heter "Msn sök"?

Permalänk
Medlem

"- Vi kommer att komma ikapp och gå förbi, sa Microsofts vd Steve Ballmer efter företagets årsmöte på tisdagen. "

det tror jag knappast :P... man får hoppas iaf

Visa signatur

Det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse

Permalänk
Medlem

Men hallå, tror knappast att Microsoft kommer att kunna krossa Goole

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat komma en IE patch update imorgon. Så ändras startsidan till deras sökmotor.

Sen tycker jag det är värt att söka på google. Eftersom man hittar det man söker direkt. Tror inte det går att förbättra det så mycket.

Permalänk

Vad säjer man? Ytterligare ett desperat försök från MS sida? Jag är iaf inte övertygad...

Visa signatur

AMD FX8320 @ 4,4GHz (Corsair H60), ASUS Sabertooth 990 rev. 2, XFX Radeon R9 290, 16GB Crucial Ballistix Sport

Permalänk
Glömsk

Flyttad.

Edit: Men vafan.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte väl. Vad tusan hände egentligen
jaja nu kan jag skriva igen.

Nu ska man väl inte utpeka MS som totala förlorare som inte kan någonting då jag själv sitter här och skriver med XP på burken men med tanke på hur totalt genomkass deras MSN sök är just nu så tvivlar jag naturligtvis på att de kan klå google. Men lyckas de så är inte jag den som tänker streta emot bara för att. Men jag tvivlar, tvilar starkt

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Google är Google, svårt att konkurrera ut en så bra sökmotor.

För ett bra tag sedan så skulle Microsoft lägga ett bud på Google och plantera in den i Windows, enligt Idg (gjorde en tråd om saken). Så blev det ju uppenbarligen inte, vad hände med det egentligen?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

alltid kul men konkurans men har inte MS sitt MSN sök...

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk

Tror inte man kommer säga "M$ sökmotor is your friend" iaf.

Google fungerar fint. Någon som har koll på adressen till M$ sökmotor? Eller släpps den imorgon?

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Att spöa google blir nog inte lätt. Det har ju visat sig att Microsoft har viss kapacitet att slå sig in på marknader efter xbox-projektet (även om det har kostat sjukt mycket pengar för MS), men frågan är om det här inte är för mycket.

Visa signatur

(http://rivfader.blogspot.com)
Blank face in the windowpane
Made clear in seconds of light

Permalänk
Medlem

vadå M$ strategi har ju alltid varit

Plan A - prova köp upp skiten
Plan B - gör egen produkt som dödar konkurrenterna

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur den presterar. Bra med lite konkurans så google inte sitter och latar sig.

Permalänk
Medlem

Känner jag microsoft rätt kommer den vara så bloatad och fylld med äckelreklam att man inte ens hittar sökrutan..

Permalänk
Medlem

Google är snabb och "ren". MS kommer aldrig kunna göra en så bra sökmotor som Google har.

Däremot kommer MS tvinga alla "n00bs" att köra den. De kommer inte märka någon skillnad.
Exakt lika som med MSN Messenger eller vad det heter. De tvingade alla "n00bs" att använda det när det redan finns bättre protkoll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
vadå M$ strategi har ju alltid varit

Plan A - prova köp upp skiten
Plan B - gör egen produkt som dödar konkurrenterna

Byt plats på plan A och B så har du hur de gör... alltid det billigaste först...
sen har vi plan C, integrera din egen dynga så folk vänjer sig och inte ser sig om efter alternativ.

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Avstängd

Blir nog bättre än google om de inte censurerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimon
Blir nog bättre än google om de inte censurerar.

Google censurerade väl aldrig något, det var tekniska aspekter som gjorde så bilder från Irak-kriget inte var indexerade.

Förövrigt så tycker jag inte den verkar så bloatad, beta-versionen då. http://beta.search.msn.com/ .
När man väl söker ser det inte bloatat ut alls.

Permalänk
Avstängd

Ok, men kolla www.sudhian.com där står det en artikeln om det?

Permalänk
Avstängd

världens största font eller?.
Stort som fan på deras beta iaf Fick minska text storleken till mindre-minst.