Permalänk
Medlem

Random Rebots....

Hej, jag har ett ganska irriterande problem, min dator rebotar helt utan anledning.. offtast händer det då jag sitter i windows och bara surfar... har felsökt endel men är inte riktigt säekr på vad det kan vara, jag vet att minnena är okej (körde memtest över natten inga errors) burken är inte för varm, grafikkortet borde vara okej, nätagget är ett ganska nytt antec.. systemet är nyformaterat och nya drivrutiner har jag ordnat till allt..

Jag får något dcom fel varje gång jag startar upp datorn enligt eventmanager dock, hade det innan jag formaterade och fick det även vid första starten då systemet var helt nyformaterat och det vet jag inte riktigt vaf fet kan bero på. Söker lite tips nu på vad jag kan göra för att åtgärda detta...

har en
amd xp 2800+ barton core
2*256 pc3200 ram
epox 8rda+
powercolor 9800pro
creative soundblaster audiogalagy 2zs
nyaste drivrutiner till allt..

Permalänk

hade så med, nätagget, var bara 2mån gammalt sen börja skiten, häner sig, startar om när den vill. Om du kan testa med annat nätagg

Visa signatur

- Athlon64 Winchester -

Permalänk
Medlem

prova med bara en minnessticka i för att se om den går stabilt då burken och om så kolla över inställningarna på minnena så du inte har dom för aggresivt innställda.

Permalänk
Medlem

körde ett memtest 24 omgångar, den hittade inge fel, desutom har jag aldrig klockat min dator :/