ThermalTake Shooner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Den ser inte ut att passa 6800korten alls.

"Universal clip for nVIDIA and ATi"

Permalänk
Medlem

kan nån svara :P?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

ja av en snabb titt så tycker jag kylaren har ett par missar (tycker inte om thermaltek heller så det blir väll lite vinklat)

1. De 2 heatpiesn som länkar ihop fläsnarna så ser det tight ut och för att få på heatspreaders på minnena kan det bli lite småbökigt.
2. Att ha kylnigen utanför chassit fattar jag helt enkelt inte, att inte göra de befintliga 2 flänsarna större alt göra ett litet bihang inne i chassit är lite skumt imo.
3. Kul kommer det bli om man nu vill ta ut kortet ur burken, då är det te å lossa mojen och göra rent med pasta på med pasta igen och fästa på heatpipemojen
4. Riktigt kul om man efter ett tag glömmer bort att den sticker ut genom chassit och man skall "flytta nått" och kommer imot den där som i bästa fall resulterar i att denne går sönder och ej tar med sig grafikortet, alternatift att man skall ta bort nån kabel som har lindat ihop sig med sinna kompisar lite förmycket.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Skall bli roligt att läsa sedan om alla som måste RMAa sina grafikkort sedan för att dom råkat bära in datorn i ett hörn eller nått under LAN.

Svårt att bygga et skydd men hjälp utav 2 små härade 4mm stavar.. noooot no0o00b

Visa signatur

[XP2400+ 2,0ghz] [2x256mb DDR ram] [80gb WD] [EPoX 8K9AI Moderkort] [GeForce 4MX] [NEC 2500 8x]

Permalänk
Medlem

Min dator flyttas 2 gånger om året och då kan jag nog vara lite försiktig med den. Bra att det kommer lite alternativ till zalman och driver utvecklingen framåt för oss som vill ha en ljudlös dator.

Permalänk
Medlem

detta verkar intressant, väntar på tester...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

folk verkar glömma att värmen transporteras ut ur lådan vilket e myckert possitivt, visst det kan va jobbit när man flyttar den men jag tycker att det är mer positivt än negativt

Det är ju det som är en av de populära arctic coolings stora fördelar

Permalänk
Medlem

Jag har säkert fel men jag misstänker att den är jävligt överskattad i den här diskussionen. Jag menar sålänge den är passiv (dvs inget luftflöde) så spelar kylflänsarnas storlek inte så extremt stor roll om man jämför denna med zalmans kylning. Det handlar bara om det ska ta 5 eller 10 minuter innan kortet blir för varmt

Permalänk
Medlem

Kylaren

Det är en underbar idé, men den är inte genomtänkt.
en klar förbättring som man kunde göra för att minska risken "lite iaf" var att smälla på en bakbplåt på heatpipen som går ut, så man spänner fast den delen oxå, och kanske annvända ett lite mjukare material så att om man stöter vid koppar biten som sticker utanför lådan, att de heatpipens böjs, istället för att de är stabila.

Men men, man borde ha ett luftigt rum till denna skönhet

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

vad folk verkar kunna mycket om en produkt som ingen har provat

Permalänk
Avstängd

ska bli intressant om denna kylning bli effektivare ... borde bli det kan man tycka ... isåfall är det nog nått jag kommer att köpa!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
vad folk verkar kunna mycket om en produkt som ingen har provat

nej men man ser rätt snabbt bristerna i den praktiska designen

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

så jävla ful!
väljer mycket hällreen Arctic Cooling kylning som kyler bättre än dom passiva och knappt låter något ändå..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Hedersmedlem

lol TT verkar inte kunna göra en enda produkt som är bra

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

håller nog med ultima. artic cooling kylaren är väldigt tyst.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Känns svårt att få in i en shuttle. ^^ Men kyler säkert prima

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
så jävla ful!
väljer mycket hällreen Arctic Cooling kylning som kyler bättre än dom passiva och knappt låter något ändå..

vänta ett år tills fläkten börjar väsnas utav helvete pga slitage. Min tickar som fan och är den fläkt som väsnas mest i hela mitt system

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Konstigt att så fort tt släpper en ny produkt måste den klagas på. Skulle inte kunna tänkat mig att ha ett tt chassi, inte heller deras vattenkylning som inte verkar vara någon höjdare. Men denna produkt verkar helt klart intressant. Har en artic cooling nu och den fläkten låter, inte så jag störs men den låter. Kan mycket väl tänka mig att byta ut den mot tt's passiva kylning om den presterar bra. Till alla som är rädd att förstöra grafikkortet: Är man så klantig att man springer in med datorn i någonting får man skylla sig själv. Åker man på lan tar det nog inte många sekunder att ta bort den utstickande saken.

Permalänk
Medlem

Ojojojoj!
Det kommer bli BBQ fiesta bakom datorn. Ta med grillkorv folks.
Har flintastek i frysen & lite annat

Well well, vore intressant att läsa lite recensioner på denna lilla thing.

Permalänk

Man skulle ju lätt kunna fänta en liten 60mm fläkt på den där utstickande kylflänsen frågan är bara hur mycket det påverkar. Men då känns det ju onödigt att köpa denna produkt då den inte blir fläktlös längre ^_^.

Den ser ju rätt cool ut men fruktansvärt otymplig..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Hur mår kablar och sådant som kan eller kommer hänga över den där flänsen? Förhoppningsvis blir den inte varmare än 60 grader.

Kollar du på molex kablarna så brukar de stå att dom klarar 105C,

Frågan är hur agp slotet mår av all vikt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady

*ska jag säga som sitter på en zalman fläns..*

Antar det är varmt under arslet då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtimmyx
Jag har säkert fel men jag misstänker att den är jävligt överskattad i den här diskussionen. Jag menar sålänge den är passiv (dvs inget luftflöde) så spelar kylflänsarnas storlek inte så extremt stor roll om man jämför denna med zalmans kylning. Det handlar bara om det ska ta 5 eller 10 minuter innan kortet blir för varmt

Yep du har fel, varmluftsballong är en gammal uppfinning och den går upp fast den inte har jetmotor... kanske ingen fläkt som blåser men visst går värme uppåt, och då spelar stor fläns jätte roll typ.

Personligen tycker jag att ha allt skit kvar i lådan är dåligt idé, blir ju liksom samma värme i lådan och en 40mm/60mm på 7V låter inget ändå mot HDD

EDIT: kan man böja heatpipe:n på en zalman? typ vända på allt och böja rören så att man får den övre kylaren utanför?..... kanske köper och testar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffis
Konstigt att så fort tt släpper en ny produkt måste den klagas på. Skulle inte kunna tänkat mig att ha ett tt chassi, inte heller deras vattenkylning som inte verkar vara någon höjdare. Men denna produkt verkar helt klart intressant. Har en artic cooling nu och den fläkten låter, inte så jag störs men den låter. Kan mycket väl tänka mig att byta ut den mot tt's passiva kylning om den presterar bra. Till alla som är rädd att förstöra grafikkortet: Är man så klantig att man springer in med datorn i någonting får man skylla sig själv. Åker man på lan tar det nog inte många sekunder att ta bort den utstickande saken.

Jag springer aldrig in i datorn, men man vet aldrig då man har besök. De flesta som har haft fest vet hur stökigt det kan vara och så morsan som sätter igång och storstädar så fort hon kommer från Sthlm (man hinner inte blinka).

Permalänk
Medlem

tänkte på en sak om kylaren...den har ju heatpipes som ska gå utanför chassit, men om man nu råkar komma emot den tillräckligt så de kommer emot chassimetallen, så kommer väl det bli kortslutning och nätagget slå ifrån?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

ja tycker den värkar fräk vet nån var den säljs..??

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baddi
ja tycker den värkar fräk vet nån var den säljs..??

Inga träffar i buggy, bara på giant och sånna monsterkylare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
tänkte på en sak om kylaren...den har ju heatpipes som ska gå utanför chassit, men om man nu råkar komma emot den tillräckligt så de kommer emot chassimetallen, så kommer väl det bli kortslutning och nätagget slå ifrån?

Har du el i kylflänsen så är något allvarligt fel Kylaren har ingen kontakt med något annat än jord.

O som vissa har sagt, ett jäkla gnäll så fort någon (oftast TT) gör något nytt. Ohh så kass ohhh så värdelös...

- Den lär kyla precis lika bra som befinliga heatpipelösningar, troligen marginellt bättre.

- Eftersom den troligen kommer vara fastsatt i bracketen på kortet på något vis ska man nog vara skapligt klumpig om man har sönder något. Isåfall hade ni nog trasat sönder era grafikkortsutgångar rätt rejält vid det här laget, då en bildskärmskabel lär vara ganska mycket otympligare än den lilla kylaren. Och går man på lan... ja jag brukar då lyfta datorn i underkant, sällan jag lyfter runt kortplatserna.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kul med nya saker. Gillar ThermalTake p.g.a. deras väldigt snygga grejer (speciellt chassin). Känns som att folk klagar på TT bara för att det är "färdigmoddat". Hade jag haft råd så hade jag skaffat ett Xaser III istället för Antec chassit jag har nu istället.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Dom skulle nog ta och skicka med nån sorts skydd som man skruvar fast bak på burken för att jag vill inte veta vad som händer om man skulle trycka in den där eller om en fet 7 kilos katt får för sig att sätta sig på den : P

Visa signatur

Ställ dig mellan två av mig och få idioti i stereo!
|| dell 9400 | t7200 | 2048mb 667mhz | 120gig | 7900 gs 500/1200 mhz ||
|| videodatorn | chassi: catron vhs årsmodell gammal | celeron 1.7 ghz | cd | minne: jajjemän | 40 gig ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Campaigner
Kul med nya saker. Gillar ThermalTake p.g.a. deras väldigt snygga grejer (speciellt chassin). Känns som att folk klagar på TT bara för att det är "färdigmoddat". Hade jag haft råd så hade jag skaffat ett Xaser III istället för Antec chassit jag har nu istället.

Ja smaken är som baken... Thermaltake har en hel del intressanta produkter, de vågar testa nya lösningar, men ibland har de estetiskt misslyckats. Jag gillar inte deras orangefärgade produkter, gillar mer deras svartröda. De har väldigt mycket revoltecliknanade produkter, flashande musmattor och sådant skit som är mycket snyggare att göra själv. Deras kylare är bland deras bästa produkter, köpte en Tt VOLCANO 12 EXTREME när den släptes men förpackningen var trasig så de fick tillbaka den. Deras chassin var extremt ful ett tag men nu har de fått mycket bättre stil med Shark serien och Tsunami (wavemasterkopia).

Hittade en produkt som bygger på liknande tänkande som Shooner: http://www.thermaltake.com/purepower/w0029fanlesspsu/w0029fan...
Iof inget nytt med passivtkylda nätagg med flänsen på utsidan, men den har lite extremare fläns.