Värt att byta från Telia 8000 -> BBB 24?

Permalänk
Medlem

Värt att byta från Telia 8000 -> BBB 24?

Funderar på att byta. Men BBB har varit instabila förut iaf, så jag vet inte riktigt.

Vill ha ett stabilt nät, och de är billigare än telias 24 mbit som dessutom har en bindningstid på 18 månader :/

Finns det kanske någon annan operatör jag borde kolla upp?
Jag bor i Lerum, så jag vet inte.. Finns VDSL här?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Oj.. om det inte är problem med telia skulle iaf jag ALDRIG byta till BBB.. De har enorm kapacitetsbrist i sitt nät nu och allmänt sämre ping och sämre fart utomlands än telia.

Jag hade telia 8000 innan och har nu bostream vdsl (i bbb's nät numera) och allt utanför sverige är betydligt långsammare kan jag lova.. Ibland kanske bara hälften så snabbt!

Behåll telia! Det tar dig många år innan du har sparat ihop till den överflyttnignsavgiften genom deras lägre månadsavgift

Permalänk
Medlem

Hastighet -> Pris -> Telia -> BBB.

I den ordningen köper jag mitt bredband efter.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

Har du ej haft några problem med Telia och upplever deras nät som stabilt så byt INTE!
Har själv Telia 8000 och har inte haft ETT problem sedan jag skaffade det för 1 år sedan. Aldrig legat nere osv ...

Visa signatur

Asus M2N-E NF570 Ultra S-AM2, AMD ATHLON 64 X2 5000+ SOCKET AM2, Asus Geforce 8800GTS 320MB, CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, Hiper M HPU-4M580 580W, 19" LG Flatron L1952TQ

Permalänk
Medlem

byt för fan inte till BBB om du inte bor inom 500m från telestationen, även då skulle jag överväga att ha kvar telia.

Telia är stabilast och BBB är tvärtimot, min polares BBB tappar sync och ojämna hastigheter. Pingar bättre mot sunet med mitt 0.5.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlayerZ
Har du ej haft några problem med Telia och upplever deras nät som stabilt så byt INTE!
Har själv Telia 8000 och har inte haft ETT problem sedan jag skaffade det för 1 år sedan. Aldrig legat nere osv ...

aldrig legat nere.. då har du tur
Mitt e nere rätt ofta... typ man blir utloggad utan anledning osv.. men ganska nöjd är jag i alla fall...

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk

jag tror iallafall att BBB har tagit sig vatten över huvet med alla deras adsl och vdsl-abb. deras nät har inte hunnit ikapp den påfrestning som blir...
deras fiberuppk. däremot är ju svårslagna men det är ju inte relevant här...

jag skulle nog råda dig till att ha kvar telia, jag tror faktiskt den stora massan är nöjda med deras tjänster även om dom är några kronor dyrare.
men de får man ju tillbaka på i stabilitet och uptime.

man brukar ju säga att man får vad man betalar för.

Permalänk
Medlem

Ok, bör jag uppgradera till 24 Mbit då?
Tror det nästan, det verkar som om att det är ganska jämndyrt.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

ja de klart, om du kan så är ju de o föredra, för de skilljer ju inte många kronor.

Permalänk
Medlem

Kan inte än :/

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

gör det inte. sök poå BBB 24 trådar här så hittar du nästan ingen som är nöjd med tjänsten, eller ens får ut över 12mbit

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem
gör det inte. sök poå BBB 24 trådar här så hittar du nästan ingen som är nöjd med tjänsten, eller ens får ut över 12mbit

Det beror nog på mer på att dom som är nöjda inte skriver lika mycke om det hela tiden

Jag är iallafall nöjd med mitt 24/1, får ut 19 Mbit/s och det känns stablit, jag har dock bara haft det i 5 dagar än så det är väl lite tidigt att säga hur bra det verkligen är.

Permalänk
Medlem

Har Telia 8000, skulle definitift inte byta till BBB, vänta istället tills Telia har 24Mbit. Det är ju inte så länge kvar

Har en gång haft problem med Telia och det var när deras servrar var nere, annars aldrig.