Permalänk
Medlem

Fläkt i mus?

Hej jag satt precis och funderade på om man kannske skulle modda en mus och bygga in en liten fläkt innuti musen samt borra luft hål i musen eller något i den stilen för att minska svettiga händer ;).

Men jag undrade om någon vet hur man skulle koppla in en fläkt till usbn? jag bara spånar lite på iden det är säkert någon som har gjort det tidigare...funderade på en gammal intelimouse (tror det är en iallafall den med 2 knappar och skroll samt usb)

help plz

Visa signatur

When God Gives You Lemons...
YOU FIND A NEW GOD!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Hej. Finns hos eksitdata.com. Läs detta ...... http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040517_xenix_mu...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

tyvärr funkade inte länken Fille

Jävligt tuff mus kyro

Visa signatur

When God Gives You Lemons...
YOU FIND A NEW GOD!

Permalänk

I USB-sladden finns ju 5V så det borde inte vara några större problem så länge fläkten inte drar för mycket. Sen vore det ju fint med en varvtalsreglering, men det kanske bnlir trångt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men hur ska man besigåt om man ska koppla in fläkt kablarna till usb sladden da?

Visa signatur

When God Gives You Lemons...
YOU FIND A NEW GOD!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3rtil
men hur ska man besigåt om man ska koppla in fläkt kablarna till usb sladden da?

Röd kabel är plus och svart är jord. På kretskortet i musen finns dessa spänningar och där kan man löda fast fläktkablarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittade inte - kan inte nån lägga upp en bild på det?

Permalänk

jag gjorde en mus med fläkt i.. problemet är nästan att man vill ha full styrka på fläkten och sen att jag råkade borra av ett hjulfäste till ett av hjulen som kulan glider mot.. annars så funkade den bra vara lite seg upp bara för att jag råkade ha sönder den biten..=)

jag skulle nog inte göra om det.. för detförsta så är risken stor att man ångrar sig plus att man måste förvissa sig om att det finns plats till fläkten och man måste kanske slipa ner den lite ochså..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hur många v har en mus med ps/2 kontakt?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

skulle vilja försöka men vågar inte med min 3.0:a, tänk om den pajjar/jag inte blir nöjd?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Vart får man tag på en 5 volts fläkt går ju inte att hitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Hur många v har en mus med ps/2 kontakt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/rotta...

multimeter är en av moddarens bästa vänner

Egatsoh 5V på en fläkt, ta bara röd och svart istället för gul och svart..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

gör din modd om du vill.. kommer knappat bli något av det... gör en stor modd istälet.. sj har jag bara vänter tider på mina moddar ca1-5 veckor på några brytare jag ska ha till en modd och sen ca1-3v på ett chassi om jag ens får det .. sen X veckor på en helt fungerande p2a ... o sen en kasse med fläktar som jag inte häller vet om jag kan få tag i.. någon sj här på swec får gärna sälja gamla nätagg eller fläktar billigt i stora partier eller ge gratis ...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Egatsoh 5V på en fläkt, ta bara röd och svart istället för gul och svart..

Men nej går inte fläkten måste vara gjord för 5 volt annars snurrar den inte
vad du än gör hittar bara 12 volts fläktar

Permalänk
Medlem

asså? det var konstigt.. mina snurrar på 5V utan problem och det är 12V fläktar..
men annars kan du ju slänga på en till-från-till brytare och starta på 12V och sen slå över till 5V när det passar..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
asså? det var konstigt.. mina snurrar på 5V utan problem och det är 12V fläktar..
men annars kan du ju slänga på en till-från-till brytare och starta på 12V och sen slå över till 5V när det passar..

Är inte så Pro på sånt vad menar du?
'

Undrar också Funkar det med 12 volt har 2 styckn 12 voltare

(http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/dfsdfs.jpg)

och ska koppla dom till usb kan nån posta en bild hur man gör.

Och vad gör man med den vita sladden på en av fläktarna?

Permalänk
Medlem

om man vill ha mer än 5V kan man ju använda en stepup krets, gäller bara att kolla om den klarar av att ge tillräckligt med ström.

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk
Medlem

skulle vara häftigt att stoppa i en potentiometer och en strömbrytare också

Permalänk

Jag har sagt in en 30 mm fläkt inuti musen och sedan skärt ut en ruta i skalet på musen och sagt alominium galler över bel rikitgt najs. har satt in lila belysning i den också det lyser ut ut gallret

Visa signatur

Alla har varit Noobs i början!

Källa:GnL Newbie

Permalänk
Medlem

Är en ps2 5 volt som usb?