Permalänk
Medlem

MSI Neo2 brandvägg?

Det är så att jag fått igång min fina nya dator med detta moderbord. Men eftersom jag inte har hub eller router så använder jag moderbordets andra nätverkskort till att ge internet till en annan dator. Min dator bil alltså servern. Men detta vill inte alls fungera. Den andra datorn får ett IP men jag kan verkan pinga servern eller komma till nätverket eller ut på nätet. Vad kan detta bero på? tänkt att det kanske är den inbyggda branväggen som man har hört tallas om? kan man konfa den på nått sätt eller stänga av den? kör annars med Zone alarm. Eller har ni någon annan teori vad det kan bero på?

Edit: Efter lite surfande på MSIs forum så testade jag deta
" I believe the problem is not the driver.

Try this. In Local Area Connection, right click -> Properties, the Configure... the NIC, another windows will open up, click Advanced, then look for something like Link Speed & Duplex in the Property list, the default Value is Auto Detect, that's the problem! Change it to 100Mbps/Full Duplex.

Restart your PC if needed. Try again."

Och nu kan jag då komma åt nätverk och så har inte hunnit testa internet än men förhoppningsvis så löste sig det också. För testa sen!

Edit2: Hmm nu är det så att nätverket är jätte sakta. VAd kan detta bero på? går man 230 KB/S när jag drar över nätverkat?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/