Permalänk
Medlem

Ta gärna och kolla upp hur man lackar innan du börjar. Det är inte så lätt som man kan tro.
Vet i och för sig inte om du är en azzÅh-turBo-kIlle-På-å-lAcka ( ), men det tåls att sägas.

Lycka till!

Perforated, jag skulle uppskatta om du bytte avatar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlsson86
om lunar hade varit vitt och svart och han hade valt dom färgerna hade ni spytt lika mycket galla på modden då??

Det handlar inte om att det är Lunars färger (inte för min del i varje fall), jag tycker att det färgschema som Lunar har valt att ha som sitt eget är fult och det kommer jag att göra gällande oavsett vilken sida eller datorlackering vi pratar om. Men vissa här har ju hängt upp sig på att det är Lunars färger och ja, då blir det som det blir...

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk

Tummen upp killen
Kul med annorlunda moddar, du borde dock spackla igen PS2 loggan å göra en egen tex: Playstorm eller Lunarstation

Lycka till.

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Medlem

Seså Preforated, äldst går först så byt nu

g0opy: Du är inte rädd för att du lessnar på färgerna när du blir...hum, äldre?

Permalänk
Medlem

<------ APPDEJT! ------>

Nu har jag vart och spacklat lite på min Lunarstation aka Playstorm.

Jag tyckte att dessa borde spacklas så jag gjorde det

Så nu är det första lagret på spacklat!

Den lilla varnings grejen efter 2:a lagret.

PS2 Loggan efter andra lagret.

PS2 Loggan klar

Den lilla varnings grejen klar

Hela klar!

To Be Continued ToIMorgon

Permalänk
Avstängd

du skall nog ine bli målare/spacklare.

Visa signatur

Klart du ska!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

det var lite fräck med vit playstation 2 text... men är inte ps2 lite räflig yta så spacklet är jämt så borde det synas iallafall om du inte har väldigt tjock färg. slipa allt i stället borde väl bli bättre.

Visa signatur

Karlsson

Permalänk

x0n:
vad har det med saken att göra? det ska inte synas, är det jämt och fint och gör vad det ska så spelar det ingen mindre roll.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

tycker det blir tufft, personlig osv, själv ska jag lacka min x-box när jag tänkt igenom färgshemat lite, det blir nog saffransbrun(:))

Visa signatur

i5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perforated
Det handlar inte om att det är Lunars färger (inte för min del i varje fall), jag tycker att det färgschema som Lunar har valt att ha som sitt eget är fult och det kommer jag att göra gällande oavsett vilken sida eller datorlackering vi pratar om. Men vissa här har ju hängt upp sig på att det är Lunars färger och ja, då blir det som det blir...

färgschemat är lite spec men ok.. de är tråkigt att folk ska hacka så mkt på killens modd bara för att han har valt dom färgerna. må så vara att han sa att han sa att lunarstorm är hans favorit sida men de spelar väl ingen roll. de ger väl inte nån anledning att hacka på han. om jag skulle säga att sweclockers är min favorit sida så är de väl ingen anledning till att ni ska börja kalla mig datanörd. sen så har folk börja använda ordet fjortis för mkt..
är hyfsat less på de.

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk

lite offtopic kke..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaic
Din skiss påminner om den här http://www.svenssons.com/auktion/viewitem.asp?ID=450 , skulle valt dom färgerna framför lunarstorms hemska orange och blått.

Jag skulle utan problem kunna sätta ihop en sån där stol för 16800:- som är odinarie pris enligt den där sidan..

helt otroligt att folk kan köpa såna stolar som inte är speciellt snygga (den ser så krångligt ihopbyggd ut).. sen ser den ruskigt obekväm ut.. typ sitta 2dm över backen på 2st hårda skivor.. det kan inte vara bekvämt på nåt vis..

ont:
det kommer nog att bli snyggt om du är ordentlig.. så länge man själv är nöjd å stolt kan visa upp den så.

btw.. jag sitter själv på lunar ibl.. det är enkelt å hålla kontakten med kompisar.

sen ang lunarfärgerna.. ni kommer ju ihåg dom eller?? det är ju just det dom på lunarstorm vill. så fort ni ser nån färg som liknar den på sidan så får ni nån liten tanke *lunarstorm har dom där färgerna* eller har jag helt galet?

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjing
Det här är bara dummt... ge bort den till en uteliggare med el-uttag istället.
Jävla fjortis

edit: och hälsa mamma och pappa att sänka din veckopeng

Jag kan be Garland att han hälsar dina föräldrar och ber dem sänka dina internetprivilegier. Tillsvidare får du en varning.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulvenstein
Jag kan be Garland att han hälsar dina föräldrar och ber dem sänka dina internetprivilegier. Tillsvidare får du en varning.

haha.,.int mer än rätt

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem

Idag är det måndag!
Har färgen kommit?

[F5]

Permalänk

nu vill vi se bilder

Permalänk
Medlem

står det inget i swec reglerna om att ens nämna lunar? Eller förlåt mig... "Lunaj"

Permalänk
Medlem

------- UPDATE!!! -------

Idag har jag fått min färg, den såg mer lunarig ut när jag beställde den dock :/

Här är färgerna

Lackat

En till bild

En till bild

Mer bilder kmr då jag har lackat mer

Permalänk
Inaktiv

Ser jämnare ut än jag trodde det skulle bli.

Inte lite väl tjockt lakerat för ngn som lackerat så mycket som du sa du hade lackerat?

Ajao. Hoppas du själv blir nöjd iaf.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Inte direkt mitt färgval som sagt, men huvudsaken är att du själv blir nöjd med resultatet ju.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Blir nog bra, även blå och orange är fint.
Har sett flera custombilar från USA med den färgkombinationen

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

läckert!:)

Visa signatur

:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g0opy
Precis så sluta tjafsa om dom förbannade färgerna!! Jag kommer ändå inte ändra mig.

jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg jag vill du ska ändra färg

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem

Jäflar vad tjockt lager färg.

1. Låt det torka.
2. Slipa ner till en jämn yta.
3. Köp primer och använd eller slipp om du inte orkar får det väldigt fint.
4. Ta din färgburk och håll den lite mer än 60cm över ytan, spraya väldigt kort över hela ytan. Det ska bli ett väldigt väldigt tunnt lager som du ser igenom. 5. Vänta några timmar. Spraya igen ett väldigt tunnt lager. Du ska fortfarande se igenom.
6. Spraya ännu ett tunnt lager från långt avstånd. Nu ska du precis skymmta orginalfärgen under.
7. Och spraya igen..
Och igen.. och igen. Du behöver inte spraya ett visst antal lager men alla lager ska vara väldigt tunna, annars blir det fult. 4 lager eller mer blir bra men det ska fortfarande inte vara ett tjockt lager med lack men ändå så det täcker hela ytan bra.
8. Lacka några tunna lager klarlack. Men inte så det blir för tjockt.

Du förstår nog själv hur många lager du behöver. Men det är verkligen värt att lägga fem tunna lager färg och tre tunna lager klarlack när man ser resultatet efteråt

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

Kul att du tar initativ att personifiera din spelmaskin. Jag gillar dock inte den orange:a (?) färgen, vilket hela din modd bygger på, vilket gör att jag inte gillar din modifiering alls, men som sagt - kul att du visar vilja att göra något, det är det som räknas!

Visa signatur

We shall never cease from exploration And the end of all our exploring Will be to arrive where we started And know the place for the first time.
- T. S. Eliot

Permalänk
Medlem

var é bilderna? :S

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem

jag ser inte heller några bilder

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk

inte ja heller :S

Visa signatur

Aspire x-cruiser 400w, Lanparty ultra-d S939, Athlon 64 venice 3000+@2400mhz, Corsair XMS pro, Saphire X800 GTO, Seagate 160gb, Musketeer II, viewsonic g90f+ 19"
Helt enkelt det "bäääääääääääästa" systemet

Permalänk
Medlem

På 99mac har de börjat nu med att man måste lägga bilder som attachments till sina inlägg, IMG-taggen går inte att använda längre alltså, just på grund av att folk la bilder på ostabila servrar, bilder försvann efter ett tag, osv... kanske vore idé att göra lika här, iallafall i detta forum?
Finns ju inget tråkigare än när man hittar gamla intressanta projekt där inte bilderna finns kvar... eller nya för den delen.

Permalänk
Medlem

vad hände sen? blev det nåt mer sen eller?

Visa signatur

Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor