Windows krasch - problem med ominstallation

Permalänk
Medlem

Windows krasch - problem med ominstallation

Hej
Har fått ett knepigt problem. Började med att jag hade en svchost som käkade enorma systemresurser, satt o forskade i vad det kunde bero på men fick lämna datorn en stund. När jag kom tillbaka möttes jag av en blåskärm som sa "Kernel stack inpage error". Startar om, men halvvägs in i bootningen, strax efter att XP-loggan dykt upp så startar den om av sig själv. Går heller inte med safe mode eller last known good config. Satte i XP-skivan för att testa reparara, men märkte att det är nåt som inte stämmer där heller, för det första så tar "setup is examining disk" ca 10 min på sig, och när det väl är klart så syns disken som -: Partition1 [unknown]. Trycker enter för att komma vidare till nästa skärm och kunna välja repair, men då kommer det upp "An error occured while setup was updating partition. Setup cannot continue".
Har testat köra Active Partition Recovery och Partition Doctor från diskett, men dom var inte mycket till hjälp, förutom att jag kan se att filer och katalogstruktur är kvar - o vill därför inte testa fixmbr eller nåt annat som riskerar förstöra innehållet.
Nån som har tips eller idéer om vad detta kan bero på, och kanske en smidig lösning utan att jag förlorar allt på disken (måste åtminstone rädda documents and settings)?
Tacksam för svar, gärna så fort som möjligt
Datorspec (ej klockad på något sätt):
MB - Asus A8VDeluxe
CPU - AMD 64 3000+
RAM - 2x512mb Kingmax Super Ram (memtest86 är kört men inga fel hittas)
HD - Seagate 160gb SATA (har även två 80gigs i raid 0 på den integrerade Promise-kontrollern, men dom hittas inte av setup trots att jag laddar drivisarna)

Visa signatur

Asus A8N-E, AMD64 X2 4200+, 2GB RAM, Geforce 7800GT, SB Audigy 2 ZS.