Permalänk

Problem med SNES....

Det är så att jag köpte ett begagnat SNES idag på Game. Turligt nog hade vi en passande kabel som passade både i TV:n och i SNES:et men det är ett annat problem. Det går inte att spela på någon kanal (och det följde inte med någon manual). Har någon varit med om det problemet förut och vet vad man ska göra?

Tack på Förhand

CurunirOfValinor

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Sök, vet tuvärr inte vilken frequence den ligger på men, såk. Den ligger inte på en kanal som standard utan du måste få tv'n att leta upp vilken frequens den ligger på, annats skaffa en scart anslutning till den, GameCube's scart kabel ska passa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Det är ett nytt problem nu, jag hittade rätt kanal men då man sätter igång spelet så brusar det som f*n och först hör man lite av spelets musik, sen blir det tyst medans det fortsätter brusa som f*n och om man tittar noga kanske man kan urskilja något. Är det på grund av att SNES:et är smutsigt (jag har prövat med flera spel)?

Tack på Förhand igen

CurunirOfValinor

PS: Jag vet att det finns en knapp på baksidan av SNES:et och jag har prövat med båda lägena.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

hmm, mina svaga minnen säger mig att då kanske du inte har hittat rätt kanal. Men jag är inte alls säker på den punkten.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Om din tv har en sökfunktion så använd den, det fungerade för mig när jag testade plugga in mitt snes igen för inte så länge sedan. På vissa kanaler fungerade det halvdant ungefär som du beskriver, men den sökte och fann rätt kanal till sist.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zath
Om din tv har en sökfunktion så använd den, det fungerade för mig när jag testade plugga in mitt snes igen för inte så länge sedan. På vissa kanaler fungerade det halvdant ungefär som du beskriver, men den sökte och fann rätt kanal till sist.

samma sak har hänt mig. Är helt säker på att du inte har rätt kanal inställd. Sökandet tar sin lilla tid, men behövs ju bara göras en gång... Glöm bara inte och spara din inställning på TV:n.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Avstängd

Jag antar att du testat AV knapen?

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem

lite problem med av-knappen då det inte är scart är standard till en snes du =P