Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Lappower ?

Kanske det. Men dom gick ju också i konkurs för många år sedan, tror det var någon gång i mitten av 2000.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seriously

Mrc: JA, jag HAR handlat där på Dataprince. Jag är en återkommande kund hos dem sedan år ~2000. Det är många tusenlappar jag spenderat i deras butik, och JAG har ALDRIG haft några krångel med de varor jag köpt där.

Det är klart du handlar där, du har ju personalrabatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
När det gäller Dustin är de inte en lågprisbutik med inriktning på att sälja billigt och sen skita i kunderna.
Utan de lever på sina kunder och ger marknadens bästa service och snabbaste leveranser. Detta kostar lite extra och många är bevisligen beredda att betala för det eftersom de omsätter över 2 miljarder kronor.

Sen är inte Dustin dyrare på allt, finns prylar de är lika billiga på och räknar man på ett helt datorpaket brukar det inte bli så mycket dyrare i slutändan.

Dustin är fanimej bäst och billigast, starta en egen datoraffär så skall du få se på billiga priser från dustin och vem har sagt att man måste sälja vidare

Permalänk
Medlem

X3Mist: lägg av...

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Det är klart du handlar där, du har ju personalrabatt.

Hur stor rabatt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Hur stor rabatt?

Ja, själv skulle jag kräva minst 90% för att handla där Och ja, jag har erfarenhet av butiken och är inte påverkad av mediedrevet. Köpte en hel dator där en gång i tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Ja, själv skulle jag kräva minst 90% för att handla där Och ja, jag har erfarenhet av butiken och är inte påverkad av mediedrevet. Köpte en hel dator där en gång i tiden.

Hel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Hel?

Ja, fast trasig.
De går ju att köpa i delar också vettu

Permalänk
Medlem

X3Mist: Alltid tråkigt att köpa en dator (dyrt?) och sedan få en trasig

Synd att de inte har så bra support enligt er, men de har faktiskt alltid varit hjälpsamma mot mig

Aja... ...innan person X (som vanligt) svarar att jag är anställd så säger jag redan nu: Nej, det är jag inte

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Synd att de inte har så bra support enligt er, men de har faktiskt alltid varit hjälpsamma mot mig

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Seriously
och JAG har ALDRIG haft några krångel med de varor jag köpt där.[/QUOTE

Åfan:o

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem

mmm

Visa signatur

Amd athlon 64 3500+, Abit av8 eye socket 939, Corsair pc3200 512 mb 400 mhz, Geforce 4 ti 128 mb (KLOCKAT), 200+120 gigs hd..

Permalänk
Medlem

En polare till mig sökte jobb på dataprince. När han sa att han jobbat på Dells support innan blev ägaren av dataprince helt vansinnig och började skrika att min polare var spion som var ute efter att skada hans firma. Han vägrade tro på att Dell har support i sverige.

Min polare blev inte lite förbryllad men samlade sig och gick. Efter ett par dagar började ägaren ringa hem till honom och hota polarn Då hotade han tillbaka med polisen och då lugnade det ner sig.

Kolla även på www.svartalistan.com, där finns dataprince med ett antal gånger.

Jag har funderat på att köpa något därifrån så man får tjafsa med snubben

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av ola33
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Seriously
och JAG har ALDRIG haft några krångel med de varor jag köpt där.[/QUOTE

Åfan:o

[/QUOTE]

Öhm... Va? Jag sade ju att Ni säger att de har dålig support, inte att jag tycker det!!!??? JAG SJÄLV tycker att de är hjälpsamma, och jag har ju inte haft några problem med saker jag köpt där!

Så... ...förstår inte riktigt vad Du syftade på ola33?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Öhm... Va? Jag sade ju att Ni säger att de har dålig support, inte att jag tycker det!!!??? JAG SJÄLV tycker att de är hjälpsamma, och jag har ju inte haft några problem med saker jag köpt där!

Så... ...förstår inte riktigt vad Du syftade på ola33?

Är det någon annan här som inte för står vad jag menar:)

4 inlägg upp

Visa signatur

ola33

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nej, seriöst som vanligt. Jag förstod inte :s

Visa signatur

/Seriously

Permalänk

Dataprince?

Nej tack.

De säljer begagnat skit som nytt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandalfon
Dataprince?

Nej tack.

De säljer begagnat skit som nytt.

Har hört om folk som köpt HDs där... fått den i öppnad antistatpåse med gummisnodd

En tjej som jobbar på supporten där är rätt trevlig. En gång gick jag dit för att be om en jumper och då fick jag 2 st gratis.

Damen i kassan var mest förvirrad och tyckte jag var ivägen när jag frågade om de sålde fläktskruvar. (Det gör dom inte)

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Hmm... jag har köpt HDD´s där, och de har inte varit i öppnade ESD-förpackningar...

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Har också köpt några hårddiskar från DataPrince alla har varit korrekt packade. Dock försökte de få mig att köpa dyrare och sämre, men som sagt, de var korrekt packterade.

Fick ett Kingstone minne som var öppnat vid ett tillfälle så jag tror säkert att det händer att de säljer returer som nytt.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Jo, men att någon försöker sälja dyrare och sämre saker finns det ju många exempel på

Hehe. Konstigt faktiskt att någon försöker sälja (högst sannolikt) användna saker Men, men... När man är i Dataprince´s butik får man ju varan först och betalar sedan (så har det varit för mig i alla fall). Om man nu ser att varan ser skum ut kan man ju be dem byta ut den...

EDIT: Jag tror att jag förstod vad Ola33 menade nu. Estoy trög como siempre..!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Avstängd

Det finns värre än DataPrince men dom är ju kanske inte lika "korkade"
Snarare att DP är snåla som fan, dom köper in det billigaste komponenterna som inte har passerat kvalitets "tullen" som kostar lite extra, kommer ej ihåg vad det hette igen.

Men nästan alla tillverkare kör två varjanter, en som är godkänd med låt oss säga "ISO 45" (exempel, fatta) som kostar lite mer att tillverka då licensen är inte gratis och en annan vara som inte tillverkas under licensen (annan fabrik då) och tillverkaren kan tjäna en hacka på dom komponenterna...
Nu tror jag starkt att DP har köpt in en massa "icke licens tillverkade" komponenter tidigare, har ej handlar där själv och kan ej ytra mig om hur det är idag.

Ett exempel på priset angånde ISO9000(eller liknande) licensen kostar oss på småserie kugghjuls tillverkningen dryga 100.000kr per år med en omsättnig på 12milj kr. vet ej priset idag då vi har växt en hel del.

Hur som helst, till dom som kan vara värre.
Fick höra av arbetskompisen att när han skulle köpa en chassie från lokala datorbutiken så fick han en beg. chassie med moderkort som en kund lämnat efter sig, visst blev han informerat att det var en beg. låda och att moderkortet var trasigt samt kunden köpte en ny låda+moderkort+CPU+minne+agg.. hel dator alltså.

Jaha vad är det med det? jo det är så att när han kom hem och slängde in hans komponenter i chassiet och starta så hände det ingenting, men agget skulle fungera enligt butiken....
Vilket jäkla as som hade reparerat kundens dator och lurat honom rejält, billiga agget var bränd men inte moderkortet... typ då måste CPU+minne vara hela också..

Liksom om en dator inte startar kollar jag agget först, vilket jobbarkompisen också gjorde.

Sen är inte priserna så underbara heller men är det akut så handlar man där, och det är bevisat att dom säljer bort skit först, jag var där och skulle köpa en HDD på 120GB 7200RPM bla bla ATA133 tror jag.. men nope, dom hade bara en 5400RPM och ATA100 för samma pris!! visst märket skilde sig men man hade lite akut då "semesterfilmerna" tog plats, köp blev det.

Dock så var en vän där och handlade den HDD som dom inte hade inne ett par timmar senare, nåja tur var att jag inte öppnade påsen.
Dagen efter så knalla jag in i butiken med disken i ryggsäcken och frågade en annan säljare om HDD:n jag skulle ha från början, "jodå vi har ett par stycken hemma".
Vad trevligt, då byter jag denna skit jag blev påpackad igår..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hehe; kul exempel

Men då måste ju DP betala en del då för sin ISO 9001-certifiering? Torde ju vara relativt mycket (ungefär 1%) det kostar för att ha en sådan.

Det vill säga, en hel del de faktiskt måste lägga ut "för att bli ett bättre företag" som det heter på deras hemsida...

Visa signatur

/Seriously

Permalänk

jag tvivlar på att det kan bli sämmre än det varit iaf.
Frågan är ju om man känner att man kan lita på dom? Nån som fått det intrycket än?
Inte jag i alla fall.

Jag hoppas DP blir bättre (om dom inte redan blivit det?) o det hoppas jag för herr Peter's skull. Kan inte vara lätt att driva en sån brutik.

Permalänk
Medlem

Att en tillverkare är ISO 9000 certifierad säger inte ett skit om hur bra
produkterna är.

Permalänk
Medlem

Sumitomo; det har väl ingen sagt, eller?

Själv tror jag inte att det skulle vara någon skillnad på tex en processor man köper på DP eller en man köper på någon annan affär. Däremot så skiljer sig garantierna från butik till butik så klart!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Citat:

Sumitomo; det har väl ingen sagt, eller?

Själv tror jag inte att det skulle vara någon skillnad på tex en processor man köper på DP eller en man köper på någon annan affär. Däremot så skiljer sig garantierna från butik till butik så klart!

Sen skiljer det sig lite i vad som händer om produkten har ett fel kan jag tänka mig också.. Jag tror jag hellre skulle försöka returnera en defekt prolle hos komplett tex. än hos DP baserat på hur DP's chef verkar