L90D+ och inga döda pixlar!!!

Permalänk

Men vad ger bäst bild analog elr dvi, dvi borde väll ge bättre bild?

Visa signatur

[ Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHZ 4MB @ 3.0GHZ]::[ ASUS P5B DLX WIFI ]::[ Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS, Sennheiser HD-595 ]::[ CORSAIR 1024MB DDR2 PC6400 XMS2 800MHZ ]::[ Sapphire ATI Radeon X1900XTX 512MB ]::[ LG L1970HR-BF 2MS, 2000:1 19" ]::[ WD Raptor 36gb, 2xWD S-ata2 250gb @ raid0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard80
Men vad ger bäst bild analog elr dvi, dvi borde väll ge bättre bild?

DVI ger en mycket skarpare och klarare bild.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm...okej så läget är alltså såhär

för 100 HZ är det enda alternativet att koppla med VGA (analogt)
då får jag sämre bild, för att kunna arbeta med bästa kvalite i tex photoshop och illustrator (vilket blir en hel del just nu) så bör jag koppla DVI (digitalt)
Surt isåfall, känns lite som man köpt grisen i säcken när man inte ens kan få över 60HZ utan att dra ner på kvaliten.

/Jacob

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yacob
Hmm...okej så läget är alltså såhär

för 100 HZ är det enda alternativet att koppla med VGA (analogt)
då får jag sämre bild, för att kunna arbeta med bästa kvalite i tex photoshop och illustrator (vilket blir en hel del just nu) så bör jag koppla DVI (digitalt)
Surt isåfall, känns lite som man köpt grisen i säcken när man inte ens kan få över 60HZ utan att dra ner på kvaliten.

/Jacob

Om du använder TFT så spelar Hz ingen roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
Om du använder TFT så spelar Hz ingen roll.

Varför? Är alla TFT-skärmar så slöa?

Annars (om man vill ha de olika kopplingarna vid olika tillfällen) går det väl utmärkt att koppla in båda kablarna och bara ändra på panelen när man vill det?! Det går på L90D+ i vart fall.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Fick min Hyundai L90D+ i onsdag. Betällde den på Datorbutiken på måndag. Inga döda pixlar här.

Är mycket nöjd.. Hade tidigare Q17+ och även den var oxå utan döda pixlar.

Visa signatur

Athlon 64 3700+ [Zalman CNPS7700-Cu] | ABIT KN8 SLI | 2*1024 MB PC3200 Corsair Value S |XFX GeForce 7900GT 256MB PCI-Express | Antec Sonata II | Telia 24 / 2,5 Mbit | Hyundai L90D+ [inga döda pixlar] |