Permalänk

Projeklog: LianVaporator

Miranda™

*****Update******

01/03/2005
Provkörning med nya minnet
och moderkortet.

28/03/2005
Puttsad pump i väntan
på kromning.

30/03/2005
Handag placerade
och puttsning av
Hdd block.

Planeringen

  • Asetek Lightspeed kompressorn ska in där HDD racken är för stunden.

  • Vattenkylning på GPU av Silverprop:s Cyclone Fusion HL,
    Vattenkylda HDD block av hj07,
    Criticool Reservoir,
    Chromed Black Ice Extreme,
    Ehime 1048 i en Aquacomputers FMJ hölje.

  • Nätagget, ett OCZ 520W kommer placeras någon stans i lådan, i ett nytt skal? eller på ett eget ställe av någon sort. Uppskattar ideér här

  • Kromning kommer utfärdas på så många produkter som budgeten erhåller

Alla bilder är tagna med Nikon Coolpix 3100 med Macro inställningen på, i de flästa fall

Här är lite random bilder av varorna

Är det någon specifik bild ni skulle vilja se, säg bara till så ordnar jag det.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Avstängd

det kommer nog bli najs tror jag, update

Visa signatur

Amd 64 2800+ s.754 | 1280mb ram @ 333mHz | XFX 6600GT | Sunbeam plexiglas baby... bling bling :P

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut, men skriv om dina meningar, många har inte ens en vettig innebörd så det är svårt att uttyda.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

lite bilder

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

blir säkert bra.... lägg ingen kylning på hdd å köp ett block som du lägger mot "vappons block" så får du kalla temps på alla komponenter

Permalänk
Medlem

Looking good! Önskar att jag också hade lite pengar till datordelar nu. =/ Vart någonstans i Västerhaninge bor du? Själv bor jag i närheten av Ribby.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
lite bilder

Det beror på att det blir så jäkligt blurriga, samt att jag har inga batterier i hemmet...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaZZly blir säkert bra.... lägg ingen kylning på hdd å köp ett block som du lägger mot "vappons block" så får du kalla temps på alla komponenter

Tror inte du kommer säga så efter du har sätt mästarens HDD block.. De är inte att leka med

cl3mens -> bor vid Åbyplan...

Lite mer bilder

Nätaggs modden, på ett OCZ Power Stream 520W

För att utföra denna modd kan du använda kabelstrumpa från ELFA i så fall med produkt nummmer:
55-057-06
Krympslang:
55-071-08
55-072-07

Här har vi Fanbus kontrollern

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

nice Men försök skriva lite vettigare meningar... svårt att tyda vissa...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Fint! ge oss mer bilder....

Men försök att hitta en annan host till bilderna några av dem kommer inte fram utan det står bar "FRIP"

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk

Har du nå förslag Wiker. För upload silent ger ju bara 4mb och det räcker ingen vart... Skulle behöva runt 10-20mb eller så..

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Charlemagne
www.imageshack.us

Tack! Charlemagne..

Här är en bild på hur innehållet ser ut utan PCI stöds hållaren. Det är också såhär det kommer se ut mer eller mindre. Då pci brickan gör ytan mer trång och fulare...

En annan mysko sak med denna vapo är följande

Frågan är om man ska ta och skruva i dem eller bara strunta i det så länge? För jag skurva upp höljet och därinne var det ingen diret klarhet vart dessa skruvar skulle gå...

Yterligare lite klarhet
Det visade sig vara skruvar som skulle hålla fast kompressorn så den inte bucklade till chassit. På den pungten vetefan om den hjälpte mig

Update..
En gammal modd men kommer att användas i detta också. Det är mitt neo2 som genomgått en cap modd.

Ni ser att de största kondensatorerna är utbytta till fetare fast mad samma 6.3V.

Dock om det blev stabilare förblir osagt. Men andra har ju nått stabilare lite stabilare resultat. Så det fick bli en modd..

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut

Update..
En gammal modd men kommer att användas i detta också. Det är mitt neo2 som genomgått en cap modd.

Ni ser att de största kondensatorerna är utbytta till fetare fast mad samma 6.3V.

http://img152.exs.cx/img152/7602/mobo0096zw.jpg

http://img152.exs.cx/img152/5259/mobo0123ey.jpg

Dock om det blev stabilare förblir osagt. Men andra har ju nått stabilare lite stabilare resultat. Så det fick bli en modd..

Ursäkta min "noob-fråga" men va hjälper de större kondensatorerna till......förstod att det blev "stabilare" men hur?

Visa signatur

[DFI-Lanparty UT NF4 SLI-D][Opteron 146 2Ghz][2*512MB Crucial PC4000 BallistiX Tracer ][Connect 3D X800GTO]

Permalänk

Det ska kunna hjälpa till med stabilare ström vid högre FSB. Dock har effekten inte hänt mig men vissa har upplevt den..

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

Det här ska bli intressant att följa.
Och den där fanbus fläktkontrollern vart har du köpt den och vad kosta den ?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk

Hemma gjord.
Ska ge den ström så kan ni få se vad fin den är...

Nä men det är en baggis att göra.

Recept:
*CDrom chassi
*Sunbeam Rheobus
*Frånt plåt från chassit du använder. I mitt fall vart det en alu plåt från Lian chassit..
*Aluminium rattar
*sedan några 3pinns kontakter..

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Smart placering av vappon :). Verkar bli jäkligt nice, håll tråden uppdaterad bara :D.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

lär dig stava och skriva så att det blir lite klarhet i vad du menar så att man slipper sitta och gissa vad du menar med vissa ord!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage
lär dig stava och skriva så att det blir lite klarhet i vad du menar så att man slipper sitta och gissa vad du menar med vissa ord!

ere till trådskaparen eller vem ere du vill säga det där till? skriv i klarhet vem du menar så vi slipper gissa vem du snackar med.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
ere till trådskaparen eller vem ere du vill säga det där till? skriv i klarhet vem du menar så vi slipper gissa vem du snackar med.

ta åt dig om du tycker att det gäller dig..
jag menade iofs trådskaparen..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage
ta åt dig om du tycker att det gäller dig..
jag menade iofs trådskaparen..

hehe, jag tog inte åt mig, de där va ju typ mitt första inlägg i den här tråden, men det underlättarför alla om man citerar den man menar, eller iaf nämner personen i fråga.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
hehe, jag tog inte åt mig, de där va ju typ mitt första inlägg i den här tråden, men det underlättarför alla om man citerar den man menar, eller iaf nämner personen i fråga.

yeah. i know.
missade det bara

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga det att här låter grymt

Har du inte tummen mitt i handen så kommer det här bli grymt najsigt

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage
lär dig stava och skriva så att det blir lite klarhet i vad du menar så att man slipper sitta och gissa vad du menar med vissa ord!

En av anldningarna att min närvaro på swec har minskat drastiskt. Som tur är finns det seriösa personer också. Jag kan inte fatta intresset över att reagera som du gör på rättstavning. Om det inte passar vissa hur jag formulerar så skit i att skriva här! Har redan omforulerat första inlägget efter en "trevlig" påpekning. utan helvetes skit proggning.

Aja, ni kommer få mer bilder ikväll, eller...

En sak till, vilket stycket exakt menar du, så kan jag förklara det för dig..
Fan vad snäll man ska vara.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Fint :).

Vad är längden på krympslangen samt kabelstrumpan?
Allstå hur lång beställde du ?

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage
lär dig stava och skriva så att det blir lite klarhet i vad du menar så att man slipper sitta och gissa vad du menar med vissa ord!

Förstår inte var problemet är, att man ens reagerar är ju synd

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk

Jag vet av erfarenhet att sunkiga kondensatorer kan göra datorn instabil, jag var tillslut tvungen att underklocka för att min skulle funka men sen dog den, bytte kondingarna, sen funkade det igen.. men att löda på ett moderkort kräver skills och bra lödutrustning. Snyggt jobbat!

Varför ska en del personer leka svenskalärare och anmärka på folks stavning hela tiden? Helt onödigt! Vad tjänar det till egentligen och vad hindrar er från att ta det via PM och på rätt sätt?

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Fint :).

Vad är längden på krympslangen samt kabelstrumpan?
Allstå hur lång beställde du ?

De storlekarna jag postade där uppe var det; 4m kabelstrumpa samt 1längd krympslang. De är allt bra långa en enhet som de säljder per..

Dock köp alltid lite mer kabelstrumpa än vad som behövs.. Jag har nämligen lite kablar och annat som väntar på att kablas, men det är lite penga problem som ligger och pyser. Sedan får vi hoppas att www.aqua-computer.de snor sig på..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad_and_ugly
Jag vet av erfarenhet att sunkiga kondensatorer kan göra datorn instabil, jag var tillslut tvungen att underklocka för att min skulle funka men sen dog den, bytte kondingarna, sen funkade det igen.. men att löda på ett moderkort kräver skills och bra lödutrustning. Snyggt jobbat!

Det jag kan rekomendera är att du har iaf en 25W löd penna. Då min gammla på 18W inte räckte till för fem öre.. De lödningarna som kommer från fabrik tas inte som sagt med den klenare varianten. Men en 82-480-88 skulle väl funka rätt bra.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad_and_ugly
Jag vet av erfarenhet att sunkiga kondensatorer kan göra datorn instabil, jag var tillslut tvungen att underklocka för att min skulle funka men sen dog den, bytte kondingarna, sen funkade det igen.. men att löda på ett moderkort kräver skills och bra lödutrustning. Snyggt jobbat!

Varför ska en del personer leka svenskalärare och anmärka på folks stavning hela tiden? Helt onödigt! Vad tjänar det till egentligen och vad hindrar er från att ta det via PM och på rätt sätt?

svensklärare heter det va bara tvungen

Angåene bygget, så ser det lite sjyst ut med så öhga kondensatorer, plus, har inte moderkortet flera lager av ledbanorna eller vad de nu kallas?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

vad barnsliga ni är.. typiskt swec att gå offtopic och förstöra trådar.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/