Priskostnad för kort i Thailand?

Permalänk

Priskostnad för kort i Thailand?

Pärona är i Thailand och Bangkok för tillfället. Undrar om nån som vet nån bra sida eller har koll på vad priser på Grafikkort går på där nere? Eventuellt kan dom ju skicka paket som privatperson och slippa tull?

Nu har jag förvisso inte haft koll på grafikkort efter debatten X800XT & 6800 korten.

Så ska man satsa på PCI E kort eller nåt sånt i stället?

Tacksam för tips

Permalänk

Jag har fyndat ett X800XT för 2150:- där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grossmeisterfalk
Jag har fyndat ett X800XT för 2150:- där.

Antar du slapp tull då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatorized
Antar du slapp tull då?

även om han hade åkt på tull och moms hade det lätt varit värt det ^^

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grossmeisterfalk
Jag har fyndat ett X800XT för 2150:- där.

Du menar att du har köpt 1 nytt X800XT för ca 11500 THB:)

Visa signatur

ola33

Permalänk

Ingen aning ;D vet inte hur Thailands valuta ligger till nu . Vi betalade med kort. Eller aa, farsan gjorde :). Kosta en hundring extra då, men det är helt klart värt pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grossmeisterfalk
Ingen aning ;D vet inte hur Thailands valuta ligger till nu . Vi betalade med kort. Eller aa, farsan gjorde :). Kosta en hundring extra då, men det är helt klart värt pengarna.

Missförstå mej inte nu
Men är du säker på att kortet är ett X800XT Och inte ett typ X600 eller 9800XT:(
Och att det bara är draget 2150kr från din farsas kort o inte typ det dubbla:)

Varför jag frågar är att priserna jag har sett från Thailand så ligger X800XT på över 4000kr

Sen så när jag ser dina andra trådar så har du ju bara en Radeon 9200SE
Varför använda ett 9200SE när du har ett X800XT:confused:

Edit: Om det är så att du har köpt det på nätet vill jag gärna se länken:)

Edit2: Jag vet nu att 9200se kortet är till din son:)

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem

kul att byta det om det nu inte skulle funka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ola33
Missförstå mej inte nu
Men är du säker på att kortet är ett X800XT Och inte ett typ X600 eller 9800XT:(
Och att det bara är draget 2150kr från din farsas kort o inte typ det dubbla:)

Varför jag frågar är att priserna jag har sett från Thailand så ligger X800XT på över 4000kr

Sen så när jag ser dina andra trådar så har du ju bara en Radeon 9200SE
Varför använda ett 9200SE när du har ett X800XT:confused:

Edit: Om det är så att du har köpt det på nätet vill jag gärna se länken:)

Edit2: Jag vet nu att 9200se kortet är till din son:)

Jag är 100% Säker på att kortet är ett X800XT . Affären hette ThaoIT . Låg i ett litet ställe i Bangkok som hette Flora. Ett litet "Off" ställe som min son brukar säga. Dit inte många går alltför ofta.
Och det drogs 2150:- från pappas konto.
Det är ej köpt på internet som sagt.

Hoppas vi kan sluta denna diskussion om min ålder osv.

Permalänk

Ett litet "Off" ställe som min son brukar säga.....
Och det drogs 2150:- från pappas konto.

Vem är det som skriver egentligen? Pappa eller son? ...som min son... ...från pappas konto.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk

Hehe Rocky :). Förstår dig. Det är Pappa.

Permalänk

men tjöta. lägg ner du. Grattis till ett så billigt kort! köp ett till mig när du åker dit nästa gång!

Permalänk

Håller med Alex. Grattis till ett bra köp!

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk

Be dom åka till Phantip Plaza, 5 våningar med datorprylar, allt från moderkort till grafikkort, tangentbord, nätverkskort, usb-hubbar, ja, ni fattar. Väldigt billigt, ett 6800 Ultra för ca 3500:- om jag inte missminner mig. Och beakta att detta är ett riktigt varuhus utan kopierad hårdvara. The real deal med andra ord. Mjukvara ska du dock akta dig för, den är i 99% av fallen piratkopierad, undantaget de riktiga affärerna som ligger i varuhuset, där är det äkta vara. Bla har dom HL2 för 499 Baht vilket landar på i runda slängor 80-90kr.

Permalänk

Om mitt X800XT är piratkopierat eller ej, tänkte jag ej på. Och vet fortfarande inte om det är de. Men grafiken är otroligt bra och jag är super nöjd. So, whats the matter?

Permalänk
Medlem

word

Visa signatur

Opteron 146@3ghz | 1024mb TwinMOS SP BH5 3200 | DFI UT nF4 Ultra-D | Connect 3D x800GTO @ 16pipes 585/585 3Dmark01: 34k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grossmeisterfalk
Om mitt X800XT är piratkopierat eller ej, tänkte jag ej på. Och vet fortfarande inte om det är de. Men grafiken är otroligt bra och jag är super nöjd. So, whats the matter?

kolla vad det är för grafikkort i atitool då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprätter
Be dom åka till Phantip Plaza, 5 våningar med datorprylar, allt från moderkort till grafikkort, tangentbord, nätverkskort, usb-hubbar, ja, ni fattar. Väldigt billigt, ett 6800 Ultra för ca 3500:- om jag inte missminner mig. Och beakta att detta är ett riktigt varuhus utan kopierad hårdvara. The real deal med andra ord. Mjukvara ska du dock akta dig för, den är i 99% av fallen piratkopierad, undantaget de riktiga affärerna som ligger i varuhuset, där är det äkta vara. Bla har dom HL2 för 499 Baht vilket landar på i runda slängor 80-90kr.

Det som ligger i Bangkok?

Synd man inte kunde få tag på ett X800XT PE kort för 900 spänn som det diskuterades för ett halvår sedan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
kolla vad det är för grafikkort i atitool då

Japp det står X800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grossmeisterfalk
Japp det står X800XT

Ja då tror jag att det är en stackars Thailändare som får jobba gratis i 2 månader:(

Då försäljaren sålt kortet för halva priset:(

Visa signatur

ola33

Permalänk
Hedersmedlem

folk pratar om piratkopierad hårdvara..
menar ni att dom klarar att tillverka exata kopior på te.x. x800-kärnorna?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatorized
Det som ligger i Bangkok?

Synd man inte kunde få tag på ett X800XT PE kort för 900 spänn som det diskuterades för ett halvår sedan

Alltså, nog är det billigt, men inte SÅ billigt. Leta efter det bästa priset i hela varuhuset, kommer nog kunna hitta ett X800 XT för några tusenlappar billigare än i Sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
folk pratar om piratkopierad hårdvara..
menar ni att dom klarar att tillverka exata kopior på te.x. x800-kärnorna?

Nein nope no njet

Gick ju iofs ett rykte tidigare om att det cirkulerade kasserade AMD CPU'er - kanske kan starta ett nytt nu om kasserade ATi GPU's i Thailand??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprätter
Alltså, nog är det billigt, men inte SÅ billigt. Leta efter det bästa priset i hela varuhuset, kommer nog kunna hitta ett X800 XT för några tusenlappar billigare än i Sverige.

Det va en kille som snackade om att han kunde fixa X800XT för 900 nere i Thailand i samma veva som dom kom ut här på swec i somras.

Va rätt kul faktiskt