Permalänk
Medlem

DI-624+ en dålig router?

jo, har routern i rubriken (D-LninK)och när den varit uppe ett tag så slutater den helt att skicka vidare paketen så att säga. datorn tror sig fortfarande ha en koppling till nätet (dvs nätverkskoppling i det här fallet) och beter sig bara som hela internet brakat ihop. (kul tanke:) så då äre enda att göra att slita ur strömsladden i den en stund, samt TPkabel i datorn så den också fattar omstarten (nej det är inte i datorn problemet är heller, samma i Win & Linux)

vad göra? ska man flasha om skiten eller nått? ringa Telia lär ju inte hjälpa.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag har en DI-624+ och den funkar bra så här lång...

Vart har du den placerad ? jag hade min tidigare DI-604 ståendes uppe på mitt ADSL modem och då betedde den sig ungefär så som du beskriver, D-Link är tydligen känsliga för värme. Om den står varmt flytta på den till ett svalare ställe o se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

tja,, den står på en virkad duk iof men den känns inte så varm pricis.. får la prova att pallra upp den på ett par pennor eller nått kanske.

just det, en sak till, uteslutningsmetoden har avfärdat att det är Telia/modemet som bråkar då burken är kopplad direkt dit nu o allt funkar ännu så länge bra.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Min 624+ tappar också anslutningen efter typ 10 minuter, riktigt jobbigt :S!

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem

gaaaa!!!! >_____<

nu uppdatera ja firmwaren ..trodde jag.

från
Version: 2.05 , 21 Sep 2004

till
Version: 2.04 , 04 Aug 2004

dom hade asså äldre ver på sidan än det var i routern redan.

hur ska jag nu få tillbaka dom nya, eller har dom dragit tillbaka en kass ver (2.05) kanske?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Testa nya firmwaren 2.07, den har funkat utan störningar i 2 veckor snart...

Permalänk
Medlem

om du vill ha tillbaks alla fabriksinställningar får du resetta den...finns ett gemhål på baksidan.

Jag har nämligen exakt samma router och den beter sig exakt lika dant......
jag har tyvär inget bra svar på din ursprungliga fråga....sorry

Visa signatur

VILL HA TILLBAKS ÖVRIGA ÄMNEN!!!

Permalänk

Har en 624+, kör med 1.18b4 tror jag den hette. Den är absolut stabilast på min, dom nyare är hopplösa.

Visa signatur

Vafan var det för fel på min gamla signatur...

Permalänk
Medlem

tack alla, men nu en sista update innan tråden får dö. (och en liten ursäkt till DLink)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cleveson
Testa nya firmwaren 2.07, den har funkat utan störningar i 2 veckor snart...

det sista jag prövade innan jag lämnade den åter. då låste den sig inte längre men fungerade fortfarande minst sagt sporadiskt via WAN.

så nu har jag en DSL-G604T (DLink fortfarande ja, det var igentligen inget större fel på den andra kanhända, men många andra har klagat på att den inte funkar med Zyxcell modemen Telia skeppar.

men DSL-G604T routern har inbyggt ADSL, och nu funkar allt fint, men det var några timmars pillande jag gärna sluppit med 624+ routern. så köper ni en sån från SIBA och märker att den är begagnad och har bitmärken i kanterna så är dom från mig.

sen hade en bärbar Compaq-burk här nått idiotiskt protokoll installerat som jag fick radera så att wifi fungerade, tog flera timmar innan jag kom på det. mememen, nu är allt gott igen. ^_^

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint