Permalänk
Medlem

Inget liv i dfi nf4 ultra ..

kopplat in allt å allt strömkablar enligt manualen m,en får inget liv i den.. fläktarna börjar just såpass snurra sen lägger den bara av.. asså fläktarna varvar ej upp utan börjar bara röra på sig lite.. hur många gula leds ska lysa?? asså när datorn ej är igång? köpte begangnat grafikkort kanske kan va det som e pajj?? någon som har tips? har provat flytta det enda minnet ja har i alla slots! kopplat ut allt onödigt.. kollat alla kablar..
hådvara: ( har läst diverse trådar om problem med dfi men det skumma är att datorn inte ens postar!!) hoppas på hjälp

edit: måste man ha i atx, fdd strömkabeln på mobot, 4pins å molexen ??? ja kör ju ej sli å ja har kopplat i alla! ska prova utan.. se om den villl posta då..

edit: måste bara säga: manualen va inte mkt att ha i gran

Sonata (antec 380w)
Dfi nf4 ultra
A64 3000+
512 Twinmos speed premium
x300se
en raptor 36gb

Visa signatur

a64@2,xxghz?? Asus 6600GT 512MBTwinmos UTT

Permalänk

räcker med atx... slot ett eller två med ett minne tror jag...

på mitt dfi går det inte med zalmans fanmate2, måste köra på fan4 och 5, alltså inte cpu och fan2...

kolla online-manualen hos dfi, den är bättre!

Visa signatur

"Huggormsyngel, hur skulle ni kunna säga något gott, ni
som är onda? Munnen säger vad hjärtat är fullt av."

Permalänk
Medlem

kolla 2 saker.
när fläktarna bara går i gång sakta bruakr det bero på att atx kontakten inte sitter i ordenkligt.
Det andra du ska kolla är när du startar upp så finns det som 4 st små röda leds längst ner till vänster på mobot som lyser upp när du startar datorn.
dom ledsen ska räkna ner.
om dom stannar på tex 3 leds så är det dinna minnen!
Prova ha bara ett minne i och flytta runt det i alla minnes slots och prova starta varge gång.
prova givet vis den översta slotten först.
Lycka till!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

märker att när jag EJ kopplar in 4 pins kontakten bredvid ATX kontakten DÅ startar datorn å då lysar alla de fyra röda ledsen nere till vänster på moderkortet.. MEN ingen bild på skärmen!! beror kanske på att ej 4pins kontakten e inkopplad?? men då den e inkopplad startar den ju ej :/ .. ingen som har en aning vad fan det e för mysko???

edit :kan iof vara som en sa i en annan tråd har oxå läst det på techswedens forum där killen på overclockers säger att han testat 5 moderkort uatan att kunna starta det med ett minne.. man ska tydligen ha 2 .. jävla dynga , byter ut skiten mot intel

Visa signatur

a64@2,xxghz?? Asus 6600GT 512MBTwinmos UTT

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att det är ditt nätaggregat. Jag skulle rekommendera ett starkt 24-pins nätagg till detta moderkort. Jag har OCZ Powerstream 520w och allt fungerar klockrent.
Okej, kortet kanske är lite buggigt i och med originalbioset, men efter uppdatering av bios så är kortet det bästa jag någonsin haft.

BTW, Hela manualen finns på hemsidan.

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

Du behöver kontakten till hdd till moderkortet den är väl till för grafikkortet.
2st oranga ska lysa på moderkortet ett vid gula minnet närmast processorn till höger om det.
samt ett vid understa pci platsen ovanför com port pinnarna.

Sen som sagt ska alla röda flasha till är korrekt (står i manualen vart felet är ifall den inte tänder till alla 4:a lampor vid uppstart.

Koppla ur disketten ta den strömmen till kontakten på moderkortet borde det fixa sig.

svara nyss på pm:et oxå.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.