Sata installatios problem

Permalänk
Medlem

Sata installatios problem

Jag har precis fått min sprillans nya Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA disk och har lite problem nu som vanligt med ny hårdvara...

Som jag har förstått så ska man med hjälp av en disket som man får med moderkortet instalera sata funktionen och sedan instalera rekomenderad mjukvara(jag har både disketen och mjukvaran).

Det problem jag har nu är att jag inte haft en floppy i satt så jag fixade det allt lyser och ser fint ut, tills jag ska öppna den fråb "den här datorn" då tar den en stund på sig och sen säger den "sätt i en disket"... jag har testat och märk att även om jag inte har disket stationen ikopplad så tror xp att jag har en floppy i satt till datorn.

jag har testat så att kablarna sitter rätt och så, även ändrat bios inställningar som "1.44 3.5" "disk a" vet inte om det är något mer?

kan någon förstå vad felet ligger? skulle gerna vilja få min disk att funka =(

(kör Win Xp pro och hårdvaran står i signaturen)

Visa signatur

When God Gives You Lemons...
YOU FIND A NEW GOD!

Permalänk

Lyser floppy-lampan hela tiden så tror jag den kan vara/har varit fel inkopplad.

Visa signatur

-"What's PLEH?"
-"That's HELP,spellt backwords, so that the helicopters can read it from the air" <--- VÄNNER AEGER

Permalänk
Medlem

S-ATA drivare finns även att tanka från Windows Update. Och du bara installerar dem utan floppy lr nåt

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"