Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Går det att köra dual med 2x256 och 1x512 på det?
Jag har råkat ha sönder mitt moderkort (A7N8XE-Deluxe) och behöver köpa ett nytt. På det kortet jag har nu kan jag köra mina 3 stickor i dual. vore fint om det gick att göra med det nya också.
Tänkte köpa ett nytt nforce2-kort först, men A7V880 verkar ju vara riktigt prisvärt.

Nej, dualchannel på den fungerar precis som på P4or och s939, par med identiska minnen. Dvs 256+256 och 512+512 för att det skall funka.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kan rekomendera A7V880, så clockvänligt och stabilt. Den har också dualchannel, GBLAN, 6 kanals ljud mm.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Nej, dualchannel på den fungerar precis som på P4or och s939, par med identiska minnen. Dvs 256+256 och 512+512 för att det skall funka.

OK. Vet du om det blir nån märkbar prestandaskillnad med detta kort i singlechannel jämfört med ett nforce2-kort i dualchannel?

Permalänk
Hjälpsam

Jag har inte kört den personligen. Det ger inte ett lika stor lyft i minnesbandbredd som s754->s939 på grund av den klena FSB'n men bra blir det.

Om dessutom klockar FSB'n till 200+, kör minnena 1:1 och sänker multippeln så det inte blir problem med överklockad processor så får man en ordentlig boost som andra SocketA moderkort inte kan mäta sig med.. men fortfarande nåt av det bästa som finns out of the box. Om man redan har ett bra nForce2 moderkort kanske det inte är värt att lägga pengarna på det, men om man skall köra ett nytt moderkort oavsett vad så tycker jag inte det är sy mycket att snacka om vad man skall välja.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ja asså - jag lirar ett knippe burkar med NF7 (-v2.0, -S2G) med olåsta prollar (1700+, 2400+ Mobile och Duron 1600).

Alla klockar lätt mellan 2.1-2.5GHz på skitluft i FSB:er över 200MHz.

Den dagen jag uppgraderar skall det vara ett rejält lyft, dvs minst en fördubbling i prestanda till en rimlig penning.

Ännu har inte den dagen kommit. Moores lag är död.

Permalänk
Hjälpsam

3200+ s939 på ett DFI moderkort +klockning kan ge dig dubbel prestanda lätt... KT880 gör det inte...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Mitt EpoX 8RDA3i Funkar skit fint faktisk! Det är ett budget kort, men tyckte det var j*vlit bra för priset!

In and out !

Permalänk
Medlem

vet nån om zalman 7000b passar på a7v880? eller behöver man modda den (kylaren) för att den ska göra det?