Permalänk
Medlem

Doomguy.

Vilken Doomguy tyckte ni såg bäst ut? Jag tyckte faktsikt han skulle haft kvar hjälmen.
Vad tycker ni?

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

fånigare med hjälm.

Permalänk
Medlem

vad har han hjälmen till?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

det är väl mer praktiskt för honom att ha hjälm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
vad har han hjälmen till?

Han e ju space marine, klart han ska ha hjälm

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Det gammla spelet var roligare.
Jag tror det var hjälmen som gjorde det.

Permalänk
Medlem

Doomguy med hjälm är ju hårdast!

Permalänk
Medlem

Btw, är det en shotgunguy som skjuter på cyberdemon på introbilden?

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

Jag har undrat vilken effekt marsatmosfären har på doomguys huvud när han går uttomhus bara sådär utan hjälm, i trean, ett tag nu.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Btw, är det en shotgunguy som skjuter på cyberdemon på introbilden?

http://www.danielswanson.pwp.blueyonder.co.uk/TITLEPIC.png

Shit, är det nån bamsing upphottad version du har där? Så som jag kommer ihåg den var den inte alls lika detaljerad/snygg.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]
Jag har undrat vilken effekt marsatmosfären har på doomguys huvud när han går uttomhus bara sådär utan hjälm, i trean, ett tag nu.

Eftersom man har nån slags syretuber (skulle han hålla andan skulle man inte höra andetag hela tiden) så har han nog hjälm eller så på sig där

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Värra sex-bomben han var i statusbaren i de första spelen! Ska va när man har fått lite lagom med stryk och han blöder sådär från näsan:

http://www.combat-folk.ru/games/doom/mastersofdoom/doom2-scre...

Grrrr...!

Permalänk
Medlem

doomsdayu är det han har på den bilden, och nej det är doomguy, fast utan hatt tror jag

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muiker
Värra sex-bomben han var i statusbaren i de första spelen! Ska va när man har fått lite lagom med stryk och han blöder sådär från näsan:

http://www.combat-folk.ru/games/doom/mastersofdoom/doom2-scre...

Grrrr...!

och när han fick nya vapen då han har jättestort lee

Permalänk

Synd att han inte hade kvar hjälmen, hjälmen ägde.

Permalänk

Doomguy ser bäst ut i Quake 3. 3d och Hjälm!

Permalänk
Medlem

Klart han ska ha "hjälmen", med tanke på att han är i rymden, kan vara lite svårt att andas utan hjälp.
(Ni kanske klagar på att han inte har nån syrgastub, men jag tror han har nån high-tech hjälm som fixar ordentligt syre :), plus att det ser till att han har vindrutetorkare på hjälmen så han får bort allt blod))

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Äsch vafan. Han är ju värsta hårdingen ju. Klart han klarar sig utan hjälm.

Förresten så finns det väl typ dykarutrustning när man har en grej i munnen (ni fattar vad jag menar)? Då behöver man ingen hjälm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GizzY
Äsch vafan. Han är ju värsta hårdingen ju. Klart han klarar sig utan hjälm.

Förresten så finns det väl typ dykarutrustning när man har en grej i munnen (ni fattar vad jag menar)? Då behöver man ingen hjälm.

Jo, försök du att ha huvudet utstickande på Mars... Mumma.

Permalänk
Medlem

Minns att när doom kom läste jag någonstans "introt" som aldrig gjordes. Dvs vad som var tanken bakom spelet. Det var något att de landat på mars och knallat iland för att undersöka, Hjöten i spelet blir kvar i skeppet för han är typ en mekaniker eller något (minns inte). Sedan hör han på radion hur hans polare får spö. Tillslut blir allting tyst och han bestämmer sig för att gå iland för att hitta någon överlevare som kan flyga skeppet så han kan ta sig därifrån.
Varför detta aldrig gjordes var väll därför det inte skulle passa in i spelet så bra.

Masken/hjälmen var väll för syret?

Snyggast är Q3 modellen enligt mig

EDIT: Första bilden från filmen btw: http://www.megagames.com/news/images/mvsdmmviefrstimg_l1.jpg

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Minns att när doom kom läste jag någonstans "introt" som aldrig gjordes. Dvs vad som var tanken bakom spelet. Det var något att de landat på mars och knallat iland för att undersöka, Hjöten i spelet blir kvar i skeppet för han är typ en mekaniker eller något (minns inte). Sedan hör han på radion hur hans polare får spö. Tillslut blir allting tyst och han bestämmer sig för att gå iland för att hitta någon överlevare som kan flyga skeppet så han kan ta sig därifrån.
Varför detta aldrig gjordes var väll därför det inte skulle passa in i spelet så bra.

EDIT: Första bilden från filmen btw: http://www.megagames.com/news/images/mvsdmmviefrstimg_l1.jpg

Men usch! Jävla b-film, de ska ju ha fina gröna rustningar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Här är introtexten du tänker på

In DOOM, you're a space marine, one of Earth's toughest, hardened in combat and trained for action. Three years ago you assaulted a superior officer for ordering his soldiers to fire upon civilians. He and his body cast were shipped to Pearl Harbor, while you were transferred to Mars, home of the Union Aerospace Corporation.

The UAC is a multi-planetary conglomerate with radioactive waste facilities on Mars and its two moons, Phobos and Deimos. With no action for fifty million miles, your day consisted of suckin' dust and watchin' restricted flicks in the rec room.

For the last four years the military, UAC's biggest supplier, has used the remote facilities on Phobos and Deimos to conduct various secret projects, including research on inter-dimensional space travel. So far they have been able to open gateways between Phobos and Deimos, throwing a few gadgets into one and watching them come out the other. Recently however, the gateways have grown dangerously unstable. Military "volunteers" entering them have either disappeared or been stricken with a strange form of insanity--babbling vulgarities, bludgeoning anything that breathes, and finally suffering an untimely death of full-body explosion. Matching heads with torsos to send home to the folks became a full-time job. Latest military reports state that the research is suffering a small setback, but everything is under control.

A few hours ago, Mars received a garbled message from Phobos. "We require immediate military support. Something fraggin' evil is coming out of the gateways! Computer systems have gone berserk!" The rest was incoherent. Soon afterwards, Deimos simply vanished from the sky. Since then, attempts to establish contact with either moon have been unsuccessful.

You and your buddies, the only combat troop for fifty million miles were sent up pronto to Phobos. You were ordered to secure the perimeter of the base while the rest of the team went inside. For several hours, your radio picked up the sounds of combat: guns firing, men yelling orders, screams, bones cracking, then finally silence. Seems your buddies are dead.

Things aren't looking too good. You'll never navigate off the planet on your own. Plus, all the heavy weapons have been taken by the assault team leaving you only with a pistol. If only you could get your hands around a plasma rifle or even a shotgun you could take a few down on your way out. Whatever killed your buddies deserves a couple of pellets in the forehead. Securing your helmet, you exit the landing pod. Hopefully you can find more substantial firepower somewhere within the station. As you walk through the main entrance of the base, you hear animal-like growls echoing throughout the distant corridors. They know you're here. There's no turning back now.

Permalänk
Medlem
Citat:

Trodde det var ett aprilskämt, men så såg jag att det faktist var 3:e idag

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Doomguy utan hjälm är som Mario utan hängselbyxor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Doomguy utan hjälm är som Mario utan hängselbyxor.

WORD!
Riktigt fin jämförelse btw

Permalänk
Medlem

Helt klart:

En annan fin bild:

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

förjävlig med hjälm

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jo, försök du att ha huvudet utstickande på Mars... Mumma.

Men jag sa aldrig att jag var en hårding.
Däremot så är ju Doomguy det, så han skulle nog klara sig utan hjälm på Mars ska du se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma

Här är introtexten du tänker på

In DOOM, you're a space marine, one of Earth's toughest, hardened in combat and trained for action. Three years ago you assaulted a superior officer for ordering his soldiers to fire upon civilians. He and his body cast were shipped to Pearl Harbor, while you were transferred to Mars, home of the Union Aerospace Corporation.

The UAC is a multi-planetary conglomerate with radioactive waste facilities on Mars and its two moons, Phobos and Deimos. With no action for fifty million miles, your day consisted of suckin' dust and watchin' restricted flicks in the rec room.

For the last four years the military, UAC's biggest supplier, has used the remote facilities on Phobos and Deimos to conduct various secret projects, including research on inter-dimensional space travel. So far they have been able to open gateways between Phobos and Deimos, throwing a few gadgets into one and watching them come out the other. Recently however, the gateways have grown dangerously unstable. Military "volunteers" entering them have either disappeared or been stricken with a strange form of insanity--.........

Thats the one

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy

Trodde det var ett aprilskämt, men så såg jag att det faktist var 3:e idag

Filmen eller?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Thurén På den där bilden ser doomguy ut som en terrorist med avsågad hagel...buu!

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.