Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metalic
Jag har ett tips till alla vars garanti inte har gått ut, och är trött på datorn... HÄV köpet!

Det är en rätt plågsam process, vilket kräver envishet och en massa snackande i telefon. Jag skickade in den en gång för att moderkortet pajjade, andra gången sa dem att det inte fanns något fel, tredje gången tog en Service Manager och kollade på den, och de bestämde att skicka en ersättningsdator... Jag var glad över den, då den var den senaste, dock var den slut hos distributören, och jag ville ha mina pengar istället tillbaka... gick 2 dagar, de ringde upp mig och sa, Ville du ha pengarna tillbaka? Ja det vill jag... två dagar efter, med kvitto, bank nr skickad till dem, låg pengarna på kontot...

Min felanmälan var: Den blir för varm!!! Den throttlar efter bara några minuter (vilket var sant) tog 4 min att throttla i prime95....

noga med att vilja låta en Service manager kolla på den den tredje gången...

Enligt lag så har Acer skyldighet att reparera din produkt inom 3 gånger, 1a är när du köper den, andra och tredje är då du skickar in. Jag skickade in EN gång för mycket, men sista gången gick den till en lite mer kunnig person.

Lycka till!!!

PS. Jag vet en till kille här på forumet som har lyckats med detta, tilloch med innan mig, så detta ska gå!

Joo, detta gäller vad jag vet bara aspire 5024 WLMI, med värmeproblemet... testa med prime95 och se om den throttlar...

It's mEE! .. Fan vad kul att du också fick pengarna tillbaka.. härligt

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
It's mEE! .. Fan vad kul att du också fick pengarna tillbaka.. härligt

skojar du eller.. aldrig mer den skiten hahahah

hörs på msn...

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem

om en vecka så flyger min 5024 ut på tradera då en riktig dator anländer.... Men mbp c2d... Jag längtar.... Det kommer att bli en bra jul....!

(All den stund att datorn är uppteamad med en Dell 2407... )

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

Jag verkar inte få "line-in" (den som sitter till vänster om line-out) att funka. I volymkontrollen är det mikrofon, line-in eller aux det är? Verkar inte få ett ljud som det är nu, hjälp! Om jag inte har någon kabel alls i "lineingången" så funkar den inbyggda mikrofonen. =/

Tack..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Jag är fan inte nöjd med min. Jag har haft min 5024 i över ett halvår och det jag stör mig mest på är värmen samt ljudet (värdelöst ljud). Så nu har jag fan bestämt mig för att försöka häva köpet. Köpte den hos MicroStore.

Det är ju inga direkta fel på den, förutom värmeproblemet då. Ni som har lyckats häva ett köp kan ju gärna ge mig tips på hur jag skall gå tillväga, vad jag skall säga osv.

Får hoppas jag får pengarna tillbaka, då blir det genast ett nytt laptop-köp, förmodligen genom MicroStore för enkelhetens skull. Kanske inte helt rätt tråd, men vad är det bästa jag får för 10.800? (så mycket kostade 5024) Jag har kollat lite och dessa verkar intressant, men vilken är bäst:
http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=97845309&itemName=AS...
http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=90767503&itemName=AS...
http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=87326810&itemName=As...
http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=90767564&itemName=LG...

/Linus

Permalänk

häva köpet efter ett halvår? går det???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
häva köpet efter ett halvår? går det???

Vet inte. Ska i alla fall försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuzzzz
Vet inte. Ska i alla fall försöka.

Jag köpte också min dator där och lyckades häva köpet.. dock inte efter 6mån.. snarare efter 2 .. varav den var på service i 1.5mån

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jag köpte också min dator där och lyckades häva köpet.. dock inte efter 6mån.. snarare efter 2 .. varav den var på service i 1.5mån

Härligt... Hmm, vill inte att det ska ta sådan lång tid men jag antar att det kommer nog ta minst 1 månad om jag skall lyckas häva köpet...

Vad sa du då? Jag antar att man måste ha en ganska bra övertalningsförmåga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuzzzz
Härligt... Hmm, vill inte att det ska ta sådan lång tid men jag antar att det kommer nog ta minst 1 månad om jag skall lyckas häva köpet...

Vad sa du då? Jag antar att man måste ha en ganska bra övertalningsförmåga...

Sa att jag ville prata med chefen, vilket jag fick.. sen berättade jag bara vilken skit det var

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
häva köpet efter ett halvår? går det???

Ojaa.. Jag hävde mitt efter ett halvår.. köpte den i januari förra året o fick skiten hävd i sep/okt...

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk

väntar fortfarande på att få reklamera min, mitt råd är
-->> ALDRIG DUSTIN OCH ALDRIG MER FRÅN ACER<<--.
Jag har snart väntat 7månader på att reklamera den.

Jag har ringt fram och tillbaks, får inte prata med någon som helst ansvarig bara lämna meddelande, och dom återkommer aldrig. Dom drygar ut det och det tar flera månader. Bitter process riktigt bitter. Kan tilllägga att acer har i snitt 25min telefonkö med sammaloop musik, ren gissning för att du som kund ska lägga på.

I mitten av januari kommer jag få besked om jag kan reklamera den (beslut från arn)
Skickade in datorn på service 2006-12-01 och då sa dom att det skulle ta en vecka max 2 efter som den varit inne tidigare. Ringde efter en vecka nyfiken på hur det gått och får att den väntar på delar.
Ringer nu 3 veckor senare och den väntar fortfarande på delar, otrevligt får jag svaret från supporten att den kommer när den är klar.
Ska det ta 3 veckor att vänta på delar? Konsumentverkets svar: NEJ!
Efter som det blir jul nu så blir det inte förren totalt 4veckor minst.

Efter minst 23meddelande till växeln om att prata med Fredxxk Fxxxxxxxx
Sa jag till telefonisten att jag kan vänta tills han svarar ring du på.
Så tillslut svarade personen och riktigt otrevligt med, han menade på att det tar tid att få in delar, jag sa att det inte tar 3 veckor att frakta delar oavsett land. Då erbjöd han mig en ny dator efter som det gått 3veckor.

Jag sa då att han skulle skriva ett brev där det står att han ersatt datorn med en ny (pga arn nämnd tidigare), samt att jag inte vill ha en ny dator med en massa döda pixlar. (han fnös och menade på att våra produkter har inte sånna fel). Iallfall så fick jag garanti på att om det skulle vara så kunde jag lämna in den igen. (Jag spelade in detta samtalet såväl som alla andra jag fått ringa.)

I annat fall, får jag inte den reklamerad nu i januari kommer datorn förmodligen att åka in en gång till på service pga värmeproblem och ett nytt ärende öppnas som troligtvis kommer ta 7månader till.

Så innan ni köper en dator från ACER, tänk efter noga...

Dustinhome = bra tills du betalt och något går fel.
Acer = Tar inte ansvar för vad dom lovar eller för deras felaktiga produkter.

Permalänk
Medlem

digitalsatan: Det låter lite konstigt, du skickade in den först nu i december?

Sedan finns det två olika sätt att reklamera, ett är via då dustin, där du verkar ha stora problem med och den andra är via acer själva.

Hur många gånger har du totalt skickat in den nu då? Jag vet av tidigare erfarenheter att totalt från att ups kom o hämtade den till att de lämnade av den igen tog ungefär 2-3 veckor, dock tog sista gången längre tid, då "service managern" skulle kolla. Här kommer det roliga: Jag ringde in när de sa att jag ska få ersättningsdator, och frågade en av supportkillarna: hurru, hittade han managern felet ? Näääee vi (dem) kollar inte ens på datorerna, utan skickar iväg dem direkt. De drygar ut verkligen.

Sedan den där Fredrik idioten till Service ansvarig Sverige är en riktig nötskalle... han har verkligen ingen koll på saker o ting... han sa att nödthrottlingen vid 84 grader (som händer hela tiden), är en funktion och det ska vara så...

Jag hatar musiken också!!! Bett dem ändra, han svarade mig inte ens...
Kön är åt helvete, men gratis va?

MVH Metalic

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metalic
digitalsatan: Det låter lite konstigt, du skickade in den först nu i december?

Sedan finns det två olika sätt att reklamera, ett är via då dustin, där du verkar ha stora problem med och den andra är via acer själva.

Hur många gånger har du totalt skickat in den nu då? Jag vet av tidigare erfarenheter att totalt från att ups kom o hämtade den till att de lämnade av den igen tog ungefär 2-3 veckor, dock tog sista gången längre tid, då "service managern" skulle kolla. Här kommer det roliga: Jag ringde in när de sa att jag ska få ersättningsdator, och frågade en av supportkillarna: hurru, hittade han managern felet ? Näääee vi (dem) kollar inte ens på datorerna, utan skickar iväg dem direkt. De drygar ut verkligen.

Sedan den där Fredrik idioten till Service ansvarig Sverige är en riktig nötskalle... han har verkligen ingen koll på saker o ting... han sa att nödthrottlingen vid 84 grader (som händer hela tiden), är en funktion och det ska vara så...

Jag hatar musiken också!!! Bett dem ändra, han svarade mig inte ens...
Kön är åt helvete, men gratis va?

MVH Metalic

Jo det svaret fick jag med Nödthrottlingen SKA vara där.. Helt rätt acer! men det är inte meningen att datorn ska bli så varm.

Jag pratade även jag med den här Fredrik ett antal gånger.. han lovade att återkomma varje gång men DET gjorde han ALDRIG .. hatar personer som inte återkommer.

Mvh!

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

De jag menar... den SKA vara där, men inte användas för att kylningen är klen!

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk

Köpte den i början av januari. Använde den enbart till att betala räkningar och lite basic, sen började jag lira wc3 och det kom enorma lagg som varade i ca 1min sen flöt allt på igen, var 3-4min upperpades detta. Så jag jag bad om att få reklamera datorn hos dustin vilket dom inte godtog, och ville ha in den på service jag läste ju att var fler här som hade samma problem och efter som jag pluggar på distans över nätet skickar jag inte iväg datorn i 3-4 veckor när dom ändå inte kan lösa felet. Svaret jag fick från J**ona på supporten var att om datorn nu var så viktig skulle jag köpt en till som backup ^^. Jag sa då att jag vill prata med någon som är kundansvarig men det vägrade dom. Så jag kontaktade konsumentverket och bad om råd, efter x-antal lämnade meddelande som inte blev besvarde ringde konsumentverket dustin och fick ett namn och telefonnummer som jag fick ringa. Problemet var att denna person vägrade svara och tog sig t o m en lång semester. Sen blev det semester för mig å då fick kontakta honom efter som han skulle vara pappa ledig när jag kom hem igen. Iallfall jag fick svaret att dom inte tänker reklamera den.
> Anledningen till reklamationen är att dustin inte upplyst om throttlingen på deras hemsida när jag köpte datorn. Efter som datorn i princip konstant går på 800mhz menar jag och konsumentverket att det är grund till reklamation efter som datorn inte presterar enligt dustins specifikationer.
Dustin hävda då att infon dom har är från tillverkaren. SLUT.
Jag ringer marknadscheften på Acer och frågar ang detta, då jag sett att 100% av dom andra återförsäljarna som hade den i laget hade hänvisning till powernow funktionen.

Ang värmeproblemet och dvd-brännaren har jag även anmält, samt att mitt chassi sprack vid gångjärnen. Vilket den nu är inne på service för.

Jag har skickat in datorn 1 gång tidigare och det var till dustin efter som dom skulle skicka den till "sina kontakter på acer". Jag ringde 1 vecka efter att dom bekräftat att den kommit in till dustin och då hade dom fortfarande inte skickat iväg den. Så det blev en retur direkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metalic
digitalsatan: Det låter lite konstigt, du skickade in den först nu i december?

Sedan finns det två olika sätt att reklamera, ett är via då dustin, där du verkar ha stora problem med och den andra är via acer själva.

Hur många gånger har du totalt skickat in den nu då? Jag vet av tidigare erfarenheter att totalt från att ups kom o hämtade den till att de lämnade av den igen tog ungefär 2-3 veckor, dock tog sista gången längre tid, då "service managern" skulle kolla. Här kommer det roliga: Jag ringde in när de sa att jag ska få ersättningsdator, och frågade en av supportkillarna: hurru, hittade han managern felet ? Näääee vi (dem) kollar inte ens på datorerna, utan skickar iväg dem direkt. De drygar ut verkligen.

Sedan den där Fredrik idioten till Service ansvarig Sverige är en riktig nötskalle... han har verkligen ingen koll på saker o ting... han sa att nödthrottlingen vid 84 grader (som händer hela tiden), är en funktion och det ska vara så...

Jag hatar musiken också!!! Bett dem ändra, han svarade mig inte ens...
Kön är åt helvete, men gratis va?

MVH Metalic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digitalsatan
massa text..

Håller helt klart med digitalsatan, kommer aldrig mer att köpa några produkter från vare sig dustinhome eller acer.

Köpte 5024 därifrån, som det bara varit krångel med, får dock dras med den ett tag till...
Dessutom köpte jag ganska nyligt en DVD-brännare från samsung som det varit en massa jävulsskap med.

1.Köp inte från DustimHome, allt är frid och fröjd tills pengarna är på deras konto, sen är det ett h*lvete med allt!!
2. Köp inte från acer, epa-kvalla över hela bygget, nada gedigen känsla, plastigt och fan, och just denna modellen (5020-serien) har stora problem med värmen!!

Hur är komplett på support, retunera varor etc.?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Håller helt klart med digitalsatan, kommer aldrig mer att köpa några produkter från vare sig dustinhome eller acer.

Köpte 5024 därifrån, som det bara varit krångel med, får dock dras med den ett tag till...
Dessutom köpte jag ganska nyligt en DVD-brännare från samsung som det varit en massa jävulsskap med.

1.Köp inte från DustimHome, allt är frid och fröjd tills pengarna är på deras konto, sen är det ett h*lvete med allt!!
2. Köp inte från acer, epa-kvalla över hela bygget, nada gedigen känsla, plastigt och fan, och just denna modellen (5020-serien) har stora problem med värmen!!

Hur är komplett på support, retunera varor etc.?

Min första HP dv9074 gick sönder efter ca 10 min, DVDläsaren läste in och sedan pajade den, ringde till komplett.se o berättade... samma dag var de en ny laptop på väg hem till mig, samt att jag skulle packa ner datorn och skicka den till dom när den nya kom! Pratade med en kille som hette Tomas, svintrevlig!

Så ja, jag ger dom 11/10 p iallafall, kunde inte varit bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Håller helt klart med digitalsatan, kommer aldrig mer att köpa några produkter från vare sig dustinhome eller acer.

Köpte 5024 därifrån, som det bara varit krångel med, får dock dras med den ett tag till...
Dessutom köpte jag ganska nyligt en DVD-brännare från samsung som det varit en massa jävulsskap med.

1.Köp inte från DustimHome, allt är frid och fröjd tills pengarna är på deras konto, sen är det ett h*lvete med allt!!
2. Köp inte från acer, epa-kvalla över hela bygget, nada gedigen känsla, plastigt och fan, och just denna modellen (5020-serien) har stora problem med värmen!!

Hur är komplett på support, retunera varor etc.?

Komplett får även 10/10 supporten .. Mitt 7900GT hade problemet som alla kort hade.. Inga problem fick uppgifterna skickade.. sen ringde jag och hörde om det gick få pengarna tillbaka också.. jajjamen.. sen köpte jag ett 7900GTO

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Efter att ha läst igenom hela denna tråd innan jag köpte min Acer Aspire 5024 så blev jag rätt avskräckt från att köpa datorn men jag gjorde det tillslut ändå och det är inget jag ångrar. Visst blir den varm men det fixar man lätt med en undervoltning. Min dator blir aldrig så varm nu så att den klockar ner sig. Någon prestanda minskning av undervoltningen märker jag inte heller. För det priset som datorn kostade så är den extremt prisvärd tycker jag. Om man vill ha en kraftfull dator som inte blir särskilt varm så ska man nog inte vända sig till bärbara. God Jul!

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel Core 2 Duo T8300 2.4GHz | 3072Mb DDR2 667 MHz | 250GB HDD | Nvidia GeForce 9500m GS 512mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oldschool8bit
Efter att ha läst igenom hela denna tråd innan jag köpte min Acer Aspire 5024 så blev jag rätt avskräckt från att köpa datorn men jag gjorde det tillslut ändå och det är inget jag ångrar. Visst blir den varm men det fixar man lätt med en undervoltning. Min dator blir aldrig så varm nu så att den klockar ner sig. Någon prestanda minskning av undervoltningen märker jag inte heller. För det priset som datorn kostade så är den extremt prisvärd tycker jag. Om man vill ha en kraftfull dator som inte blir särskilt varm så ska man nog inte vända sig till bärbara. God Jul!

En bärbar ska inte ligga idle på 83grader, inte heller komma upp i temperaturer som 103 grader utan spärren.
Jag kan inte ens installera windows utan att ha en dammsugare vid utbåset (vilket acer tipsade mig om när jag ringde supporten, många + på denna fina lösningen).
Efter som spärren ligger i drivrutinerna så finns den alltså inte under windows installationen och då blev min så varm att den dog.

Och jo insuget undertill var rensat på damm..

För 14 040kr ska inte en dator bete sig så här.
Bra prestanda, men riktigt dålig konstruktion.

Grymt missnöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digitalsatan
En bärbar ska inte ligga idle på 83grader, inte heller komma upp i temperaturer som 103 grader utan spärren.
Jag kan inte ens installera windows utan att ha en dammsugare vid utbåset (vilket acer tipsade mig om när jag ringde supporten, många + på denna fina lösningen).
Efter som spärren ligger i drivrutinerna så finns den alltså inte under windows installationen och då blev min så varm att den dog.

Och jo insuget undertill var rensat på damm..

För 14 040kr ska inte en dator bete sig så här.
Bra prestanda, men riktigt dålig konstruktion.

Grymt missnöjd

Nja spärren sitter väl i hårdvaran.
Ditt fall är lite till det extrema. Min dog aldrig, men gillade att trotthla vid belastning.

oldschool8bit: Självklart så funkar allt vid undervoltning, men vad tycker du om insuget undertill? och faktum att den låter som en torktumlare? Det är mer allmänt känt att Acer har satt spänningen för högt till processorn.. Den temperaturen du får när du undervoltar, är den tempen den egentligen ska ha!

Dock ifall man har tröttnat, eller vill ha ngt bättre så finns alternativet att häva köpet. Det är vad några av oss försöker förmedla.

MVH Metalic

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk

Nej det är självklart att man ska kunna installera datorn utan en dammsugare till hjälp :). Kanske så var just den datorn knepig, jag har iaf inte haft sådana problem och för min dator betalade jag bara 11000, därför jag sa att den var prisvärd, hade den kostat 14 000 för mig så hade jag inte sagt så.

Självklart konstruktionen kunde vara bättre. Själv så har jag byggt mig ett ställ för datorn så att den kommer upp lite så att luften kommer in under. Det sänkte datorn med ett par grader.

Om man köpte datorn i tron att den skulle fungerar felfritt och utan att veta om allt det här så förstår jag att man blir besviken. Då kan man alltid häva köpet. Som jag sa innan så hade jag läst denna tråd innan jag köpet datorn så jag visste ungefär vad som väntade mig, därför blev jag inte direkt förvånad :).

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel Core 2 Duo T8300 2.4GHz | 3072Mb DDR2 667 MHz | 250GB HDD | Nvidia GeForce 9500m GS 512mb

Permalänk

man ska inte som kund behöva undervolta datorn för att kunna använda den.
min dog även vid undervoltning av processorn dvs vid rimliga värden som jag kunnat köra på bra i början, varför vet jag inte men antagligen för att den var så pass värmeskadad :S

Edit:
För övrigt fick jag lite on sos 833s brännaren som inte har fungerat alls. 2h att bränna en dvd i 8ggr.
Sen har vi ju micen som ligger precis intill fläkten om jag inte minns helt fel, vilket resulterar i konstant brus när datorn går på högvarv dvs konstant. Fast jo självklart kan man köpa en extern mic, sen å andra sidan kan man ju alltid använda datorn som en sittdyna om man nu känner för det.

Vad jag menar är att när man köper en dator förväntar man sig att den ska vara komplett och att allt fungerar.

Permalänk
Medlem

Är det omöjligt att försöka häva ett köp 1,5 år efter inköp? Garatin var ju bara ett år, men om man kan bevisa att problemen redan fanns från början så har man väl tre år (ändrades från två 1 april 2005) enligt konsumentlagen?! Borde man inte kunna häven köpet då dom i praktiken sålt en dator på 800Mhz och inte en 1,8Ghz som i specen? Då den i princip, klockar ner sig till 800Mhz med belastning och utan RMClock.. Vars laddar man ner den ordinarie processor drivrutinen som var med när man köpte härket? Har slängt in Win XP PRO nu. Nu kör jag med 1.225V på 9x och 0.925V på 4x, med prime och full belastning så blir prollen 77 grader med undervoltning (efter ytterligare ett tag cirkus 80). Tvingad på 1,8Ghz med orginalvolten (9x 1.450V), så går den upp i 92 grader snabbt, den fortsatte upp till 94 grader då jag avbröt testet, körde Prime95 med Torture Test med SmallFFTs. Länkar en bild när tempen var 92 grader och den kördes på 1,8Ghz med orginalvolt.

Den throttlar vid cirkus 83 grader, om den inte är "tvingad".

Är riktigt less på att den blir så förbaskar varm och att fläkten går konstant, ska försöka häva köpet om det ens går.. så alla tips mottages väldigt tacksamt.

Datorn är köpt i Augusti 2005 från Dustimhome, för cirkus 12500:-.

VH/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk

Nej det kan du inte, enligt Arn (Allmäna reklamationsnämnden) Fick mitt beslut och tydligen så håller dom på Dustin.
Hade du dock haft garanti hade du kunnat skicka in den på service (2ggr) för samma fel, hade dom inte kunnat fixa det då hade du kunnat reklamera den.
Jag fick iallafall datorn utbytt till en 5112.
Men du kan helt klart försöka. www.arn.se

Edit, dom verkar inte veta särskilt mycket om datorer på arn.
Men om det kommer in fler anmälan så kanske dom fattar att det är fel?.

En annan sak är att det tar ca 7månader innan arn fattar sitt beslut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digitalsatan
Nej det kan du inte, enligt Arn (Allmäna reklamationsnämnden) Fick mitt beslut och tydligen så håller dom på Dustin.
Hade du dock haft garanti hade du kunnat skicka in den på service (2ggr) för samma fel, hade dom inte kunnat fixa det då hade du kunnat reklamera den.
Jag fick iallafall datorn utbytt till en 5112.
Men du kan helt klart försöka. www.arn.se

Edit, dom verkar inte veta särskilt mycket om datorer på arn.
Men om det kommer in fler anmälan så kanske dom fattar att det är fel?.

En annan sak är att det tar ca 7månader innan arn fattar sitt beslut.

Asså du försökte skicka in den efter att garantin gått ut? Men tror du det ger något att försöka, hur går man tillväga?
Men kan man inte bevisa att "defekten" i form av underdimensionerad kylning redan fanns där från början?

Haha, har ju haft härket 17 månader så, kan nog vänta 7 till ^^.
Men problemet går ju inte att fixa om dom inte byter ut prollen mot en ML eller ökar kylningen på något sätt.. det är ju ett fabrikationsfel.

/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Näe.... nu har det gått tillräkligt länge för att det ska ha haft tid och svara... Desstutom var det nästan två veckor sedan de mottog min dator och jag ahr inte hört något från dem sedan dess...

Dags för Sverker snart väl.... Nån som är sugen på att gå ihop och hitta på nåt?

Förresten... Vad heter han den där Fredrik och vad har han för nummer.... Vägrar sitta i tfn kö i 45 min till....

Det här brevet skickade jag den 10:e december:

"Hej Acer Sverige!

Jag måste bara börja med att säga att ni är fantastiska på att leverera billiga datorer...

Men er kundtjänst är katastrofal!

Jag har spenderat flera timmar i telefon lyssnades p den där hemska pausmusiken. Och när jag väl kommit fram så är det en riktigt otrevlig och dessutom okunnig människa i andra änden. Jag har nu försökt att skicka in min dator för reparation i en dryg månad. Jag ringde då till support för att få en retursedel så jag kan skicka den när det passar mig. Efter 45 min telefonkö så sade en uttråkad röst i andra änden att jag bara kan beställa en retursedel om jag planerar inskicket allra senast nästpåföljande vecka. Sagt och gjort, besviken lägger jag på luren och väntar. Tills i måndags då jag beställer en retursedel på nytt och efter 45 minuter i kö så säger killen i andra ändan att han har mailat mig en fraktsedel. Förbluffad över att jag själv måste skriva ut fraktsedeln så lägger jag på luren. öppnar mailet och försöker skriva ut packsedeln. Men hör och häpna. Packsedeln är i US legal format och stödjs därför inte av min skrivare (Gestetner nÂnting nätverksskrivare). Jag ringer återigen kundtjänst (30 min i kö den här gången... bara...) och rösten i andra änden säger "Inga problem, jag skickar den med post". "Då måste du skicka den idag, då jag måste få iväg datorn senast onsdag kväll då jag reser till USA på fredag morgon!", svarar jag. "Inga problem, den gör på en gång", replikerar supporten. Idag torsdag står UPS utanför dörren och väntar på mitt paket... Men jag kan inget ge dem, då jag fortfarande inte fått min retursedel.

Hur i hela fridens namn ska jag göra nu! Jag kommer inte att få iväg min dator. Jag kommer behöva skicka den när jag kommer hem, dvs jag kommer vara datorlös i tre veckor efter hemkomst. Hur fungerar ni som företag? Jag är djupt besviken och extremt upprörd över denna behandling, jag har aldrig någonsin blivit så illa behandlad. Jag som dessutom tecknat extraförsäkring hos er vilket även borde leda till bättre service. Jag tycker synd om alla era kunder. Jag förväntar mig att någon representant för Acer kontaktar mig med ett rimiligt förslag till kompensation för denna behandling och för att jag inte kommer att kunna arbeta på tre veckor pga en reparation som inte har fungerat som den ska. Ta efter Apple vad det gäller den hanteringen. De skickar en väl vadderad låda med post till mig (kommer oftast dagen efter), däri ligger en lapp med instruktioner och en UPS retursedel. Sedan packar jag ner vad som ska ner och ringer UPS som kommer och hämtar som de ska. Efterssom det FINNS en retursedel.

Som sagt. Om ni inte kontaktar mig med ett rimligt förslag på kompensation så hjälper det inte er situation. Jag kommer personligen svartmåla företaget på alla de ställen jag kan, och det är ganska många och luta mig tillbaks och hoppas på en dalande försäljning. Jag tycker det är tråkigt att behöva ta till den här tonen, men då jag inte fått något gensvar varken från er support eller servicedisk så känner jag mig nödgad till det. Jag finns anträffbar igen den 5:e januari 2007 och ser fram emot ert samtal. Jag hoppas att jag bara har haft extrem otur i min kontakt med er och ger er all chans i världen att lösa detta.

Tag chansen och vänd en mycket missnöjd kund som inte skulle tveka att svartmåla företaget, till en kund som gärna handlar era produkter igen och rekommenderar dessa.

Fabian Ståhl"

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe72
Näe.... nu har det gått tillräkligt länge för att det ska ha haft tid och svara... Desstutom var det nästan två veckor sedan de mottog min dator och jag ahr inte hört något från dem sedan dess...

Dags för Sverker snart väl.... Nån som är sugen på att gå ihop och hitta på nåt?

Förresten... Vad heter han den där Fredrik och vad har han för nummer.... Vägrar sitta i tfn kö i 45 min till....

Det här brevet skickade jag den 10:e december:

"Hej Acer Sverige!

Jag måste bara börja med att säga att ni är fantastiska på att leverera billiga datorer...

Men er kundtjänst är katastrofal!

Jag har spenderat flera timmar i telefon lyssnades p den där hemska pausmusiken. Och när jag väl kommit fram så är det en riktigt otrevlig och dessutom okunnig människa i andra änden. Jag har nu försökt att skicka in min dator för reparation i en dryg månad. Jag ringde då till support för att få en retursedel så jag kan skicka den när det passar mig. Efter 45 min telefonkö så sade en uttråkad röst i andra änden att jag bara kan beställa en retursedel om jag planerar inskicket allra senast nästpåföljande vecka. Sagt och gjort, besviken lägger jag på luren och väntar. Tills i måndags då jag beställer en retursedel på nytt och efter 45 minuter i kö så säger killen i andra ändan att han har mailat mig en fraktsedel. Förbluffad över att jag själv måste skriva ut fraktsedeln så lägger jag på luren. öppnar mailet och försöker skriva ut packsedeln. Men hör och häpna. Packsedeln är i US legal format och stödjs därför inte av min skrivare (Gestetner nÂnting nätverksskrivare). Jag ringer återigen kundtjänst (30 min i kö den här gången... bara...) och rösten i andra änden säger "Inga problem, jag skickar den med post". "Då måste du skicka den idag, då jag måste få iväg datorn senast onsdag kväll då jag reser till USA på fredag morgon!", svarar jag. "Inga problem, den gör på en gång", replikerar supporten. Idag torsdag står UPS utanför dörren och väntar på mitt paket... Men jag kan inget ge dem, då jag fortfarande inte fått min retursedel.

Hur i hela fridens namn ska jag göra nu! Jag kommer inte att få iväg min dator. Jag kommer behöva skicka den när jag kommer hem, dvs jag kommer vara datorlös i tre veckor efter hemkomst. Hur fungerar ni som företag? Jag är djupt besviken och extremt upprörd över denna behandling, jag har aldrig någonsin blivit så illa behandlad. Jag som dessutom tecknat extraförsäkring hos er vilket även borde leda till bättre service. Jag tycker synd om alla era kunder. Jag förväntar mig att någon representant för Acer kontaktar mig med ett rimiligt förslag till kompensation för denna behandling och för att jag inte kommer att kunna arbeta på tre veckor pga en reparation som inte har fungerat som den ska. Ta efter Apple vad det gäller den hanteringen. De skickar en väl vadderad låda med post till mig (kommer oftast dagen efter), däri ligger en lapp med instruktioner och en UPS retursedel. Sedan packar jag ner vad som ska ner och ringer UPS som kommer och hämtar som de ska. Efterssom det FINNS en retursedel.

Som sagt. Om ni inte kontaktar mig med ett rimligt förslag på kompensation så hjälper det inte er situation. Jag kommer personligen svartmåla företaget på alla de ställen jag kan, och det är ganska många och luta mig tillbaks och hoppas på en dalande försäljning. Jag tycker det är tråkigt att behöva ta till den här tonen, men då jag inte fått något gensvar varken från er support eller servicedisk så känner jag mig nödgad till det. Jag finns anträffbar igen den 5:e januari 2007 och ser fram emot ert samtal. Jag hoppas att jag bara har haft extrem otur i min kontakt med er och ger er all chans i världen att lösa detta.

Tag chansen och vänd en mycket missnöjd kund som inte skulle tveka att svartmåla företaget, till en kund som gärna handlar era produkter igen och rekommenderar dessa.

Fabian Ståhl"

Tack att du orkade skriva ner allt.. Det är en jädrans härva alltihopa, kanske dags för Sverker som sagt :D.

Du har alltså garantin kvar? Har du haft den inne på reparation tidigare?
Dom har alltså fortfarande inte hört av sej?

Asså vars ska jag vända mig om jag vill försöka "häva" mitt köp? Är det helt omöjligt då jag inte har garanti kvar? Ska jag kontankta DustimHome (återförsäljaren), Acer Sverige, eller ta kontakt med KO, ARN?

VH/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Jag har en Acer 5024. när jag satt och spelade Age of Empires III - The WarChiefs, så kollade jag hur varm datorn var, då den låg på 101 grader.
Är det inte farligt? kan inte dator pajja då?

Visa signatur

nixXz The One And Only