Windows Messenger problem

Permalänk
Avstängd

Windows Messenger problem

Hej

Jo nu på senaste tid har jag blivit granska trött på msn 7 etc. Jag mår illa när jag ser all reklam och alla krav på att man ska uppdatera sitt msn till ett med ännu mer reklam.
Så nu vill jag gå tillbaka och köra gamla hederliga Windows Messenger.
Till mitt problem: Jag kan inte ta emot vissa filer.
Den har blockerat så jag ej kan ta emot .mp3. Det står att det är en osäker fil, konstigt nog.

Så är det någon som vet hur jag löser problemet? Eller finns det någon lösning i huvudtaget?
För jag vill verkligen inte gå tillbaka till msn 7 och bli bombad av massa jobbiga smajlgubbar/reklam/autoupdate.

Permalänk

å du har testat a-patch till MSN?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Avstängd

Alltså det är inte MSN Messenger, utan Windows messenger. Det gamla programmet som ingår vid Xp-installationen.

Permalänk

Jo vet det...men eftersom du hade massa problem med MSN som du ville få ordning på och a-patch fixar dem så kanske du skall testa med det i MSN istället för att byta till Windows Messenger. Bara en idé.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Re: Windows Messenger problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Hej

Jo nu på senaste tid har jag blivit granska trött på msn 7 etc. Jag mår illa när jag ser all reklam och alla krav på att man ska uppdatera sitt msn till ett med ännu mer reklam.
Så nu vill jag gå tillbaka och köra gamla hederliga Windows Messenger.
Till mitt problem: Jag kan inte ta emot vissa filer.
Den har blockerat så jag ej kan ta emot .mp3. Det står att det är en osäker fil, konstigt nog.

Så är det någon som vet hur jag löser problemet? Eller finns det någon lösning i huvudtaget?
För jag vill verkligen inte gå tillbaka till msn 7 och bli bombad av massa jobbiga smajlgubbar/reklam/autoupdate.

Vilken version använder du av Windows Messenger?
Den nyaste är 5.1.0680 och kom ut för ca 2 veckor sedan.

Testa att installera den först, finna att ladda ner på www.microsoft.com.
Välj download och sök på Messenger så hittar du den.

Sitter med den versionen själv och det finns inga problem med att ta emot filer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Jo vet det...men eftersom du hade massa problem med MSN som du ville få ordning på och a-patch fixar dem så kanske du skall testa med det i MSN istället för att byta till Windows Messenger. Bara en idé.

Man går inte ner sig, eller går ner någon version om man byter till Windows Messenger.
MSN och Windows Messenger är inte samma program där MSN 7.0 är nyare än Windows Messenger 5.1, detta är en vanlig missuppfattning.
Windows Messenger utvecklas fortfarande och den senaste versionen är bara ca 2 veckor gammal.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Bytte igår tillbaka till 6.2 från 7.0.

Skönt att slippa allt skit..

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Avstängd

Jobbigt det är. Jag har precis installerat Messenger 5.1, men problemet kvarstår.
Jag minns när jag tog hem den senaste uppdaterigen till MSN messenger, via autoupdate så fick jag med något konstigt som jag råkade trycka ja till. Det var någon typ av Hotfix/Hotkey, minns ej vad det var riktigt. Men tro att den kan ha påverkat mitt problem...? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Tips: På A-patch kan du ta bort all reklam(tror jag)

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

http://www.ds.hj.se/~dd04mada/bilder/dator/msn2.JPG

Så ser msn ut hos mig efter en omgång med apatch. Går att få bort en hel del som sagt var. Riktigt nöjd med det nu, ingen reklam, skydd mot vissa filer och liknande.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Var hittar man A-patch då?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Avstängd

Wooe:
Det där såg bra ut.
Testade det precis och det fungerade bra! Men jag fick inte bort reklamen på sidan.
Tack för all hjälp!