Permalänk

Vad betyder alla processor namn??

Jag har tänkt att införskaffa en bärbar dator. Den skall jag ha till att plugga med men jag vill även att den skall fungera att spela spel på. Spel som Empire Earth II mm. Det skulle helst flyta också. Men det var ett tag sen jag intreserade mig av datorer och beteckningar på en del bärbara datorer är att processorn är en AMD Mobile Athlon XP 2600+. Min egen erfarenhet sviker inom detta område. Men vad är det jämfört med en pentium processor? Skulle vilja ha lite beteckningar på processorer som skulle vara i klass med en pentium 1,8 MHz eller bättre. Tar gärna förslag på vart jag skulle kunna köpa en sådan här dator och tips på vad jag skulle kunna komma ner i för pris. Tack alla på förhand.

Visa signatur

/Niclas

Permalänk

Släppte de verkligen 2Mhz Pentium?

lol

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk

2,13?

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

Tjena Dalle

Vad jag har hört så utvecklar de gamla Mobile Athlon-prollarna en del värme, och de är lite gamla. Skulle jag köpt en skulle jag köpt antingen en Mobile Athlon64 eller en Pentium M på kanske 1,6-2GHz. Ett bra grafikkort kan ju vara bra om du vill spela framtida spel hyffsat också. Minst ett Radeon 9700 eller 9800, Men om du har råd så föreslår jag ett Mobile X700.

Kolla på www.shg.biz , de har fina datorer till bra pris.

Kan ju underlätta om du säger ungefär hur mycket den får kosta.

P.S: TETFÖ3 fo' life

Permalänk

Tjenare ASTRX.
vet inte riktigt vad jaag vill lägga än men som det ser ut så får man ju ingen som håller i längden för under typ 12 000. får la se vart det bär men det blir väll så. vad är ett Radeon 9700/9800? ses.

Tetfö rocks

Visa signatur

/Niclas

Permalänk
Medlem

kolla denna dator:
http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=550513

verkar mycket fin. 9700/9800 är grafikkort, som finns för laptops.