Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Medlem

Norton antivirus fy fan säger jag bara, segt, fult, onödigt ja bara en plåga speciellt när man hade de när datorn var ny och man satt å lirade viktiga matcher i Cod4 å pingen hoppar från ca 50 till 500 i 1-10sec...

Windows media player som inte äns kan spela upp vissa filmer å musik utan att behöva krånga och ladda ner någon Codex.....

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyran26
Windows media player som inte äns kan spela upp vissa filmer å musik utan att behöva krånga och ladda ner någon Codex.....

Xvid är ett codec program som automatiskt fixar de codecs som behövs för att spela upp filmen. Jag hade Xvid på min dator 2,5 år i sträck (installerade om xp) utan att någonsin behöva tänka på codecs och då var jag en flitig film-tittare

Programmet ska hämta nödvändiga codecs automatiskt men jag har aldrig upplevt någon laddningstid eller ruta som laddar ner något som man först kan tro att det ska vara.

Ett måste!

http://www.xvidmovies.com/codec/

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
Xvid är ett codec program som automatiskt fixar de codecs som behövs för att spela upp filmen. Jag hade Xvid på min dator 2,5 år i sträck (installerade om xp) utan att någonsin behöva tänka på codecs och då var jag en flitig film-tittare

Programmet ska hämta nödvändiga codecs automatiskt men jag har aldrig upplevt någon laddningstid eller ruta som laddar ner något som man först kan tro att det ska vara.

Ett måste!

http://www.xvidmovies.com/codec/

Vadå hämta hem nödvändiga codecs?

Xvid är ju det codec de flesta filmer kodat i. Det kan även avkoda några andra format som DivX5.0

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Vadå hämta hem nödvändiga codecs?

Xvid är ju det codec de flesta filmer kodat i. Det kan även avkoda några andra format som DivX5.0

Jo de flesta filmer är just xvid. Men en del jag spelat är inte det (stöter på en hel del olika format och kodningar på 1,5tb media) och då stod det snabbt nere i vänstra härnet i media player (då jag använde det) "hämtar codec" under en sekund. Syns inget sånt i tex vlc men det kanske alltid står så i media player...

nämnde tidigare att jag itne sett någon aktivitet på att xvid hämtar codec, glömde den detaljen när det stod i media player.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

IE, Realplayer, Quicktime

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Quicktime och realplayer är ett helvet (iaf då jag använde det).

IE7an och 8an är däremot rätt fint men standardläsaren är såklart Chrome:)

Permalänk
Medlem

- Movie Maker 2.0 (samt 2.1 och 2.3?) - en väldigt smidigt, enkelt och faktiskt bra program. Det enda man kan klaga på är att det krashar HELA tiden - vare sig vem du är, vilken hårdvara du har eller hur du gör - programmet kommer frysa sig, krasha eller misslyckas. Synd - men så är det, Microsofts absolut sämsta programvara i mina ögon.

- Norton Antivirus Internet Security, tror jag det hette. Någon version från 2006-2007, tror jag. Helt odugligt. Segt som satan och påminner lite om Windows UAC gånger oändlighet. Inget vidare, alltså.

- Kazaa. Inte lika mycket programmet i sig självt som innehållet som är problemet - men likt t.ex. LimeWire är det i allmänhet enbart fusk, automatiserade filnamn och virus/dyl.

Permalänk
Medlem

Apple software update

Ploppar alltid upp när det som minst behövs. Följt med Quicktime installationer flera gånger även fast jag kryssat ur skräpet

Permalänk
Medlem

1. iTunes
2. QuickTime

Motivering behövs knappast.

Tyvärr tvingas jag använda skiten pga att jag via jobbet har en djävla iPhone 3GS (svindyr förbannad leksak som inte går att göra något vettigt med, up yours Apple!).

Jag har visserligen bara installerat de msi-paket från huvudsetupen som absolut krävs för att få allt att fungera, och kör med QuickTime Alternative, men det är en klen tröst.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk

Norton. Motivering tror jag ej behövs :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
1. iTunes
2. QuickTime

Motivering behövs knappast.

Tyvärr tvingas jag använda skiten pga att jag via jobbet har en djävla iPhone 3GS (svindyr förbannad leksak som inte går att göra något vettigt med, up yours Apple!).

Jag har visserligen bara installerat de msi-paket från huvudsetupen som absolut krävs för att få allt att fungera, och kör med QuickTime Alternative, men det är en klen tröst.

Word!
Haha, kul att alla hatar följande:
Quicktime
Realplayer
Norton Antivirus
Kazaa
Windows media player

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Avstängd

Norton Internet Security

Testade det en gång. Avinstallerade det. Sen kunde jag inte connecta till polarens FTP. Satt och leta och hitta en service i services med namnet Norton. Det är just snyggt. Man avinstallerar ett program och ändå lämnar det kvar saker.

Quicktime och Realplayer har jag inte mycket för.

Ett gammalt program. Winplay 3. Visst det var första Mp3 spelaren men det gick ju inte att spola

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Norton. Motivering tror jag ej behövs :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Word!
Quicktime
Realplayer
Norton Antivirus
Kazaa
Windows media player

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Norton Internet Security

Testade det en gång. Avinstallerade det. Sen kunde jag inte connecta till polarens FTP. Satt och leta och hitta en service i services med namnet Norton. Det är just snyggt. Man avinstallerar ett program och ändå lämnar det kvar saker.

Quicktime och Realplayer har jag inte mycket för.

Ett gammalt program. Winplay 3. Visst det var första Mp3 spelaren men det gick ju inte att spola

Beror ju helt och hållet på vilken version man använt..

2005 och 2006 är skräp, men 07 och framåt funkar fint, allra bäst 09 och 10.

Permalänk
Avstängd

Det var ett bra tag sen så det kan vara något som du sa var skräp.

Snygg citering btw

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

1. SpeedUpMyPc Eftersom det bara gör att windows 7 ser ut som windows 95.
2. Norton Av det är ful , överdrivet och segt.
3. realplayer eftersom det bara vill installera uppdateringar varenda sekund och proppat med betalfunktioner.

Permalänk
Vila i frid

F-Secure/Telia-Osäker-Surf är det program jag avinstallerade mest av alla antivirus förra året. Runt 20-talet licenser skrotade hos vänner och bekanta - som blev glad att jag rensade deras maskiner från virus.

Permalänk
Avstängd

Edlin, det finns inte i 64-bit version.

Permalänk
Medlem

Sämsta programmet enligt mig heter Seashore, ett alldeles meningslöst litet ritpgrogram

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Word!
Quicktime
Realplayer
Norton Antivirus
Kazaa
Windows media player

adda Itunes i den listan så är den i stort sett komplett

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

quicktime
realplayer
itunes
windows media player

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
adda Itunes i den listan så är den i stort sett komplett

Yep, gotta hate Itunes

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Quicktime behövs för att spela Myst 1... Konstigt nog så är detta ett plus i kanten för apple.. (Om man inte spelade myst på mac på 90-talet så förstår man inte)

1. Facebook är inget program men det kan krascha datorn ändå genom att magiskt utnyttja alla minnesläckor som går att hitta.

2. Spotify. För att det är som att köra OSX inuti Windows. Trots att det är ett program nära besläktat med ljud så kan jag inte ställa in vilken ljudenhet det ska använda.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Vila i frid

Hatobjekt #1 = F-Secure/Telia-Osäker-Surf

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
Inte för att det löser ditt problem med MSN men det finns MSNPlus där man kan applicera tillägg med allt från funktioner som att när man tar skärmdump så trycker man bara ctrl+v för att skicka bilden, till att kopiera den andra personens visningsbild och använda den som sin egen (har haft roligt med den funktionen ). Vilka tillägg man ska ha mm väljer man själv...

http://www.msgplus.net/

Finns 3-400 'scripts' som jag kallar för tillägg.

http://www.msgplus.net/scripts/browse/

Tack för tipset, men nej tack Gillar inte bloat. IM för mig är en ruta där man pratar med folk, inget annat. Därför kör jag empathy i Linux. Det enda jag saknar är funktion för webcam, vilket i sig håller på att bli implementerat.

Permalänk
Medlem

mIRC

Varför? jo känns lite typ windows 95 om inte äldre..
Lite snyggare klient o de hade inte funnits med på listan

Annars NERO
Använder det inte men min fader har installerad de o de ska fanimej lägga sig i överallt o bra e de fan inte.

Annars kommer man inte på så mkt nu, brukar inte installera program som e jobbiga^^

Men förr var det Realplayer och Quicktime... Ogillar också WMP men den berörs man inte av om man installerar VLC eller BSplayer som exempel.. Men minns förr att man fick damp på WMP för den kunde inte spela upp ett skit och kunde inte själv hämta codec osv.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Beror ju helt och hållet på vilken version man använt..

2005 och 2006 är skräp, men 07 och framåt funkar fint, allra bäst 09 och 10.

faktiskt, har själv svurit mig förbannad genom åren på norton; lan? norton: "fuck this shit", men sedan 09 så har jag gått tillbaka (panda krånglade och hade värdelös support medan norton verkade ha ok support de gånger jag varit i kontakt med dem)

Permalänk

vad sägs om världens mest PISSADE program iTunes! det är segt, hänger sig, krashar, buggar och cuttar upp datorn och allt annat den kommer i kontakt med!

sen har vi ju Norman AV. det är nog allt annat än virusprogram när den reagerar på att "svchost.exe is a deadly threat to your computer. Recommended Solution: Delete file immediatly."

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoffa96
vad sägs om världens mest PISSADE program iTunes! det är segt, hänger sig, krashar, buggar och cuttar upp datorn och allt annat den kommer i kontakt med!

Har iTunes på många datorer och har ladrig upplevt nånting av de du beskriver.

Vet många som ogillar iTunes och de gjorde även jag, tills jag lärde mig behärska det.

Tycker itunes är ett bra program, skapar spellistor osv i de men mest för att jag har en iPhone. föredrar foobar2000 annars.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

1. PunkBuster

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Itunes
Quicktime
Realplayer
Norton
F-Secure