Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mannen99
mIRC

Varför? jo känns lite typ windows 95 om inte äldre..
Lite snyggare klient o de hade inte funnits med på listan

Finns massor av fina IRC-klienter. Prova Pidgin, där kan du köra msn, irc, och massor av andra protokoll, allt i samma program.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Sist men absolut inte minst; LINUX.

Mogen trollning. Linux är allt annat än dålig mjukvara. Starta nu inte en diskussion till om det där, ingen tvingar dig att använda det. Däremot ska du vara glad att det finns, internet som det ser ut idag hade inte existerat utan Linux.

Permalänk
Medlem

Alla program som följer med Sony Ericsson telefoner. Speciellt Media Go.

F-Secure
Quicktime

Permalänk
Medlem

Quicktime, iTunes och OSX är i delad topp på listan.
Catalyst Control Center (ja, AMD lyckades på något jävla vis förstöra deras fungerande menysystem och göra det till ett helvete).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Mogen trollning. Linux är allt annat än dålig mjukvara. Starta nu inte en diskussion till om det där, ingen tvingar dig att använda det. Däremot ska du vara glad att det finns, internet som det ser ut idag hade inte existerat utan Linux.

Hans åsikt? Linux är ju inte alltid det lättaste att använda och han kanske inte klarade av det.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Games for Windows Live

1. måste vara ansluten för att lira multiplayer, ligger deras server eller min nätanslutning nere är det kört att försöka sig på ens ett lan.

2. vännerlistan, varför är det med en massa människor som inte är mina vänner i listan? bara för att jag stött på dom i någon lobby vill jag inte ha dom där

3. skicka meddelanden, varför ska det vara så meckigt? välj din vän från en lista (eller skriv in hela namnet), ladda lite, skriv vad du vill, klicka på skicka...ladda lite..vänta på svar..ladda lite osv osv. Varför kopierar dom inte interfacet direkt från msn/steam friends/icq osv?? Som i Steam, högerklicka och Join game men i live så får man klicka runt som en galning och be till gud att den ens connectar.

Kom igen nu ms!

Quicktime o Itunes

säger sig självt, vilken skit.

Däremot har windows media player (win7) och norton (senaste) faktiskt fixat till sig, dom går att använda!! helt otroligt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Hans åsikt? Linux är ju inte alltid det lättaste att använda och han kanske inte klarade av det.

Isåfall har jag nog missuppfattat ämnet i tråden. Rubriken säger "Världens sämsta program", det tolkade jag som buggiga mindre mjukvaror, som sådant man får förinstallerat på sin nya dator, eller mjukvaror som följer med 3g-modem osv... Att döma ut ett såpass kapabelt system för att det är för svårt låter konstigt i mina öron(ögon ).

Permalänk
Medlem

iTunes - Maken till låst man blir i det programmet, synd att man måste ha skiten för att lägga in saker i telefonen. Övrig tid kör jag foobar.

Ventrilo - Hur blev det så populärt när det har så många buggar och brister? Dessutom kostar det pengar! I min krets kör vi numera med Mumble, det är inte heller perfekt men är iaf gratis. Deras 3D-positionering är lite kul också.

Firefox - De som använder Firefox är lite som de som kör miljöbilar i Southpark eller Mac-talibaner. Firefox är väl okej, men knappast så bra som alla säger. Se www.firefoxmyths.com för lite (om än gammal) kul info på ämnet.

MS-Paint - Jag kan skriva ett mer funktionellt program på en eftermiddag. Att de haft samma skit med i Windows i alla år förvånar mig. I windows 7 har Paint fått en liten uppdatering, men fortfarande saknas många grundläggande funktioner.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83

Ventrilo - Hur blev det så populärt när det har så många buggar och brister? Dessutom kostar det pengar! I min krets kör vi numera med Mumble, det är inte heller perfekt men är iaf gratis. Deras 3D-positionering är lite kul också.

Kunde inte sagt det bättre själv...

Ventrilo är segt dessutom, märker att på alla datorer var man än är, oberoende av bredband så har alltid ventrilo säkert några sekunders fördröjning.

Mumble däremot fyfan, sitter o snackar i mun på varandra hela tiden för de är så direkt, känns som sekunden jag pratar, hörs det i polarnas lurar.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Citat:

Firefox - De som använder Firefox är lite som de som kör miljöbilar i Southpark eller Mac-talibaner. Firefox är väl okej, men knappast så bra som alla säger. Se www.firefoxmyths.com för lite (om än gammal) kul info på ämnet.

Om de som tycker det är bäst kan liknas vid dina exempel, vad bör man då säga om de som listar det i en tråd om världens sämsta program?

I övrigt finns det bättre sätt att visa att Firefox har brister än att hänvisa till en sida som presenterar fakta på ett mycket bristfälligt sätt. För att vara så kritisk till omdömen om en browser (vilket i sig är bra) saknar författaren ganska mycket självkritik verkar det som.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Om de som tycker det är bäst kan liknas vid dina exempel, vad bör man då säga om de som listar det i en tråd om världens sämsta program?

I övrigt finns det bättre sätt att visa att Firefox har brister än att hänvisa till en sida som presenterar fakta på ett mycket bristfälligt sätt. För att vara så kritisk till omdömen om en browser (vilket i sig är bra) saknar författaren ganska mycket självkritik verkar det som.

Är du kanske en av de jag skrev om?

Edit: Nej men Firefox är väl inte världens sämsta. Som jag skrev är det väl rätt okej. Bara stör mig på att det hajpas så mycket överallt.

Visa signatur

INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, nån som tar det personligt? Är du kanske en av de jag skrev om?

Nej, jag är fullt kapabel att reagera på tveksamma saker utan att vara personligt adresserad. Jag trodde det skulle framgå rätt tydligt när jag skrev att det är bra att vara kritisk. Det var bara ett ganska stort steg att nämna det i tråden, samt att jag hade kritik om faktaframställning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Nej, jag är fullt kapabel att reagera på tveksamma saker utan att vara personligt adresserad. Jag trodde det skulle framgå rätt tydligt när jag skrev att det är bra att vara kritisk. Det var bara ett ganska stort steg att nämna det i tråden, samt att jag hade kritik om faktaframställning.

Sorry, läser för snabbt antar jag. Läs editen som inte hann fram innan du citerade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Sorry, läser för snabbt antar jag. Läs editen som inte hann fram innan du citerade.

Jag såg den efter jag postat. Jag kan generellt sett hålla med om att det är irriterande när folk ska överhypa saker de tycker är bra.

Permalänk
Medlem

Internet Explorer - Segt, ugly, tar typ 10sek att öppna en ny flik ? crashar ofta etc

Windows movie maker i win xp - enkelt smidigt program dock måste man spara var femte minut för att inte gå miste om det man gjort

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Quicktime, iTunes och OSX är i delad topp på listan.
Catalyst Control Center (ja, AMD lyckades på något jävla vis förstöra deras fungerande menysystem och göra det till ett helvete).

Linux är lika lätt att lära sig som Windows, det handlar mycket om vad man började använda från 'start'.

Men för att hålla sig till diskussionen; två program som jag personligen anser som dåliga...

1. MSN Messenger 2011, det är så överdrivet, för att egentligen bara vara en "messenger". Stör mig att Microsoft Messenger är borttaget i Windows 7. Hatar att allting idag ska vara integrerat med FACEBOOK!

2. Hmm, nya MSN är nog egentligen det ända jag stör mig på som jag känner mig smått 'tvungen' att använda i vardagligt bruk.

Har testat alternativ till MSN men inte känt mig nöjd med någon, inte ens Miranda. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Linux är lika lätt att lära sig som Windows, det handlar mycket om vad man började använda från 'start'.

Men för att hålla sig till diskussionen; två program som jag personligen anser som dåliga...

1. MSN Messenger 2011, det är så överdrivet, för att egentligen bara vara en "messenger". Stör mig att Microsoft Messenger är borttaget i Windows 7. Hatar att allting idag ska vara integrerat med FACEBOOK!

2. Hmm, nya MSN är nog egentligen det ända jag stör mig på som jag känner mig smått 'tvungen' att använda i vardagligt bruk.

Har testat alternativ till MSN men inte känt mig nöjd med någon, inte ens Miranda. :/

Hämta A-patch och fixa lite inställningar så ser det ut som man är van vid. Facebook valde jag bort helt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Integrationen med Facebook är ju iförsej frivillig och går att ta bort om man av någon anledning valde att lägga in det.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Hmm, nya MSN är nog egentligen det ända jag stör mig på som jag känner mig smått 'tvungen' att använda i vardagligt bruk.

Kan ju använda ResHack på en gammal version utav Messenger och ändra "Version Info" till nyaste. Vips så funkar äldre versioner utav Messenger, sedan moddar man självklart den med A-Patch. Jag sitter då på 8.5 och är helnöjd, inge reklam, inga dumma smileys, precis som jag vill ha det ;)!

(Om man sen får göra det var en annan fråga...)

EDIT: Skulle kunna uploada min messenger klient ifall du skulle vilja det... Men gör det hellre själv Vet hur paranoid man kan vara på internet, trust no one!

Permalänk
Medlem

1) RealPlayer... den glömmer man nog aldrig, värdelös på alla sätt och en pina att ha installerad.

2) Itunes... funkar nästan som den ska på OSX men definitivt inte i Windows.

Sen så anser jag att Internet Explorer har fått en stämpel som är lite svår att bli av med, i ärlighetens namn så rullar IE8 och numera IE9 på minst lika bra som Firefox om inte bättre också på de system jag har sett. Dock så är fortfarande Opera kung på det mesta i brwoserväg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Du kan ju konfa MSN ganska mycket, i deras vanliga inställningar eller som dom andra föreslog ladda ner "fixar", men jag är nöjd efter att ha pillat lite i inställningarna

Permalänk
Medlem

Mitt lilla urval.

Internet Explorer. Hade version 7 men eftersom det krånglade så mycket uppgraderade jag till version 8. Det blev något stabilare men programmet slutar ofta svara, ibland innan programmet ens startat så därför lägger jag min röst på IE 8.

Det är sant att Windows ME är ett OS men jag röstar ändå på det. Körde det under en tid på en egenbyggd dator och hade bara problem. Alla försök att lösa krånglandet misslyckades.

Till sist skulle jag bara vilja säga att jag faktiskt tycker om min Real Player 11. Har sett att det klagas mycket på Real Player i den här tråden men jag tycker det duger fast det är segt och ibland slutar svara.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Nya Skype för OS X.
Hur sjutton tänkte de? De lägger till en snygg minimalistisk kontaktlista, men gör chatfönstret enormt med hur mycket skräp som helst.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hjälpsam

Flash, mycket pga allt elände det för med sig med sega blinkande webbsidor, jag hatar flash.
Alla mediaspelare som inte kan se ut som ett vanligt program och dessutom är blotade som fan, Winamp är ett bra exempel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Windows mail

Open office

Permalänk
Medlem

MSN och Itunes vad jag kan komma på nu

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Sämsta program... Hur definerar man det? inversen på ett bra program? Krashar*antal användare ? Gjorde störts ekonomisk förlust? antalrader kod / nytta?

Kundvärde definerar man som prestanda/pris eller tillfredställande/resurs. Pris kan då både vara pengar och tid.
Windows till exempel skulle ha bra prestanda (för många) men ett ganska högt pris i pengar. Linux skulle också ha en bra nytta (för många) men där skulle inte priset vara pengar utan tid. Det beror alltså på hur mycket tid (tråkig tid) jag måste lägga ner för att avgöra vad som är bra. Det är alltså vädligt olika för olika personer.

Vi kan också använda oss av upplevd förvänting. Många hade stora förhoppningar på Windows Vista och ME och blev besvikna. Skulle man istället från Microsofts sida gått ut med att de var dåliga skulle många blivit positivt överraskade, och tycka de var bra.

Jag tycker att det här är mer en difinitionsfråga än en fråga man kan ge ett svar på. Men jag ska ge en kandidat, en mycket aktuell kandidat, Duke Nukem Forever.
Det har kostat men inte levererat något. Det är många rader kod som har skrivits för att ge lite resultat. Det har skyhöga förväntningar som blir besvikna då de skjuter upp lanseringen (fram tills denna gången då). Det har inte gett mig något tillfredställelse men jag har själv lagt ner resurser på det iform av hopp, tid och känslor. Nu borde inte DNF räknas in här då det inte är lanserat ännu, men det kanske är de som är de sämsta programen? De som inte finns?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Mitt lilla urval.

Internet Explorer. Hade version 7 men eftersom det krånglade så mycket uppgraderade jag till version 8. Det blev något stabilare men programmet slutar ofta svara, ibland innan programmet ens startat så därför lägger jag min röst på IE 8.

Det är sant att Windows ME är ett OS men jag röstar ändå på det. Körde det under en tid på en egenbyggd dator och hade bara problem. Alla försök att lösa krånglandet misslyckades.

Till sist skulle jag bara vilja säga att jag faktiskt tycker om min Real Player 11. Har sett att det klagas mycket på Real Player i den här tråden men jag tycker det duger fast det är segt och ibland slutar svara.

Första person som också upplever IE som segt. Version 8 beta 1 var bra men sen när dom andra betorna kom så var de en katastrof.

När webbläsaren kom igång tog de ytligare ett par sek innan man kunde gå till en hemsida (webbläsaren låste sig) .

Sökte på google samma där för varje sökning fick man vänta ett par sek och när man skulle trycka på en länk så tog de tid innan den började läsa in sidan (var inte inhämtningen av sidan som var problemet, utan den låste sig efter man hade knappat in en webbadress eller sökte och tryckte på enter/sök knappen) och samtidigt kunde man inget göra med datorn, för webbläsaren låste sig varje gång i flera sekunder (hade ungefär samma system som nu). Medans FF gick som en raket i jämförelse.

Var samma problem i fullversionen med.

Sen var de bort med IE.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

MSN Messenger 2011 - Va fan har dom gjort med msn? Jag vill ha tillbaka 7.2!! Något som jag också stör mig på är hur jevla lång tid det tar att installera skiten.

Windows UAC i Windows Vista - Jag vet att man kan stänga av det, men vad är då nyttan med det?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Skype. Tar upp otroligt mycket processorkraft och krashar ofta.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Första person som också upplever IE som segt. Version 8 beta 1 var bra men sen när dom andra betorna kom så var de en katastrof.

När webbläsaren kom igång tog de ytligare ett par sek innan man kunde gå till en hemsida (webbläsaren låste sig) .

Sökte på google samma där för varje sökning fick man vänta ett par sek och när man skulle trycka på en länk så tog de tid innan den började läsa in sidan (var inte inhämtningen av sidan som var problemet, utan den låste sig efter man hade knappat in en webbadress eller sökte och tryckte på enter/sök knappen) och samtidigt kunde man inget göra med datorn, för webbläsaren låste sig varje gång i flera sekunder (hade ungefär samma system som nu). Medans FF gick som en raket i jämförelse.

Var samma problem i fullversionen med.

Sen var de bort med IE.

För mig så har nog alltid Firefox varit betydligt trögare att starta och komma igång med surfningen än Internet Explorer, intressant med så pass olika erfarenheter egentligen.