Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Skicka en dator?

Om man ska skicka en dator (bara själva lådan), tvärs över Sverige, hur går man bäst till väga då?

Posten/bussgods/UPS, lr vad ska man använda? vad är säkrast/billigast/bäst?

ni kan väl skriva lite almänna tips o erfarenheter

tack tack

Permalänk
Medlem

Jag skullle köra på bussgods. Ta bort kylaren om den är tung och packetera allt väl.

Räkna med, hur du än skickar, att det kommer få en hel del smällar.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Paketera med massvis med bubbelfilt. Bussgods är nog bäst skulle jag gissa. Sätt massa klisterlappar 'ÖMTÅLIGT', 'GLAS', 'HANTERA FÖRSIKTIGT' på lådan så brukar det gå bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zear0x
Paketera med massvis med bubbelfilt. Bussgods är nog bäst skulle jag gissa. Sätt massa klisterlappar 'ÖMTÅLIGT', 'GLAS', 'HANTERA FÖRSIKTIGT' på lådan så brukar det gå bra

Detta håller jag ju inte riktigt med om då jag faktiskt är en av dom där överjävliga paketkastarna:D
men som sagt, bubbelfilt och MASSOR av det så brukar det klara sig bra och se även till att paketet inte har något utrymme att röra sig. Lappar och klistermärken skiter vi fullständigt i, alla paket hanteras på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spector

Detta håller jag ju inte riktigt med om då jag faktiskt är en av dom där överjävliga paketkastarna:D
men som sagt, bubbelfilt och MASSOR av det så brukar det klara sig bra och se även till att paketet inte har något utrymme att röra sig. Lappar och klistermärken skiter vi fullständigt i, alla paket hanteras på samma sätt.

Så det är till dig vi ska skicka hatPM när någonting har gått sönder?