Värmeväxlare från bil som radiator, Vilken?

Permalänk
Medlem

Värmeväxlare från bil som radiator, Vilken?

Tjena!

Jag funderar på att använda mig av en värmeväxlare från en bil att ha som radiator, är den nån som kan ge lite tips om från bilken bilmodell man kan plocka ifrån?
Den får inte vara för tät mellan flänsarna då det är sämre effektivitet på en sådan i datorsammanhang,(fysikens lagar). den skall vara tillräckligt stor och helst vara av enbart koppar.

En annan grej när jag ändå skriver, vill hemskt gärna lite tips om vilken typ av pump som är bäst, märke, 12/220volt, dränk eller torr pump. kapacitet osv. osv.

Visa signatur

allergisk mot hög CPU-temp

Asus A7N8X Deluxe rev2, bios 1007. 2500+@ 11*200. TwinMos 2x512 pc3200 dual channel. Alpha 8045-fläns. Låda: thermaltake xaser III V2000A Alu. 7st chassifläktar, innehållandes en helvetiskt stor mängd dämpmatta.

Permalänk
Medlem

Hydor Seltz L30 är en väldigt prisvärd pump - 20l/minut och kostar 295kr. Kan dock väsnas en del om man inte kör den dränkt har jag märkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fräd
Hydor Seltz L30 är en väldigt prisvärd pump - 20l/minut och kostar 295kr. Kan dock väsnas en del om man inte kör den dränkt har jag märkt.

Jag har en Hydor L30 som fungerar utmärkt. Bra tryck och billig men ja, den väsnas en del men jag har placerat min pump på en dubbelvikt mjuk disktrasa och nu har jag den inte alls!

Permalänk
Medlem

Har också en Hydor L30 pump den är ruskigt bra för det priset tycker jag...
Visserligen den vibrerar en hel del men min står också på en disktrasa och då hör man den inte = )

Permalänk
Medlem

okej, vilka är det som säljer den pumpen?

Har ni nån erfarenhet av vilken radiator som är bra?

Visa signatur

allergisk mot hög CPU-temp

Asus A7N8X Deluxe rev2, bios 1007. 2500+@ 11*200. TwinMos 2x512 pc3200 dual channel. Alpha 8045-fläns. Låda: thermaltake xaser III V2000A Alu. 7st chassifläktar, innehållandes en helvetiskt stor mängd dämpmatta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fido
okej, vilka är det som säljer den pumpen?

Gtek är det första som ploppar upp i skallen.