ha både tv och skärm på samma gång??!!

Permalänk

ha både tv och skärm på samma gång??!!

nämen sigodaa!!:D jag har ett nvidia 6800 ultra albatorn och när jag ska kolla på film på tv med tv-out så kan jag inte typ kopiera så jag kan kolla på skärmen och på tv!! jag har dom senaste drivisarna och jag har testa med några gammla också... men ska man inte kunna det med dom grafik-korten lr??

Visa signatur

I can... but I won't

Permalänk
Medlem

nvidiainställningar(grön icon i systray)-geforce 6800gt(välj bildskärm 1 eller 2 spelar ingen roll)-nview-inställningar-dubbelvisning(dualview)-dator+tv

sedan kan du högerklicka på ditt skrivbord och välja inställningar och flytta skärm 2 dit du vill ha den

har du inte detta så är det kanske n-tune du saknar. är ingen expert på detta, säkert någon annan här som kan det bättre

Permalänk
Medlem

eller så går man bara till sina nvidia inställningar, klickar på nview i menyn till vänster som finns där efter du kopplat in tvn till datorn, sen väljer du "clone" eller "klona" i drop-down listan ovanför de 2 bildskärmsikonerna. lätt som en plätt!
Glöm inte att du måste matcha upplösning, så om du kör datorn i 1280x960 och tvn bara klarar 1024x768, då kommer bilden bli lite avskuren eller/och felig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

jo men problemet är att jag kan inte klona det finns inget jag kan ändra... jag vet var man ska klona men där man gör det finns bara singel display!!

Visa signatur

I can... but I won't

Permalänk
Medlem

bobban: Lyckades du? Jag får oxå bara Single Display i Dropdownrutan. Jag har ingen multi-display eller Clone att välja. Hur gör man?

Permalänk
Medlem

Det fungerar i XP men inte i Vista. Ange vilket OS ni kör så skall ni nog se att de som kör XP kan fixa det på det viset som beskrivs men VISTA har inte de menyvalen.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4 rev 1.0, Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz Socket 775, Corsair HX Power Supply 520W, Albatron 8800GTS 320 MB, 4x1GBCorsair XMS2-6400 800 mhz, Thermalright Ultra-120 eXtreme Socket, Antec Case Performance One P182