PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem

Alla här som har ett stort behov av mer än 2 kontroller räcker upp en hand...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

jag kommer garanterat att tappa bort handkontrollerna när jag köper ps3 DOH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Du behöver ju enbart 1 sladd om du vill ladda kontrollen eftersom det är likadana... men om du fortfarande vill spela medans du ladda så måste du se till att det är rätt sladd

Men då måste jag väl ladda dom en och en, säg att jag har fyra kontroller (kommer jag förmodligen ha, älskar fotbollsspel!). Då måste jag ju ladda en efter en, usch!.

*räcker upp en hand*

Permalänk
Sötast

Cables 4 life

eller rättaresagt

No Batterys!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Men då måste jag väl ladda dom en och en, säg att jag har fyra kontroller (kommer jag förmodligen ha, älskar fotbollsspel!). Då måste jag ju ladda en efter en, usch!.

*räcker upp en hand*

Du kommer nog få en sladd till varje kontroll så det är inga problem.

Permalänk
Medlem

hörde något rykte om att ps3an skulle ha stöd för 2 TV apparater så man slapp dela på en TV när man spelade "splitscreen"

nån som kan stärka detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
hörde något rykte om att ps3an skulle ha stöd för 2 TV apparater så man slapp dela på en TV när man spelade "splitscreen"

nån som kan stärka detta?

Jo, har hört det jag med

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
hörde något rykte om att ps3an skulle ha stöd för 2 TV apparater så man slapp dela på en TV när man spelade "splitscreen"

nån som kan stärka detta?

Jodå, den kan ha 2st hdtv apparater i 1080p. Fast sen vet jag inte det där med splitscreen men det låter ju smart.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Jajamensan, 2 stycken apparater kan man spela med, dock inget som jag kommer få uppleva ...

Btw, första posten uppdaterad med mer info, bilder, länkar och dylikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Jajamensan, 2 stycken apparater kan man spela med, dock inget som jag kommer få uppleva ...

Btw, första posten uppdaterad med mer info, bilder, länkar och dylikt.

Mycket fin tråd. Häligt att du uppdaterar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

tänk om kontrollen hittar grannens PS3 då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
tänk om kontrollen hittar grannens PS3 då?

Det hade ju iofs varit ganska häftigt haha, om man kan surfa med kontrollen så kan man ju titta igenom fönstret och göra en massa roliga grejor.

Vad sägs om att gå in på en porrsajt precis när snubbens mamma kommer inte för att säga godnatt ^^.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloudStone
Mycket fin tråd. Häligt att du uppdaterar.

Tackar, ska försöka fortsätta med det ... just keep it alive!...

Permalänk
Medlem

Nu använder man sig ju av Bluetooth i handkontrollerna så som tur är ska det ju inte störa andra mojänger i hemmet som går på typ 2.4 GHz WiFi... (trådlöst internet etc)

I och med att många har mobiler med bluetooth kanske man kan koppla samman dem på något sett....

Det borde går att kryptera varje handkontroll så att man inte kan störa andra kanaler.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Ok... ca: 3500 kr låter billigt (jag plussa på lite på dollarn, blir ju aldrig samma pris i sverige)

och sen så har vi vårt fina skattesystem här så det blir nog en sådär 4500 här ska vi se.

vad spelen anbeträffar så är det en hel drös där som intresserar mig. killzone2, warhawk, final fantasy (lär komma förr eller senare och det lär vara snyggt), Metal Gear Solid, Ni-Oh, m.m. plus att man kan köra sina gamla spel på den. frågan är väl hur man gör med sina saves. det kanske kommer att släppas ett tillbehör där man kan överföra sparfilerna från dom gamla ps2 och ps1 minneskorten över till memorystick duo eller vad det nu är som ska användas till ps3.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Jag längtar som fasen på KillZone 2, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy och inte minst uppföljaren till Grand Theft Auto: San Andreas, det spelet om något kommer ju sätta fart på anti-tvspelskärringarna med tanke på grafiken PS3 kommer bjuda på!.

Permalänk
Medlem

kommer det nåt FF-spel så är PS3 ett givet köp

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
kommer det nåt FF-spel så är PS3 ett givet köp

Frågan är om inte Xboxen får lite mer FF liknande spel eftersom skaparen av de klassiska FF spelen har lämnat Enix och skapat Mistwalker som utvecklar 2 spel till xbox360.

Därimot tror jag inte de de vågar släppa något dåligt spel med FF namnet på och Enix är ju inte fattiga precis så jag tror det kommer gå bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Frågan är om inte Xboxen får lite mer FF liknande spel eftersom skaparen av de klassiska FF spelen har lämnat Enix och skapat Mistwalker som utvecklar 2 spel till xbox360.

Därimot tror jag inte de de vågar släppa något dåligt spel med FF namnet på och Enix är ju inte fattiga precis så jag tror det kommer gå bra.

Precis, Enix har ju inte precis dåligt med pengar så förhoppningsvis så snålar dom inte när dom lägger upp en budget för nästa Final Fantasy spel. Sen har du helt rätt i att de aldrig skulle våga släppa ett dåligt Final Fantasy spel, serien har så många trogna fans och Final Fantasy X var en av de stora anledningarna till att jag köpte PlayStation 2.

Ahh, Final Fantasy är verkligen underbart vacker, man gråter ju nästan ibland ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
kommer det nåt FF-spel så är PS3 ett givet köp

Personligen tycker jag det är ett givet köp även utan spel. Bara att få en spelare som fixar HDTV. Men även spel som Warhawk om det är nån här som kommer ihåg ettan?
Det var häftigt på den tiden, när Playstation var ung...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

En fråga jag har är:
Kommer CoD2 till PS3 också ?

Tycker det vore synd att förspilla ett sånt snyggt och välgjort spel på x360 som enligt mig inte kommer ha en sportmössa emot PS3..

Säger bara WELCOME CHANG3 till er alla

*Längta*

Visa signatur

"Grab 'em by the nose, kick 'em in the ass"

Permalänk
Medlem

Ja det ska komma till PS3 har jag för mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur

Jo, har hört det jag med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Ja det ska komma till PS3 har jag för mig

Tänk klart, människa!

Blir sugen när det talades om 2 apparater fast en ps3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Tänk klart, människa!

De är mycket att hålla reda på nu när det är sommar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Personligen tycker jag det är ett givet köp även utan spel. Bara att få en spelare som fixar HDTV. Men även spel som Warhawk om det är nån här som kommer ihåg ettan?
Det var häftigt på den tiden, när Playstation var ung...

Jo det är sant, PS3 är så mycket mer än en tv-spelskonsoll ... snarare en multimedieapparat!.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Precis, Enix har ju inte precis dåligt med pengar så förhoppningsvis så snålar dom inte när dom lägger upp en budget för nästa Final Fantasy spel. Sen har du helt rätt i att de aldrig skulle våga släppa ett dåligt Final Fantasy spel, serien har så många trogna fans och Final Fantasy X var en av de stora anledningarna till att jag köpte PlayStation 2.

Ahh, Final Fantasy är verkligen underbart vacker, man gråter ju nästan ibland ...

Har du spelat FFVIII någon gång?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Har du spelat FFVIII någon gång?

FFVIII är väl knappast dåligt? Tycker själv att det är bland de de bästa FF spelen som finns, föredrar det helt klart före FFVII och FFIX.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Inte dåligt? Med dess ändlösa dialoger?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
När Sony inte ens låter folk spela upp dvd med RGB-kabel i ps2

jag har rgb-kabel till min ps2 och jag kan se på dvd..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya

jag har rgb-kabel till min ps2 och jag kan se på dvd..

So it begins...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Inte dåligt? Med dess ändlösa dialoger?

Jag ser inte direkt som hur det kan göra ett spel till dåligt. All text medför ett större djup till karaktärerna och en bättre förståelse till allting, det är inte en massa menlös text som inte har någon signifikans direkt. Nu läser jag förvisso mycket böcker så det är väl därför jag inte ser det som ett problem. Det enda som går att klaga på är DRAW systemet, men då det utgör en såpass liten del i striderna så spelar det ingen direkt roll.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum