PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Att MS har otroligt mycket större erfarenhet av sådana här tjänster och haft 5 år på sig att utveckla Live?

But still, det säger inte att PS3s onlineservice inte skulle kunna bli lika bra.

Jag menar, LIVE är ingen övermäktig onlineservice. Det är bara en helt vanlig onlineservice, den bästa för tillfället. Nothing more than that.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Herregud, vad får dig att tro det?
1. Ps3 är inte släppt, 100%iga fakta om onlietjänsten har ingen. De kanske gör en redesign sista veckan.
2. Sony har nästan ett år på sig att titta på microsofts onlinetjänst, göra en lika bra och dessutom utveckla den eftersom de får en gratis trial-and-error av microsoft.

Jag är ingen ps3fanboy, lär nog köpa revolution, tycker bara att det är korkat att spekulera i saker man inte har den blekaste om.

Om det nu är korkat att spekulera om det så förstår jag inte varför du skriver svar till vad jag _tror_ för det är ju som att du säger emot mig.
Sedan för att göra det tydligare så var detta mer ett svar på Fredags inlägg om att Sony's "live" kommer bli så mycket större. Fast han sa du inget till om spekulationer..... hmmm?

kaZmur:

det är vad jag tror. och som jag såg någon säga nu mera erfarenhet.
Jag sa bara att jag TROR inte Sony's kommer bli lika bra men det kan mycket väl bli så fast inte till en början.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli intressant att se hur mycket pengar sony kommer lägga ett centraliserat onlineutbud, som microsoft har istf att det fulla ansvaret för onlinespelandet ska ligga på speltillverkarna själva, en modell som inte slog genom speciellt bra för PS2.

Däremot så är det faktiskt så, vilket sony sällan är sena att poängtera själva, att det faktiskt, då att det såldes så sanslöst många fler PS2:or än Xbox:ar, är Sony som har flest användare som spelar online idag, så de är ju inte helt gröna på området som vissa verkar tro. De har också en ännu längre historia av att designa gränssnitt för mänsklig interaktion än vad Microsoft har, så det kommer bli mycket intressant att se vad de kommer hitta på.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd

Läste någonstans förut att huvudpersonen som var med och skapade Xbox Live har börjat jobba för Sony men det kanske bara va bs..

Permalänk
Medlem

Även om det blir sämre än Live så kan det knappat bli sämre än vad det är nu till PS2. I vilket fall som helst så blir jag nöjd eftersom SP är viktigare för mig än MP på en konsoll.

Btw, jag skapade en tråd om denna nyhet innan, men den kan man faktist ignorera.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Det är kul att se hur man ignorerar fakta och börjar referera till förra generationen, som är helt irrelevant i sammanhanget. Det enda PS2 har gemensamt med PS3 är att spelen är bakåtkompatibla. Sen kan man ju ignorera att ms live inte har någon motsvarighet till det som utannonserats till PS3, men till vilken nytta?

MS live är en rätt instängd upplevelse, man kan inte se de man spelar mot, det finns väldigt lite att tanka ner förutom demos och trailers, live utnyttjar inte peer to peer, man får ingen egen videohemsida med iptelefoni och det finns inga gratis multiplayerspel. Det där är bara några saker som Sony kommer ändra på. Funktionerna med PSP har jag inte ens nämnt.

Sonys onlineservice kommer erbjuda mycket mer än MS live. Så hur kan det bli sämre?
Inlägg som "jag tror det" säger mig inte mycket. Eller "PS2 is teh sug". Kom med relevant info från MS som bevisar att de kommer erbjuda allt detta och på ett bättre sätt istället. Dom har inte gjort det än, men dom kanske hinner om dom skyndar sig på lite. Kolla bara på deras senaste massiva uppgradering av live, wow säger jag bara, har ni nån gång sett nått liknande?

Högst otroligt att MS kommer förbättra live till den milda grad att de kan erbjuda lika mycket som Sony kommer med PS3.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag spelade Xbox live otroligt mkt innan jag blev bannad för chip men den var riktigt bra det faktist.. jätte bra ljud och möjligheter ( vilket det oftast inte var på ps2 " egen erfarenhet " ) så jag hoppas stenhårt på att PS3 har bra online funktion då jag planerar att inskaffa mig en.. go ps3 go!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det är kul att se hur man ignorerar fakta och börjar referera till förra generationen, som är helt irrelevant i sammanhanget. Det enda PS2 har gemensamt med PS3 är att spelen är bakåtkompatibla. Sen kan man ju ignorera att ms live inte har någon motsvarighet till det som utannonserats till PS3, men till vilken nytta?

MS live är en rätt instängd upplevelse, man kan inte se de man spelar mot, det finns väldigt lite att tanka ner förutom demos och trailers, live utnyttjar inte peer to peer, man får ingen egen videohemsida med iptelefoni och det finns inga gratis multiplayerspel. Det där är bara några saker som Sony kommer ändra på. Funktionerna med PSP har jag inte ens nämnt.

Sonys onlineservice kommer erbjuda mycket mer än MS live. Så hur kan det bli sämre?
Inlägg som "jag tror det" säger mig inte mycket. Eller "PS2 is teh sug". Kom med relevant info från MS som bevisar att de kommer erbjuda allt detta och på ett bättre sätt istället. Dom har inte gjort det än, men dom kanske hinner om dom skyndar sig på lite. Kolla bara på deras senaste massiva uppgradering av live, wow säger jag bara, har ni nån gång sett nått liknande?

Högst otroligt att MS kommer förbättra live till den milda grad att de kan erbjuda lika mycket som Sony kommer med PS3.

Nu när Webkameran till 360 kommer så kommer det även komma en STOR uppdatering från MS så vad vi vet om dessa fuktioner du pratar så gott om till PS3 vet vi inget om ännu om det kommer liknande till 360.
Och vad vet du ens om hur det kommer fungera som det ska ännu när det inte finns?
du går ju bara på vad dom säger och tänker wow detta kommer bli det fetaste/grymmaste/bästa....... Sedan säger du i trådar som denna att alla bortser ifrån fakta "Det är kul att se hur man ignorerar fakta och börjar referera till förra generationen" osv när du själv inte vet fakta om hur det blir utan bara vad Sony själva säger

Sedan undrar jag vad det är mera du skulle vilja tanka ner via LIVE?
Räcker det inte med Demos, trailers, themes, dashboards, speluppdateringar såsom nya banor, vapen osv, arkadspel, bilder m.m m.m...... Så som sagt vad vill du mer kunna ladda ner?

Och varför är det så otroligt att MS skulle kunna ändra på sitt LIVE? eller är det bara önsketänkande från dig som gör att du hoppas Sony blir bättre? För du måste verkligen gilla Sony så som du går på så fort någon skriver något om dom som inte verkar passa dig

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det är kul att se hur man ignorerar fakta och börjar referera till förra generationen, som är helt irrelevant i sammanhanget. Det enda PS2 har gemensamt med PS3 är att spelen är bakåtkompatibla. Sen kan man ju ignorera att ms live inte har någon motsvarighet till det som utannonserats till PS3, men till vilken nytta?

MS live är en rätt instängd upplevelse, man kan inte se de man spelar mot, det finns väldigt lite att tanka ner förutom demos och trailers, live utnyttjar inte peer to peer, man får ingen egen videohemsida med iptelefoni och det finns inga gratis multiplayerspel. Det där är bara några saker som Sony kommer ändra på. Funktionerna med PSP har jag inte ens nämnt.

Sonys onlineservice kommer erbjuda mycket mer än MS live. Så hur kan det bli sämre?
Inlägg som "jag tror det" säger mig inte mycket. Eller "PS2 is teh sug". Kom med relevant info från MS som bevisar att de kommer erbjuda allt detta och på ett bättre sätt istället. Dom har inte gjort det än, men dom kanske hinner om dom skyndar sig på lite. Kolla bara på deras senaste massiva uppgradering av live, wow säger jag bara, har ni nån gång sett nått liknande?

Högst otroligt att MS kommer förbättra live till den milda grad att de kan erbjuda lika mycket som Sony kommer med PS3.

MS är ett mjukvaruföretag, om dom känner sig hotade kan dom nog stoppa in ganska många programmerare på att fixa live.

Och videotelefoni kommer till 360 så fort kameran är ute.
Köpa spel, film och musik är inte helt omöjligt att vi kommer se i Live när marknaden är mogen, all teknik finns ju på plats. Spel går ju föresten redan köpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Man kan nog räkna med 50.000 kronor för 45" och kanske 40.000 kronor för 37". Efter kanske två år eller nåt blir det nog billigare. 1080p är nog inte såå viktigt ändå. Man klarar sig nog gott och väl med 720p om man har 45" att räkna med.

Vad tror ni om Amoi LC37AF1E? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=78167
25.000 för 1080p 37" låter väl ganska billigt ändå? Eller har jag fått något om bakfoten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Vad tror ni om Amoi LC37AF1E? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=78167
25.000 för 1080p 37" låter väl ganska billigt ändå? Eller har jag fått något om bakfoten?

ca: 18000:- om man hämtar den från Tyskland.

Har inte läst nått om den, men den lär väl få kompisar att slåss med relativt snart. Själv vill jag nog ha lite reviews från folk som testat med PS3 innan köp...
Sen blir det nog från ett etablerat märke, men för de som vill köpa lågprismodeller så behöver det inte bli dyrare än 15 000:- för en full spec HDTV...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur vissa kan bli så rädda att Sonys onlinetjänst kanske blir bättre än Live. Varför inte bara se det som ett positivt tecken på att allt blir bättre?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jag förstår inte hur vissa kan bli så rädda att Sonys onlinetjänst kanske blir bättre än Live. Varför inte bara se det som ett positivt tecken på att allt blir bättre?

Vilka är rädda? Förmodar att du syftar på mig för att jag yttrade mig om det?
Men jag är inte rädd då jag hela tiden ändå har sagt att jag kommer köpa en PS3:a också.
Men jag tror däremot inte att den kommer bli något bättre men bra blir den säkert.

Och jag tar heller inte för givet att någon av dom blir den bättre som vissa andra gör. Utan allt är bara vad man tror eftersom man inte har så mycket att gå på ännu så är det dumt att säga att just den eller den blir bäst. Men MS har haft ett antal år på sig att puttsa på sitt LIVE. Och när kameran kommer ut så kommer en uppdatering så det är ju dumt att säga att LIVE inte har IPtelefoni eller att man inte kan se varandra via kamera osv osv.

Sedan som någon nämde lite högre upp "massiva uppgradering av live" När det inte har kommit en massiv uppdatering så vet jag inte varför man säger så men vissa gör ju allt för att håna MS utan att veta vad dom pratar om tydligen.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Det var mer mot alla som tvivlar på att PS3 onlinetjänsten blir samma som PS2. Det var alltså inte riktat mot någon specifikt person, utan mot allmänheten.

Det jag menar är att så fort något kanske blir bättre än något annat, ska det alltid komma någon och försvara det andra. Det spelar ingen roll om PS3 onlinetjänsen blir bättre eller inte. Live blir inte sämre för det bara för att något annat kanske blir bättre.

Det som jag ser som riktigt positivt med det här är att det bidrar mer till konkurrensen. Om MS känner sig hotade, kommer de att förbättra sin Live tjänst. Samma sak gäller Sony med deras onlinetjänst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Det var mer mot alla som tvivlar på att PS3 onlinetjänsten blir samma som PS2. Det var alltså inte riktat mot någon specifikt person, utan mot allmänheten.

Det jag menar är att så fort något kanske blir bättre än något annat, ska det alltid komma någon och försvara det andra. Det spelar ingen roll om PS3 onlinetjänsen blir bättre eller inte. Live blir inte sämre för det bara för att något annat kanske blir bättre.

Det som jag ser som riktigt positivt med det här är att det bidrar mer till konkurrensen. Om MS känner sig hotade, kommer de att förbättra sin Live tjänst. Samma sak gäller Sony med deras onlinetjänst.

Ja konkurrensen är bra... det hjälper oss stackars konsumenter

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Lite valuta för de som redan har en HDTV

Underbart

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Lite valuta för de som redan har en HDTV

Det har man ju vetat om ett tag. att VM skulle sändas i HD.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Det har man ju vetat om ett tag. att VM skulle sändas i HD.

Precis som dom säger i artikeln, det har spekulerats.
Men nu är det klart att det blir så, och det kommer bli fantastiskt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Precis som dom säger i artikeln, det har spekulerats.
Men nu är det klart att det blir så, och det kommer bli fantastiskt

Ja det kommer bli nice, men även att det bara spekulerats så har man ju nästan kunnat vara säker på att det skulle bli av i sverige med, iaf har jag varit 100% säker på det.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Palla inte läsa HELA tråden, MEN. Är det någon som vet NÅGOT om ett release-datum?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Ja det kommer bli nice, men även att det bara spekulerats så har man ju nästan kunnat vara säker på att det skulle bli av i sverige med, iaf har jag varit 100% säker på det.

Jo precis, man vart ju inte direkt förvånad över hur det blev tillslut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Palla inte läsa HELA tråden, MEN. Är det någon som vet NÅGOT om ett release-datum?

Våren 2006 i japan, sommar 2006 i USA, hösten 2006 i Europa.
Så verkar det just nu. Vi får vänta tills E3 verkar det som innan datumen blir skrivna i sten så att säga.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Tänk att det redan är Februari, hoppas nu att det kommer mer playstation 3 information denna månad.

En positiv nyhet:
http://www.gamespot.com/news/6143581.html?page=1

Det verkar som att Kutaragi ska göra ett framträdande 6:e Februari på ISSCC 2006 för att prata lite om Cell. Sök på kutaragi i PDF-filen för att läsa mer:

http://www.isscc.org/isscc/2006/ap/2006_AP_Final.pdf

Personligen så har jag inga höga förväntningar, men något nytt kanske dyker upp.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

För er som vill veta mer om Megal Gear Solid 4s utveckling kan lyssna på den översatta versionen av Kojimas podcast.
http://www.gamespot.com/ps3/adventure/metalgearsolid4/news.ht...

Permalänk
Medlem

Lyssnade igenom och det mest intressanta enligt mig är bonus-DVDn i begränsad upplaga som de som förhandsbokar MGS3 subsistance får. Det är en lyxutgåva med en 30 minuters "dokumentär" som går igenom hela storyn bakom MGS, för att man ska ha storyn klar för sig när man hoppar in i MGS4.

MGS Saga skulle den tydligen heta, frågan är om den kommer i Europa med?

EDIT:
Förövrigt blir jag verkligen förvånad om MotorStorm blir en launch title i Japan. Skulle föredra att de jobbade till 2008, bara de levererade nått i närheten av videon...

Själv tror jag inte det är möjligt att göra en sådan avancerad skademodell i den grafiken innan PS4, (som förövrigt ska ha holografiskt media, som Sony nu är med och utvecklar...)

Om man kollar lacken, flagorna, hur plåten veckat sig och allt som lossnar på bilen i slutfasen, det kan bara inte vara möjligt, och absolut inte till release. Jag har suttit och pausat och spolat på den högupplösta videon ett antal gånger, och jag tror dom tog i alldeles för mycket. Men spelet blir nog väldigt roligt om det blir sådär tufft mellan konkurrenterna.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
ca: 18000:- om man hämtar den från Tyskland.

Har inte läst nått om den, men den lär väl få kompisar att slåss med relativt snart. Själv vill jag nog ha lite reviews från folk som testat med PS3 innan köp...
Sen blir det nog från ett etablerat märke, men för de som vill köpa lågprismodeller så behöver det inte bli dyrare än 15 000:- för en full spec HDTV...

Sorry för offt.
Behöver få svar på några frågor ang. HDTV

Vad är det för skillnad om man skulle ställa två likvärdiga LCD-TV bredvid varandra, det är samma program på båda tv-apparaterna men på den ena saknas HDTV medans den andra har det.

Är det bara att det blir bättre kvalitet?
Har fattat att HD är att det är större format men sen vet jag inte så mkt mer.

I exemplet är det givetvis HDTV-sändning på HDTV:n medan vanligt digitalt på den andra.

Vad blir det för skillnad i spel?

Permalänk
Medlem

Lite nytt om PS3.

Citat:

PS3 will have online service that goes beyond xbox live
* PS3 will be a DVR
* It will connect with psp
* There are alot of games being worked on for it right now in the US (alot more then what people know about)
* The final ps3 dev kit is alot faster than they thought (according to the developer)
* The ps3 will have an itunes type service to let you download HI DEF movies, music, etc
* The Ps3 will take the media center functionality the 360 has even further

* PS3 will serve as a location free player for the psp, means you can watch the dvd's that you have in your psp on your psp (from anywhere in the world), or any other video files you have on your ps3, though this is still only being planned.

* PSP will be able to send its files straight to the psp from anywhere in the world, and it can also control its DVR functionalities

* Firmware updates will add more functionality, much like with the psp

* The Blu Ray Player functionality doesnt cost as much as a stand alone player because the Cell and RSX can take care of alot of the stuff the ps3 will need to do to be able to read the disks

* Fall release date for ps3, no release date for online service, but expected to launch w/ the system

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...
&message.id=249598&view=by_date_ascending&page=1

Edit: La till två bilder också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Lyssnade igenom och det mest intressanta enligt mig är bonus-DVDn i begränsad upplaga som de som förhandsbokar MGS3 subsistance får. Det är en lyxutgåva med en 30 minuters "dokumentär" som går igenom hela storyn bakom MGS, för att man ska ha storyn klar för sig när man hoppar in i MGS4.

MGS Saga skulle den tydligen heta, frågan är om den kommer i Europa med?

EDIT:
Förövrigt blir jag verkligen förvånad om MotorStorm blir en launch title i Japan. Skulle föredra att de jobbade till 2008, bara de levererade nått i närheten av videon...

Själv tror jag inte det är möjligt att göra en sådan avancerad skademodell i den grafiken innan PS4, (som förövrigt ska ha holografiskt media, som Sony nu är med och utvecklar...)

Om man kollar lacken, flagorna, hur plåten veckat sig och allt som lossnar på bilen i slutfasen, det kan bara inte vara möjligt, och absolut inte till release. Jag har suttit och pausat och spolat på den högupplösta videon ett antal gånger, och jag tror dom tog i alldeles för mycket. Men spelet blir nog väldigt roligt om det blir sådär tufft mellan konkurrenterna.

jag har trot att motorstorm videon är en reflektion över hur spelet ser ut i replay och jag tror inte det vore omöjligt för PS3 att klara av ifall man tar bort AI osv.
Tänk på flat out och hur det ser ut. Hur skulle next gen flatout se ut i replay?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
Sorry för offt.
Behöver få svar på några frågor ang. HDTV

Vad är det för skillnad om man skulle ställa två likvärdiga LCD-TV bredvid varandra, det är samma program på båda tv-apparaterna men på den ena saknas HDTV medans den andra har det.

Är det bara att det blir bättre kvalitet?
Har fattat att HD är att det är större format men sen vet jag inte så mkt mer.

I exemplet är det givetvis HDTV-sändning på HDTV:n medan vanligt digitalt på den andra.

Vad blir det för skillnad i spel?

För att en tv ska få ha märkningen HD-Ready så krävs det att:
* Bildpanelens faktiska upplösning måste vara minst 720 pixlar på höjden, i bredbildsformat.
* HD-input via analog YPbPr samt DVI eller HDMI.
* Skall klara att ta emot 1280x720 50 Hz och 60 Hz progressivt (720p) samt 1920x1080 50 Hz och 60 Hz interlaced (1080i).
* DVI eller HDMI ingången skall klara HDCP.

( http://www.hdtvforum.nu/ )
Sedan betyder ju HD helt enkelt "High definition", så sedan när 1080p blir mer vanligt, kommer det antagligen kallas True HD eller Ultra HD eller nåt i den stilen.

Så ställer du en likvärdig TV som inte är HD-ready brevid en tv som är det, då är den inte likvärdig!