PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk

Tror inte PStwo sjunker mycket i pris utan snarare fasas ut av PS3 precis som hände med PSone och PS2.

Förresten, någon som läst mer om PS3s använding av linux?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Multimedia
Plasma. Givetvis är det en "äkta(eller ja, inte 720p)" HD-skärm, å jag avnjuter alla spel på den, funkar väldigt bra. Är en Samsung PS-42S5HX (1024x768).

1024*768 är INTE hd-upplösning. Du har en lågupplöst tv.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Därför han skrev äkta inom citat.
"äkta"

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Hade tråkigt, så jag lekte lite i PS:

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Hade tråkigt, så jag lekte lite i PS:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/SpinalSniper5b.gif

Ska det föreställa ett spel till PS3?

Ska det komma ett spel som heter "Spinal Sniper"?

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Kommer inte till en butik nära dig...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Hade tråkigt, så jag lekte lite i PS:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/SpinalSniper5b.gif

Fixed:

edit: http://media.putfile.com/POPStation2 för de som missat den.

Permalänk
Medlem

http://www.engadget.com/2006/01/26/samsung-sh-b022-blu-ray-bu...

Första Blu-ray testet? 500$ är väl lite saftigt, men jag kommer ihåg att DVD-brännarna kostade något liknande vid introduceringen.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Ny ingame film från ett playstation 3 spel. Vet inte om det blivit postat innan i denna tråden.

http://files.filefront.com/most_real_gamewmv/;4671050;;/filei...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargavinter
Ny ingame film från ett playstation 3 spel. Vet inte om det blivit postat innan i denna tråden.

http://files.filefront.com/most_real_gamewmv/;4671050;;/filei...

Det där ser ut som trailern som visades under E3 förra året.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Det där ser ut som trailern som visades under E3 förra året.

Ah ok, såg aldrig den under E3, my bad om den är gammal.

Permalänk

Motorstorm heter spelet och jag har en HD version från kikizo.com

Den är relativt gammal och en av de stora nyheterna under E3 om man bortser ifrån Killzone och MGS4.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargavinter
Ny ingame film från ett playstation 3 spel. Vet inte om det blivit postat innan i denna tråden.

http://files.filefront.com/most_real_gamewmv/;4671050;;/filei...

Det där är lika mycket ingame som Killzone-trailern.

Dvs såhär mycket:

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyl
Det där är lika mycket ingame som Killzone-trailern.

Dvs såhär mycket:

MotorStorm är faktiskt in-game fast med avstängd AI bland annat.

Får se om jag hittar filmen där utvecklaren säger det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyl
Det där är lika mycket ingame som Killzone-trailern.

Dvs såhär mycket:

Mjo, man kan undra varför dom visar renderade filmer som reklam för spelen till PS3.
Gissar att skillnaden mellan spelgrafiken och denna filmen kommer vara som i spelet WoW ungefär, där skiljer sig intro filmen (renderad) en "aning" från ingame grafiken.
Det roliga är att folk sitter o klappar händerna...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Som sagt MotorStorm är in-game. Och även om det inte vore det så skulle skillnaden knappast vara lika stor som mellan WoW intro och WoW in-game.

Permalänk

Man kan föreställa sig den videon som replay-filmer till Gran turismo, ridge racer eller flat out.

Det kommer kanske inte att se ut exakt så när man spelar men troligtvis kommer det att se ut så på reprisen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

OM MotorStorm ens är i närheten av videon är det ett givet köp...

Som jag rapporterade här för nån dag sen:
http://www.ps3portal.com/ps3/article/264.html

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag tycker PS3 är riktigt, riktigt snygg. Prestandan verkar ju inte vara att leka med heller.

Är det någon som vet var de fått inspiration till designen någonstans? Min gissning är härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
OM MotorStorm ens är i närheten av videon är det ett givet köp...

Kan inte göra annat än att hålla med.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Finns det någon prisgissning på hur mycket maskinen kommer kosta? Har hört rykten om att den ska bli rätt dyr pga blueray eller vad det heter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Jag tycker PS3 är riktigt, riktigt snygg. Prestandan verkar ju inte vara att leka med heller.

Är det någon som vet var de fått inspiration till designen någonstans? Min gissning är härifrån.

Jag trodde inspirationen till Playstation 3 för Sony var ett kylskåp, iaf om man tittar på den här bilden

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Hoppas nu ingen har postat detta förut, det är taget från Februarinumret av OPM (Official Playstation Magazine):

Citat:

THE ART OF LAIR

We had a chance to see the realtime demo of Lair running up close, and it's easily one of the most impressive displays of visual technology we've seen yet from a next-generation game. Most impressive are the individual beads of water you can see drop and cascade along the scales of the two dragons doing battle in midflight. In fact, even Ken Kutaragi, president and CEO of Sony Computer Entertainment, was shocked to see this particular special effect. You can also pick out muscles, bone, and transparencies in the wings. Actually, the entirety of the dragon models looks spectacular, as it should seeing as how Phil Tippett, the man responsible for designing the dragon featured in the movie Dragonheart, lent his talents to Lair. The models he created for the game were scanned in, allowing the game's artists, sitting in the room pictured here to add multiple layers of detailed textures to the dragons.

Jag vill verkligen veta mer om hur gameplay osv ska fungera nu. Bara att spelet innehåller drakar är nog intressant för mig.

Här är en bild för alla som inte har koll på vad det är för spel. Det finns fler bilder och filmer på IGN:
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/651/651387/lair-200...

joca2513: Det är bara spekulationer än så länge, finns gissningar på allt från 250$ upp till 1000$. Personligen så gissar jag på 4199 kr (1hk+konsol+demoskivor) här i Sverige eller lite mer.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

Japp Lair verkar riktigt intressant.

Sägs ju även att det kommer vara ett av launch-spelen.

Permalänk
Medlem

Angående priset, lägg undan/ spara ihop 6000:-
Blir det pengar över, köp spel!

Angående Lair, så blir man onekligen nyfiken. Som om man inte var det ändå...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
http://www.engadget.com/2006/01/26/samsung-sh-b022-blu-ray-bu...

Första Blu-ray testet? 500$ är väl lite saftigt, men jag kommer ihåg att DVD-brännarna kostade något liknande vid introduceringen.

"it reached a manageable 107 degrees after a burn."
Tänker jag jävligt fel, räknas det hela i Fahrenheit eller kan man koka ägg på den där brännaren väldigt bra?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Blir så stökigt att koka ägg med en Blu-ray-spelare.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
"it reached a manageable 107 degrees after a burn."
Tänker jag jävligt fel, räknas det hela i Fahrenheit eller kan man koka ägg på den där brännaren väldigt bra?

Självklart är det fahrenheit, 107 grader celsius hade nog vart lite extremt.

Permalänk
Medlem

Skivorna snurrar väl med flera hundra km/h? Den hastigheten i 43 minuter kan nog göra att det blir lite varmt.

Mer positivt om PS3:

http://blogs.guardian.co.uk/games/archives/2006/01/27/possess...

Citat:

At the time, the team were working with an emulator rather than a full PS3 dev kit, but already seemed comfortable with the peculiarities of the multi-processor behemoth.

Så ingenting är 100% i artikeln då grabbarna inte hade ett riktigt devkit vid denna tidpunkt.

Citat:

"At the end of the day it's just a multi-processor architecture. If you can get something running on eight threads of a PC CPU, you can get it running on eight processors on a PS3 - it's not massively different. There is a small 'gotcha' in there though. The main processor can access all the machine's video memory, but each of the seven SPE chips has access only to its own 256k of onboard memory - so if you have, say, a big mesh to process, it'll be necessary to stream it through a small amount of memory - you'd have to DMA it up to your cell chip and then process a little chunk, then DMA the next chunk, so you won't be able to jump around the memory as easily, which I guess you will be able to do on the Xbox 360.

Det blir nog bra, även om jag tidigare trodde att en SPE kunde använda allt minne vid behov.

Edit: Det verkar lösa sig:

http://www-128.ibm.com/developerworks/forums/dw_thread.jsp?fo...

Citat:

The mechanism for direct SPU to SPU communications in currently not available in the public SDK. We are working enabling the mechanism and will have it available soon.

Citat:

"The graphics capabilities of PS3 will, I think, be slightly above the absolutely top-end graphics cards on the PC, but you've got much more processing power in the box so you're going to see a lot more physics, a lot more generated geometry. With water ripples, for example - they're pretty much algorithms, you have a flat plane of triangles and you run some sort of mathematical algorithm over it to generate a surface rippling effect - well, you will have the processing power to do these sorts of generated geometry effects On PS3. You could actually put one chip aside just to do that..."

Som väntat då.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /