Gratis 3D-CAD Om "100 000 Reggar sig"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aaargh
Aqualize, på hemsidan där du laddar ner den så står det att man ska starta om "when prompted"

Nu är jag igång och pysslar igen.
Med min ändrade .msi fil (Alibre design.msi) så säger setup.exe det här när man kör den:
Internt fel 2229. , LaunchCondition, SELECT ' Condition', 'Description' FROM 'LaunchCondition'

Edit:
eromerolod, jo som du ser i några inlägg upp från ditt så är jag redan igång och försöker ändra msi-filen.

Lite nytt. Jag titta nogrannare, Man behöver nog inte radera ut allt inne i LaunchCondition.

<row> <td>(Not Version9X=400) And (Not (Version9X=410 And Not(WindowsBuild=2222))) And (Not VersionNT=400) And (Not VersionNT=502)</td> <td>[ProductName] requires that your computer is running Windows 98 SE, Windows Me, Windows 2000 or Windows XP</td> </row>

Thomas, vilken version av windows är XP x64?
Typ vanliga XP är 5.1, 2003 är 5.2 osv. Jag vet att x64 bygger på 2003, men rapporteras det som 5.2? (ver i kommandprompten).

Iaf som synes i koden ovan så förbjuder den vissa operativsystem, det säger inte på vilka det får köras. Så alla andra förutom de som "förbjuds" borde funka (t.ex. vista).
Jag tog bort det sista. 502 är väl samma sak som 5.2 antar jag. Men jag har fortfarandeproblemet med att msi-filen jag skapar (eller uppdaterar) inte fungerar korrekt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Det finns ingen som kan komma på nåt smart sätt att få bort reklamen ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
*text*

Rätt imponerande ifall du lyckas Aqualize! Borde lära mig sånt där... Pilla på, ifall du löser det så uppdatera gärna tråden!

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Hedersmedlem

XP x64 är 5.2 ja.
ver: Microsoft Windows [Version 5.2.3790]
winver: Version 5.2 (Build 3790.srv03_sp1_rtm.050324-1447 : Service Pack 1)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

jag läser cad A, B och C Synd att ajg inte läste denna tråd innan 1 aug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daanjeel
jag läser cad A, B och C Synd att ajg inte läste denna tråd innan 1 aug

Vet inte om det var så synd, själv tycker jag inte om programmet men det är nog för att jag är så fast i AutoCAD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Vet inte om det var så synd, själv tycker jag inte om programmet men det är nog för att jag är så fast i AutoCAD

Kolla upp det, tyckte mig läsa att man kan få det ändå, fast de 100000 som regga sig under sommaren fick lite bonusgrejs.

Edit:
Jepp ser att det är bara att tanka från hemsidan.
Står i ett mail att extragrejset är:
# Advanced part modeling
# 25-part assemblies
# Extended import/export options

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG