Gratis 3D-CAD Om "100 000 Reggar sig"

Permalänk
Medlem

Går det att regga sig nu efteråt och fortfarande få chansen att få det gratis?
Behärskar nämligen AutoCAD, Solid Edge och SolidWorks. Fick MVG i alla cad-kurser i gymnasiet.

Permalänk
Medlem

Fick just ett mail ifrån Greg Milliken bakom X-Cad. Värt att läsa för er andra också men vilken tidpunkt på dygnet att skicka ut det och dessutom en fredag natt

Permalänk
Medlem

Det kanske inte är fredag natt där

Är inte hundra på att jag gillar den här biten dock: "All free versions of Alibre Design Xpress require an Internet connection and will display a banner of Google ads through a built-in web page." =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Vad kul, då får man ta och lära sig lite CAD också. Tack

Visa signatur

www.vibbar.se

"Att köpa kamera på Rusta är som att köpa mobiltelefon på OK" /En som jobbar på OnOff

Permalänk
Medlem

1 augusti idag men inget mail än så länge

Permalänk

USA ligger 6-9 timmar bakom oss, du kanske får vänta hela dagen... eller vänta förgäves ..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilmarinen
USA ligger 6-9 timmar bakom oss, du kanske får vänta hela dagen... eller vänta förgäves ..

ja fan att inte världen kunde enas om en tid!

va ska man då göra denna regninga måndag??:(

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem

Ja men om dom ligger 6h efter oss har det ändå slagit över till den 1 augusti. Och dom kunde ja ha börjat skicka ut mailen 1 min över slaget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Ja men om dom ligger 6h efter oss har det ändå slagit över till den 1 augusti. Och dom kunde ja ha börjat skicka ut mailen 1 min över slaget

jo det är ju sanning men det tar väl ändå en stund att skicka 100 000 mail över hela världen

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underworlds
jo det är ju sanning men det tar väl ändå en stund att skicka 100 000 mail över hela världen

25min räknade dom med lite tidigare i tråden. Nu har det ändå gått över 6h och då ska det allt vara ute tycker man

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
25min räknade dom med lite tidigare i tråden. Nu har det ändå gått över 6h och då ska det allt vara ute tycker man

men dom där 25 min var ju bara löst räknat

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underworlds
men dom där 25 min var ju bara löst räknat

Dom räknade på en 10mbit lina, 16kB per mail och till 100 000 om jag inte minns fel. Och fortfarande inget mail

Permalänk
Medlem

nu har mitt kommit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
nu har mitt kommit

fick ett mail för 1min sedan, har börjat ladda ner nu

Visa signatur

#unsure

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Tycker du skall kolla upp vad allemansrätten går ut på. Inte fan får du göra som du vill även om staten ofta använder allemansrätten under sina exproprierings-korståg

Han sa att man får som man vill. Med några få undantag(militära områden, tomter e.t.c.) så är det fullständigt korrekt.

Hehe, tänk om de istället hade släppt den fria versionen på vanligt vis, hur många användare hade de fått då?

Apropå kostnad så är det inte relevant huruvida det kostar $100 per licens att köpa, det kostar i princip inget att för utvecklarna av programmet per program, bara lite bandbredd.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Jaha, nu har jag fått mailet och när jag klickar på aktiveringslänken så får jag en sida som säger Runtime Error...

Visa signatur

:€

Permalänk
Hedersmedlem

Sådär nu sitter man och tankar ner det

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Kan ingen säga hur bra det fungerar?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Det första intrycket jag fick var en fin reklamruta högst upp...
Ska leka lite mer med den.

Edit.
Nu när jag har lekt lite med det så - avinstallerades det fort som attan.
Återgår till papper, penna och linjal(+andra saker om nödvändigt.

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk

Great, det funkar inte med Windows Server 2003 Hoppas det kommer en fix

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Sötast

Verkar inte vara något speciellt imo var dock väntat

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eromerolod
Great, det funkar inte med Windows Server 2003 Hoppas det kommer en fix

Märkte det. Irriterar mig när tillverkarna låser på ett operativsystem bara och förbjuder en att installera på något annat. 2003 är ju nyare liksom.

Man kan ju packa upp AlibreInstall_V82x.exe men setup.exe filen i den kunde jag inte heller installera ifrån.
Notera att jag försökt med kompabilitetsläge på både .exe filerna men det hjälper inte. Det finns en .msi-fil också (sådana kan man inte ställa in kompabilitetslägen på) men jag har för mig jag läst om att man kan modifiera msi-filer så de tillåter andra OS. Någon som vet mer?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Är ni säkra på att ni har windows virtual machine installerat?

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Hedersmedlem

Programmet säger utförligen ifrån om att vi inte får installera det...
Jag snoka upp det jag letade efter:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=2530355...

Nu har jag exprimenterat med det, men när jag packar tillbaka xml-filen till msi så får jag detta när jag startar installationen:
"Failed to extract file 'New_Binary2' from the binary table."

Windows virtual machine kom det upp en fråga om jag vill installera (vet inte från vart, testat många saker), så det installerade jag. Den ville starta om datorn men det har jag inte gjort ännu. Får testa senare, nu har jag inte tid. Men någon kan ju pilla med xml-filen och se om de kan fixa en fungerande .msi fil. Jag har både testat att uppdatera och skapa ny msi-fil utan framgång.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Är det nåt att ha. Har laddat ner den men undrar om man skall installera. Blir man besviken eller kan man göra nåt vettigt med den.
Vad säger ni andra som har redan provat den.

Permalänk
Medlem

Aqualize, på hemsidan där du laddar ner den så står det att man ska starta om "when prompted"

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Nu vet de att folk är intreserade så nu ska de bara göra ett program med.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Nu vet de att folk är intreserade så nu ska de bara göra ett program med.

Kan du förklara mer?
Programmet finns redan.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

Urk, om det inte funkar i server 2003 så funkar det säkert inte i XP x64 heller... Värdelöst isåfall
Tankar hem det nu iaf.

Edit: Smått idiotiskt ja.

"Alibre Design kräver Windows 98 SE, Windows Me, Windows 2000 eller Windows XP."

Jag kör Windows XP
Får väl försöka fixa MSI-filen jag också.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Märkte det. Irriterar mig när tillverkarna låser på ett operativsystem bara och förbjuder en att installera på något annat. 2003 är ju nyare liksom.

Man kan ju packa upp AlibreInstall_V82x.exe men setup.exe filen i den kunde jag inte heller installera ifrån.
Notera att jag försökt med kompabilitetsläge på både .exe filerna men det hjälper inte. Det finns en .msi-fil också (sådana kan man inte ställa in kompabilitetslägen på) men jag har för mig jag läst om att man kan modifiera msi-filer så de tillåter andra OS. Någon som vet mer?

Jag vet verkligen inte mycket, men jag vet att man kan modifiera msi-filer. När jag installerade Diskeeper fick jag en fix från en kompis som möjliggjorde installation på 2003. Så det finns alltså möjligheten.

Visa signatur

MacBook