Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Butiken har onekligen nyligen fått ny styrelse.

De senaste ärendena inkomna till Bolagsverket:

556653-4524 Playzone Europe AB
BOX 338
391 23 KALMAR

Inkom: 2009-02-13 Ärende: 6552809
Rubricering: ÄNDRING AV FÖRETRÄDARE/FIRMATECKNING

Inkom: 2009-01-09 Ärende: 1105209
Rubricering: ÄNDRING AV OBJEKTETS POSTADRESS

Inkom: 2005-09-19 Ärende: 25361905
Rubricering: ÄNDRING BETRÄFFANDE REVISORER

Styrelsen och registreringsdatum:

LE Karlsson, ******* 891204-**** 2009-02-17
SU Zulu, Shaka ******* 851219-**** 2009-02-17

Karlsson är folkbokförd i Oxelösund och har nolltaxerat de senaste två åren.

Shaka Zulu är folkbokförd i Göteborg, och har även han taxerat noll i inkomst. Däremot har han skulder hos fogden:
Allmänna mål: 2 st summa 5.185 kronor. Enskilda mål: 2 st summa 8.437 kronor.

Vecka 9 utsattes han för ett misslyckat utmätningsförsök. Bland anmärkningarna finns CSN och Tradera.

Hur kan två personer i 20-årsåldern, som båda taxerar noll i inkomst, och har skulder hos fogden få tag på pengar för att både köpa företaget och öppna en ny butik till.

Permalänk
Medlem

En kampanj i denna storleken kräver ungefär 1000 enheter av Ps3an. Och Playzone säljer den för nästan 1000kr under inköpspris. Det blir en miljon i förlust! Bra start på nya företaget.
Nån som inte var vaken under företagsekonomin i skolan?
Det här luktar bluff lång väg.
Nån nyreggad snubbe på minhembio påstår att han via en kurrir lyckats få ut en Ps3 från butiken men det verkar väldigt suspekt om du frågar mig.

De här knattarna som säkert inte gått ut skolan, läste väl att kameraexperten gjorde nästan 10 miljoner och tänkte göra nåt likadant.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Precis 2 fjortiskillar ska driva seriös business verksamhet med priser under grosistpriser? Tjena dags att vakna detta låter bra men är bara en stor bluff.

Permalänk

kan ju tipsa om att ni som vill ha ps3 till det priset (2990) så är det bara att handla på media markt i kalmar det har det priset just nu eftersom de matchar priset mot playzone. de prismatchar till lördag m,en om de har kvar tills dess är en annan fråga.

Permalänk
Medlem

Säkert att dom har lägstaprisgaranti när priserna endast gäller på nätet?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Säkert att dom har lägstaprisgaranti när priserna endast gäller på nätet?

Eftersom du inte verkar veta vad du talar om så hjälper jag till lite. Det är tvärtom , lägsta prisgarantin gäller bara i butiker som jag har förstått( inom staden)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Eftersom du inte verkar veta vad du talar om så hjälper jag till lite. Det är tvärtom , lägsta prisgarantin gäller bara i butiker som jag har förstått( inom staden)

O efterssom du är så duktig på att misstolka ska jag hjälpa dig lite. Min tanke var kan man verkligen gå till Medie markt o få ett Ps3 för 2995kr när playzone endast har de priset på nätet..dvs att det går inte att gå till playzones affär o få det för de priset..det du precis skrev var det jag ville komma fram till..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

om ni menar mitt inlägg så stämmer det, då man enligt playzone skulle kunna hämta ut i butik om det är beställt via nätet. sedan varför media markt har gått med på detta är en annan fråga.
http://web.telia.com/~u52702591/temp/ps3_mediamarkt.JPG

normalt gäller såna här prisgarantier mot närmaste butik/er vet inte hur en del ser det på gentemot mot varandra på mindre samhällen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Det är slut på ps3´or på mediamarkt.
Jag fick en polare att åka förbi dom hade sålt de sista 2st de hade ett par minuter innan min polare kom.

Permalänk
Medlem

Man undrar ju hur folk tänker när kameraexperten nyss varit igång.
Så pass nära varandra också, i en ekonomisk kris, och folk är ändå villiga att chansa?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Man undrar ju hur folk tänker när kameraexperten nyss varit igång.
Så pass nära varandra också, i en ekonomisk kris, och folk är ändå villiga att chansa?

Nätbutik anmäld för bedrägeri. Personligen ser jag det som en skatt för dumsnåla personer.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

De personer som verkligen trodde att affären _kunde_ sann och man kunde få t.ex Ps3 för långt under vad andra affärer tar måste rycka upp sig, ordentligt.

Om en butik endast tar förskottsbetalning p.g.a fel i webshopen, håller extremt låga priser, är svåra att nå, är nystartad med andra ägare och ska öppna en till butik 1:a April (!) borde det ringa en hel symfoni varningsklockor.

Detta är inte första gången något liknande händer och det kommer garanterat ske igen. Devisen om det låter för bra för att vara sant är det förmodligen så stämmer oftast. Tänk efter innan inköp, eller chansa och ta smällen om det är bluff.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

På sätt och vis förstår jag de som blir lurade.
Det är inte lätt att förstå prissättningar om man inte har någon insikt i branschen.
Rent allmänt verkar folk tro att är feta marginaler på allt vad hemelektronik heter. För hur skulle man kunna sälja PS3or för 4000:- och inte tjäna mer än max någon hundralapp? Det är ju löjligt...
Klart handlarna gör sig en rejäl hacka på varje enhet.

Så när bedragarna dyker upp blir folk helt blinda och tror att det äntligen dykt upp en handlare som inte vill skinna folk på sina surt förvärvda slantar. Utan vill erbjuda populära produkter till ett bättre pris. De är helt enkelt inte så giriga som de stora drakarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
De personer som verkligen trodde att affären _kunde_ sann och man kunde få t.ex Ps3 för långt under vad andra affärer tar måste rycka upp sig, ordentligt.

man kunde få ps3 till det priset! dock hos media markt i kalmar, så jävla omöjligt var det inte med priset 2990kr.

Permalänk
Medlem

Nu är alla fall hemsidan nere och den ena gripen, gick inte så värst bra för dom, tror inte dom hann få in allt för många spänn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kortleken
man kunde få ps3 till det priset! dock hos media markt i kalmar, så jävla omöjligt var det inte med priset 2990kr.

Och Mediamarkt gick back på varenda såld enhet.
De matchade ju bara Playzone enligt sin egna prisgaranti. För Playzone hade ju butik i Kalmar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nu är alla fall hemsidan nere och den ena gripen, gick inte så värst bra för dom, tror inte dom hann få in allt för många spänn.

Har du en länk med denna information? Vem blev gripen? Jag är nyfiken på huruvida Shaka Zulu existerar.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

http://sv.wikipedia.org/wiki/Shaka_Zulu

Han existerar väl inte längre

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
http://sv.wikipedia.org/wiki/Shaka_Zulu

Han existerar väl inte längre

Haha, tror inte heller att han lever nu.

Men ontopic igen. Bra att dom här snubbarna åkte fast så dom inte lurar fler folk. Fast dom som köpt på mediamarkt måste vara glad

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Haha, tror inte heller att han lever nu.

Men ontopic igen. Bra att dom här snubbarna åkte fast så dom inte lurar fler folk. Fast dom som köpt på mediamarkt måste vara glad

Det är bara en som åkt fast och det är VD:n. Vi vet ännu inte om han blev blåst av andra och bara var en målvakt.

Jag skulle tro att det är andra som mottagit pengarna och stuckit. Kameraexperten kom ndan med sina 10'000'000 kronor. Scams lönar sig tydligen i Sverige.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är tveksamt om det blev så mycket pengar denna gången, det sket sig för snabbt för dem, hade de fått 5 dagar till så är jag säker på att de hade fått in mellan 15 och 20miljoner.

Jag tror helt enkelt att kontokortsföretagens spärrar hann slå till vid en dramatisk ökning av omsättningen. De kan ha hunnit få in upp till en miljon dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Det är tveksamt om det blev så mycket pengar denna gången, det sket sig för snabbt för dem, hade de fått 5 dagar till så är jag säker på att de hade fått in mellan 15 och 20miljoner.

Man måste dock tänka på att de drog mer än vad de skulle samt har tillgång att dra pengar på de registrerade kort som inte dragits från än.

Jag tror definitivt att de gick med vinst på att ta över Playzone.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Betvivlar inte en sekund att folk beställt och förskottsbetalat för 15-20 miljoner men det jag tror är att kreditkortsföretaget stoppat överföringarna snabbt vid kraftigt ökande omsättning därför har de bara fått in en bråkdel av vad de sålt för.

Permalänk
Medlem

Jag har förskottbetalat 749:- för två spel. Enligt samtal förra veckan hade de det ena spelet inne men inte det andra och jag bad dem avvakta. Vad gör man nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JemyM
Jag har förskottbetalat 749:- för två spel. Enligt samtal förra veckan hade de det ena spelet inne men inte det andra och jag bad dem avvakta. Vad gör man nu?

Skäms:P

du kommer förmofligen inte se röken av vare sig spel eller pengar så en vanlig polisanmälan bör du göra.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag beställde en wireless xbox 360 kontroller för PC för en månad sedan ifrån playzone (vilken är ruskigt svårt att få tag på). Killen jag snackade med jagade dock runt och lyckades få tag på en sådan till mig och jag fick den snart därefter. Det kändes bra. Varför skulle jag skämmas nu?

Permalänk
Medlem

Du skall absolut inte skämmas!
Dock var det nog ironiskt menat.

De som skall skämmas är de som trots att de hängt på forum och i stort sett vetat att det var skumt ändå har beställt med kreditkort, det lastar nämligen över kostnaden på alla andra som också har kreditkort + att dessa garantier och ökade säkerheten med att betala med kreditkort kan försvinna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kortleken
man kunde få ps3 till det priset! dock hos media markt i kalmar, så jävla omöjligt var det inte med priset 2990kr.

Riktigt synd att man inte visste om det igår

Visa signatur

Veteran