ViewSonic VX924 4ms!, bra/dålig?

Permalänk
Medlem

ViewSonic VX924 4ms!, bra/dålig?

Som många har sett så har ViewSonic kommit ut men en ny skärm med 4ms.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=VSVX924

Någon av er Sweclockers som har inhandlat denna skärm eller vet några bra recensioner?

Själv fungerar jag starkt på att köpa denna skärm men vill helst veta lite mer om den först. Skriv gärna lite åsikter om skärmen och länka gärna till lite värdefull information om den.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har använt den på jobbet i något dygn.

Den är grymt snabb och har bra färger. Svärtan är inte av högsta klass, men om det inte stör dig så är det en riktigt trevlig skärm

Just det är egentligen lite lustigt, då t.ex. Tomshardware skriver att det i princip är den svartaste svarta färgen som dom har sätt.

När jag körde den körde jag den på DVI och visade svart på helskärm. När man kör denna skärm i DVI-läge deaktiveras kontrast- och brightness-kontrollerna,vilket är lite trist - man vet ju inte om mn kanske kan redigera styrkan på backlighten i analogt läge.

Hursomhelst - lita inte på allt som tom skriver ^^...svärtan är mer blå än något annat.

Billiga L1715S hade jag som referens precis bredvid, och även om den skärmen suger i alla andra avseenden, så har den klart bättre svärta än Viewsonicen.

VP191b är i mina ögon den bästa 19"-LCDn just nu, men den är ju också ca 600 kr dyrare än vx924.

924an är en klockren spelskärm om man sitter i t.ex. välupplysta rum. Även film fungerar kanon då.

Jag lirade lite far cry på den....hehe....100% njutning, MEN. Färgerna blir väldigt utsmetade i sådana färgintensiva spel som far cry om man inte håller sig till native-upplösningen, så se till att ni har en dator som klarar 1280x1024 i alla spel innan ni skaffar denna skärm

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Hmm jag blev intresserad nu också, man kanske ska kolla lite recensioner..sen vet jag inte om det är värt att byta upp sig från min Syncmaster 710T, jag är så nöjd med den trots att den bara är 17"

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Funderar mellan VP191b, VX924 och 913b. Väljer jag 913b är det enbart att ekonomiska skäl men valet mellan VX924 och VP191b beror på vilken som är snabbast samt bäst skärpa. Om VX924's enda nackdel är att svärtan inte är helt svart så lär det hur som helst bli en VX924..

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter en gaming samt film skärm. Prestandan ska vara likvärd en 4 års gammal CRT skärm i 60 hz(fast bättre ). Skärmen ska inte vara suddig eller jobbig för ögonen.

Min skärm jag har nu är Nokia 447ZiPlus och jag kör den i 60hz och är helt nöjd men jag har sett nya skärmar i 100hz som är skit jobbiga och dåliga färger osv.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Satte mig just ner å skulle skriva ett inlägg om vad folk tyckte om VX924.. Kul att det är fler som är intresserade av den. Hoppas vi får några recensioner på den nu

Visa signatur

| Intel i5-11400 | RTX 3060 | 16GB DDR4 |1024gb SSD|

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad ViewSonic har för pixel garanti?

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux