Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Garanti för moderkort hos Komplett.se?

Permalänk
Medlem

Garanti för moderkort hos Komplett.se?

Har ett defekt moderkort som gått sönder och vad jag ser så är det inga synliga fel på det. Har haft det 1 månad så man tycker ju att ja borde få ett nytt. Va tror ni?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Re: Garanti för moderkort hos Komplett.se?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Har ett defekt moderkort som gått sönder och vad jag ser så är det inga synliga fel på det. Har haft det 1 månad så man tycker ju att ja borde få ett nytt. Va tror ni?

Nej det finns inte några garantier på defekta moderkort...

Gör som alla andra .. kontakta butiken.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Är väl bättre att kontakta komplett än låta oss gissa? Har det gått sönder så ska du få ett nytt såvida det dog en naturlig död så att söga.

Permalänk
Medlem

Det är klart jag har kontaktat butiken. Ska skicka ned kortet så får dom kika på det.
Tänkte bara höra vad ni andra trodde, om nån annan kanske har tidigare erfaranhet osv.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Ja, jag tror att du får ett nytt sålänge det inte är du som orsakat skadan.

Eller ja, det är din rättighet som konsumet.
Finns mycket intressant läsning på www.ko.se

Permalänk
Medlem

Men se till att testa kortet först innan du skickar det, har läst att många skickar in saker och sen får dom tillbaka det där komplett skrivit inge fel funnit och så får man betala för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Det är klart jag har kontaktat butiken. Ska skicka ned kortet så får dom kika på det.
Tänkte bara höra vad ni andra trodde, om nån annan kanske har tidigare erfaranhet osv.

Var nogrann med hur du packar kortet & använd antistatpåsen som kortet kom i annars kan du glömma allt vad garantier heter..

BTW: Riktigt kul det du skrev i första inlägget -> Har ett defekt moderkort som gått sönder ...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Var nogrann med hur du packar kortet & använd antistatpåsen som kortet kom i annars kan du glömma allt vad garantier heter..

BTW: Riktigt kul det du skrev i första inlägget -> Har ett defekt moderkort som gått sönder ...

Hehe, dekekt moderkort som gått sönder Ja... de va ju defekt... därför det gick sönder

Visa signatur

Been leveling up since 1983