Permalänk
Medlem

148.160.1.77 åker jojjo igen.
"snyft"

Permalänk

Japp nu är det helt taikon igen.

Permalänk
Medlem

Använde ni Karlssons klister?

Permalänk
Medlem

Blir disconnected efter 2 min.

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Medlem

Jag har tappat 4 pingpaket av 1083 på den senaste rundan jag har pingat sunet.

Får kolla loggen i morron hur kvällen har sett ut i Packet Logicen.

exel_kk Inget klister inblandat

Permalänk
Medlem

hehe bra det...
5 arbetsdagar + 1 helg + 4 arbetsdagar, and counting.

Permalänk

Nu har jag blivit disconnectad 3 ggr på mindre än en timme. >_<

Permalänk
Medlem

aa klart du har.
Det har ju gått sönder igen.

Permalänk
Medlem

Hej,
Instämmer nu börjar det disconnecta varannan minut i EVE online igen. Funkade hyffsat runt luch tid. Men inte nu på kvällen.
Kan det inte vara så att hela bornets nät inte klarar belastningen när dom tagit över comhem?

Grönbek

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut idag?

/exel

Permalänk

Nu strular det för mig rätt mycket..

Permalänk

många disconnects för mig med nu

Permalänk
Medlem

Mig med nu.

Mafnus, hur går det?

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Medlem

o fy fan...
en helg utan internet IGEN!

"snyft"

Permalänk
Medlem

herregud, så här lång tid får det inte ta, var det ett helt nytt problem det här eller hur var det?

Permalänk
Medlem

Pingade sunet

Citat:

Ping-statistik för 192.36.125.18:
Paket: Skickade = 1000, mottagna = 998, Förlorade = 2 (0 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 17 ms, Högsta = 80 ms, Medel = 18 ms

Permalänk
Medlem

vart är det som det är mest problem?? centrum, utanför (i "skogen) eller blandat?

sitter själv på en bornet lina, 1 Mbit/s, och har inte märkt av några problem. loggades ut på msn lite då och då för någon dag sedan, det är det enda.

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk

Det är problemet, att man loggas ut lite hela tiden. Men jag förmodar att om man inte spelar särskilt mycket online spel, eller surfar och tankar under de timmar då nätet är under mest belastning så märker man heller knappt av problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maiawraith
Det är problemet, att man loggas ut lite hela tiden. Men jag förmodar att om man inte spelar särskilt mycket online spel, eller surfar och tankar under de timmar då nätet är under mest belastning så märker man heller knappt av problemet.

tankat har jag inte gjort det sista, inte spelat online heller, däremot så surfas det nästan hela tiden, från morgon till kväll

antingen av mig eller brorsan, han snackar oftast mycket på msn och han har i alla fall inte sagt att han har haft problem.

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk

Inte för att jag misstror dig, men jag misstänker ändå att ni har problem fast ni inte märker av det.

I vilket fall som helst är jag fruktsanvärt trött på det här nu. Framför allt är jag trött på att ingen verkar veta vad felet är eller när det kommer vara fixat. Jag förstår inte varför inte ledningen för bornet tar tag i det här och hyr in extra personal. Man vill ju inte skälla ut den stackars support-killen/tjejen, men ändå har jag svårt att hålla mig, någon förtjänar att bli utskälld

Permalänk
Medlem

kom igen nu Mafnus, säg något!!!

Permalänk
Medlem

Nu är jag hemma efter arbetsdagen. Pga utebliven leverans från USA har vi inte fått prylen vi behöver för att kunna köra våran nya Packet Logic parallellt med den gamla. Den skulle kommit med DHL idag för den beställdes i Tisdags men om alla Boråsare hållare tummarna ihop dyker den upp på Måndag och om den gör det så dyker killarna från Varberg upp och bosätter sig i Borås tills dom löst problemet.

Så tyvärr kommer nätet vara instabilt över helgen också :(:(:(

Men sålänge vi inte får leveransen från USA kan vi inget göra. Vi försökte göra lite ändringar idag också men det blev ingen skillnad.

Att hyra in någon extra personal tjänar ingenting till i nuläget. Visserligen kommer det in ännu en kille på Måndag men han ska hjälpa mig med att koppla in KabelTV-kunder vilket jag har gjort hela dagen idag pga utebliven leverans.

Det är där vi står nu.

Permalänk
Medlem

aaaaaaaahhhh vad surt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papageno
aaaaaaaahhhh vad surt

Permalänk

ÄR det grejen?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh

Hornet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMashER-
åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh

Hornet!

Kalla dom inte det!
Vårda språket, det är fortfarande bornet, och dom har problem just nu och har inte löst det ännu, tror inte riktigt att dom har skitit i allt och suttit och druckit kaffe hela tiden, och sedan har dom satt Magnuf är för att ljuga ihop en massa felsöknings problem...
Nu kan vi hoppas att leveransen kommer på måndag.

pingade Sunet igen

Citat:

Ping-statistik för 192.36.125.18:
Paket: Skickade = 1000, mottagna = 994, Förlorade = 6 (0 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 17 ms, Högsta = 28 ms, Medel = 17 ms

Gått upp lite i timeoutsen men det beror väl på belastningen, skulle inte vilja sitta och spela ett online spel med de där timeoutsen.

Permalänk
Medlem

B som i Bornet.

amatörer

Permalänk
Medlem

Mafnus, fixen ni gjorde tidigare .. jag antar att den är i gång fortfarande? Tycks göra en liten skillnad i alla fall - inte lika många time-outs ...