FAQ: Styla ditt skrivbord/Visa era stylade skrivbord här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
http://omg.enquilon.com/tobdesk.png

Bakrund.. Den var jätte fin!

Permalänk
Medlem

Fixade till mitt lite, och jag fick lite idéer från tidigare poster i tråden

Typ wallpaper: Terror Level Green
VS: SlanXP

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
http://omg.enquilon.com/tobdesk.png

Bakgrund tack

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

tips:
När ni länkar thumbnails via pici så ändra URLen i thumbnail länken till "bild-URL". Så slipper man komma till sidan där bilden är, sedan trycka på bild URL för att få bilden i fullskala. Pici zoomar bara om man klickar på bilden. Skitstörigt tycker jag då

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Bakgrund tack

http://interfacelift.com/wallpaper/details.php?id=1312

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
http://pici.se/thumbs/t_TnybYvLHc.gif

tips:
När ni länkar thumbnails via pici så ändra URLen i thumbnail länken till "bild-URL". Så slipper man komma till sidan där bilden är, sedan trycka på bild URL för att få bilden i fullskala. Pici zoomar bara om man klickar på bilden. Skitstörigt tycker jag då

Hur har du lyckats ändra uTorrent-ikonen o även själva taskbaren eller vad det nu igen heter? Vill ha det sådär. Riktigt fint.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Hur har du lyckats ändra uTorrent-ikonen o även själva taskbaren eller vad det nu igen heter? Vill ha det sådär. Riktigt fint.

Har ej lyckats med det tyvärr. Detdära är standard ikonen för µtorrent 1.8 beta.
Men det ska gå om man lägger en ikon som heter main.ico i mappen µtorrent
som man hittar under dokuments and settings/användare/application data/.

Det är INTE bblean jag kör med. BBclean faktiskt ;). Lite nyare med fler funktioner.
Vadå formatera windows? Brukar bara vara att installera och sedan reboota burken så fungerar det fint.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Har ej lyckats med det tyvärr. Detdära är standard ikonen för µtorrent 1.8 beta.
Men det ska gå om man lägger en ikon som heter main.ico i mappen µtorrent
som man hittar under dokuments and settings/användare/application data/.

Det är INTE bblean jag kör med. BBclean faktiskt ;). Lite nyare med fler funktioner.
Vadå formatera windows? Brukar bara vara att installera och sedan reboota burken så fungerar det fint.

Jo, om man ska ha det hela tiden ja. Men annars försvinner den gamla taskbaren om man INTE vill ha BBlean eller bbclean. Jaja, mitt:

Skrivbord

EDIT: Breddas: Ditt tips om bild URL var väldigt bra, själv gillar jag inte när pici zoomar in den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laxxal
Jo, om man ska ha det hela tiden ja. Men annars försvinner den gamla taskbaren om man INTE vill ha BBlean eller bbclean. Jaja, mitt:

Skrivbord

EDIT: Breddas: Ditt tips om bild URL var väldigt bra, själv gillar jag inte när pici zoomar in den.

Bara att läggatill [exec](whatever){blackbox.exe -uninstall} i menyn och spara, eller köra win+r c:\bbclean\blackbox.exe -uninstall (om det är där man har det installerat) sedan välja ja och reboota så försvinner bblean/bbclean och windows explorer kommertillbaka.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Bara att läggatill [exec](whatever){blackbox.exe -uninstall} i menyn och spara, eller köra win+r c:\bbclean\blackbox.exe -uninstall (om det är där man har det installerat) sedan välja ja och reboota så försvinner bblean/bbclean och windows explorer kommertillbaka.

Hmm, då skall väll jag testa det igen dåra, och funkar det inte, så formaterar jag väll. Ingen större del av det.. Funkar bblean eller bbclean till VIsta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laxxal
Hmm, då skall väll jag testa det igen dåra, och funkar det inte, så formaterar jag väll. Ingen större del av det.. Funkar bblean eller bbclean till VIsta?

Inte när jag testade.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
http://omg.enquilon.com/tobdesk.png

Hur får man sådan "ren" text etc? Är det vista som gör det eller?
Kör på ClearFont i XP och inte har jag det sådär..

Någon?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Hur får man sådan "ren" text etc? Är det vista som gör det eller?
Kör på ClearFont i XP och inte har jag det sådär..

Någon?

det är bara att han/hon har ändrat fonten i sitt windows. högerklick på skrivbord->inställningar->utseende->avancerat->rulla ner i listen tills du hittar där du ska ändra font.

vet att det låter luddigt men men, bara att prova sjävl^^

Visa signatur

Cpu: E6750 @ 2,67 GHz @ 3,0GHz (Max 3,2GHz) Mobo: Gigabyte p35-ds3 GFX: 1900xt RAM: 2gb Corsair HDD0: Seagate 250gb HDD1: Samsung 250gb Nätagg: be quiet! 650w Chassi: Rebel9 Value Edt. Skärm: HP w2207h
3D mark 06: 6439p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david.nait
det är bara att han/hon har ändrat fonten i sitt windows. högerklick på skrivbord->inställningar->utseende->avancerat->rulla ner i listen tills du hittar där du ska ändra font.

vet att det låter luddigt men men, bara att prova sjävl^^

Prövade att plocka ett tema, ställa in Calibra där (om det stavades så) på alla saker, och då gick det knappt att läsa texten. Drog hem ett annat paket av lassekongos teman där jag fick med det, så nu har jag det..

Men hade velat ha fontet, med ett annat tema, men aja, får duga

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Prövade att plocka ett tema, ställa in Calibra där (om det stavades så) på alla saker, och då gick det knappt att läsa texten. Drog hem ett annat paket av lassekongos teman där jag fick med det, så nu har jag det..

Men hade velat ha fontet, med ett annat tema, men aja, får duga

det går att göra så, testa bara att göra så som jag beskrev i inlägget över.

Visa signatur

Cpu: E6750 @ 2,67 GHz @ 3,0GHz (Max 3,2GHz) Mobo: Gigabyte p35-ds3 GFX: 1900xt RAM: 2gb Corsair HDD0: Seagate 250gb HDD1: Samsung 250gb Nätagg: be quiet! 650w Chassi: Rebel9 Value Edt. Skärm: HP w2207h
3D mark 06: 6439p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david.nait
det går att göra så, testa bara att göra så som jag beskrev i inlägget över.

Funka nu, tackar

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Snusfri

Liten update:

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

+ för länkningen

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jag känner i luften att Kongo har ett nytt på g som han inte visat oss.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
Liten update:

http://pici.se/thumbs/t_bDMJrhMvM.gif

du skulle inte kunna länka visualstylen och iconerna på taskbaren?

Visa signatur

Vista Ultimate x86 / xubuntu 8.04 |AMD 64 4800+ 2.5@3,0 | 2x2024mb pc6400 kingston hyperX | GF8600GT 512mb |

Permalänk
Medlem

Detta kanske står någon stans i tråden men, vet någon ett sätt så att klockan, volym, nätverk och strömförsörjningen automatiskt döljs som dom andra ikonerna i meddelande-flältet? (vill inte ta bort dom)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invaderjohn
du skulle inte kunna länka visualstylen och iconerna på taskbaren?

Ja, vill också ha

Permalänk

Applet högerklicka på klockan och välj egenskaper sen är det bara att kryssa ur "visa klockan" sen så kan du sätta alla ikoner som du vill under "dölj alltid"
låter ludditg jag vet .. men prova dig fram:)

/nait

Visa signatur

Cpu: E6750 @ 2,67 GHz @ 3,0GHz (Max 3,2GHz) Mobo: Gigabyte p35-ds3 GFX: 1900xt RAM: 2gb Corsair HDD0: Seagate 250gb HDD1: Samsung 250gb Nätagg: be quiet! 650w Chassi: Rebel9 Value Edt. Skärm: HP w2207h
3D mark 06: 6439p

Permalänk
Medlem

Ny installerad dator så det är inga program i RocketDock, men men^^

skrivbordet

Permalänk
Medlem

Era dockingpaneler (Rocketdock osv) är det rent kosmetiskt eller? Jag ser nämligen inte det praktiska i att ha det. Antingen så lägger man det så det alltid ligger överst för enkel tillgång och då skymmer det de eventuella fönster du har öppna. Eller så gömmer man det nere vid skrivbordet varpå man måste minimera alla öppna fönster för att nå genvägarna. Detta förstör enligt mig meningen med det hela, då kan man ju lika gärna ha ikoner på skrivbordet. Eller har jag fattat fel ang användandet av era dockar?

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorion
Era dockingpaneler (Rocketdock osv) är det rent kosmetiskt eller? Jag ser nämligen inte det praktiska i att ha det. Antingen så lägger man det så det alltid ligger överst för enkel tillgång och då skymmer det de eventuella fönster du har öppna. Eller så gömmer man det nere vid skrivbordet varpå man måste minimera alla öppna fönster för att nå genvägarna. Detta förstör enligt mig meningen med det hela, då kan man ju lika gärna ha ikoner på skrivbordet. Eller har jag fattat fel ang användandet av era dockar?

Testa själv, så förstår du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorion
Era dockingpaneler (Rocketdock osv) är det rent kosmetiskt eller? Jag ser nämligen inte det praktiska i att ha det. Antingen så lägger man det så det alltid ligger överst för enkel tillgång och då skymmer det de eventuella fönster du har öppna. Eller så gömmer man det nere vid skrivbordet varpå man måste minimera alla öppna fönster för att nå genvägarna. Detta förstör enligt mig meningen med det hela, då kan man ju lika gärna ha ikoner på skrivbordet. Eller har jag fattat fel ang användandet av era dockar?

Precis! Dockar är helt meningslösa. NADA funktion! Har haft och testat. Tog bort det rätt omgående.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david.nait
Applet högerklicka på klockan och välj egenskaper sen är det bara att kryssa ur "visa klockan" sen så kan du sätta alla ikoner som du vill under "dölj alltid"
låter ludditg jag vet .. men prova dig fram:)

/nait

Jovisst, så har jag det, men jag vill ha klockan, nätverket osv. dolt där också, så jag bara kan klicka fram dem...
Bockar jag ur klockan så syns den ju inte alls =/?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmind
Jag känner i luften att Kongo har ett nytt på g som han inte visat oss.

Hur visste du det?

http://lassekongo83.deviantart.com/art/GotMilk-for-XP-7849124...

Visa signatur