Asus EN7800GTX beter sig skumt, hjälp

Permalänk
Medlem

Asus EN7800GTX beter sig skumt, hjälp

Hej jag har inhandlat och installerat detta system idag:

AMD64 X2 4200+
ASUS A8N-Premium
Asus EN7800GTX
2x Corsair XMS3200XL, 2-2-2-5
WD Raptor 36gb.

Problemet jag har är att datorn fryser efter ca 1 minut i spel om man själv vill ställa in vilken 'Antialasing setting' samt 'Anisotropic filtering' man vill ha. Låsningarna ser efter ca 1-3 minuters spelade eller om man kör 3dmarks. Men om jag kär på application-controlled så låser sig inte datorn när jag spelar osv.

Någon som har varit med om samma fel isf vad kan det va?

Testat olika grafikdrivrutiner och får samma problem med alla jag har testat.

Sen när jag kör 3DMark05 med application-controlled så får jag (bara?) ~5800 poäng, har hört folk som får runt 8000 poäng med liknande system.

På kartongen till grafikkortet jag köpte står det att kortet ska få 7930 poäng. Men när man ränkar poäng beror väl det på vilken antialasing man kör osv. så kanske poängen skulle bli högre om man "sänkte" installningarna?

Mvh,
Marcus

Har inte tillåtelse att ta bort tråden, om en moderator ser detta kan du ta bort den.

Hade glömt koppla in EL kablen till grafikkortet.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tur att det löste sig iallafall. Var du för ivrig, eller?

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Va inte ivrig, jag dubbel kontrollerade allt ihop innan jag slog på henne. Men ack så hade jag glömt kabeln

Har ett Targan 530watt easy-connect så man sätter in sladdarna själv i nätagget så jag slarvade nog lite. Får även 7900poäng i 3DMarks05 nu så jag är glad

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig, byggde ett nästan likadant system åt en kompis för några dagar sedan, här kan du se resultaten om det är intressant.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5633381...

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD