Permalänk
Medlem

Colors IT ( nätag )

vill bara höja ett varnande finger för detta nätagregat, mitt under användning dog det och det började komma rök ur det ... farligt farligt att ha budget skit agregat.

Tänkte mest så att ni inte går och köper ett sånt här !!

Så nu kör jag på ett 250w agregat med 1 hd inkopplad!
Plus att jag fick dra ner klockningen ! hata !
Men iafl, vilket rekomenderar ni att köpa nu då ?

Har tittat lite på detta:
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=308851&cks=PRL

Nån som har erfarenhet av det? eller är det ännu ett skit agregat?

Eller kanske ska ha detta?
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=311759&cks=PRL

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk

Min vän:)
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=308880&cks=PRL
Eller Hiper agget du länkade till:)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks
Säljchef

Är ett aggregat skit för att ett har gått sönder? Samt man får alltid räkna med att ett billigt aggregat är sämre än ett dyrare.. Detta agg är mkt billigt.

Hur länge har du haft det btw? Dog det med en gång eller dog det efter en tids användning?

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Tagan verkar vara jävligt stabilt, har läst runt bland recensionerna och det kan nog bli ett sådant, men är ändå sugen på Hiper agget. Ingen som har någon erfarenhet av det?

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

Tagab är bra, men hiper är också bra.. är väl nästan en smaksak, jag hade nog köpt ett hiper.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo
Är ett aggregat skit för att ett har gått sönder? Samt man får alltid räkna med att ett billigt aggregat är sämre än ett dyrare.. Detta agg är mkt billigt.

Hur länge har du haft det btw? Dog det med en gång eller dog det efter en tids användning?

Det är 3 mån gammalt..
Har stått igång 24/7 utom ett par omstarter då och då ..
Så ja, det är skit i mina ögon. Jag orkar inte ens klydda med garantier och sånt , blir så jävla sur när såna saker bara dör

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

en polare till mig sitter med ett Hiper, det enda jag vet om det är att det inte jävlas nångång hittils

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
en polare till mig sitter med ett Hiper, det enda jag vet om det är att det inte jävlas nångång hittils

Okey hehe, det är bra ju.
Jag tänker lite såhär nu när jag ska ha nytt att nu får det kosta mer, vilket borde resultera iatt jag har en stabilare dator och att den håller längre

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk

400W och 13A på +12V visar ju också att det inte är så "super".

Mitt Codegen 350W är på 15A vid +12V i alla fall, dock först nu som det börjar bli svagt ibland, så ett extra AT-nätagg sköter fläktkontroller och 2 HDar.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Även agg av hög kvalitet dör lite då och då, självklart mer sällan, men det är ju det man betalar för.

Sen finns det skräpbilliga agg som har gått i flera år i streck utan problem.

Bara för att ett har gått sönder betyder det inte att alla agg av det fabrikatet är skräp, kom tillbaks när du hittat 10 personer med samma erfarenhet.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Även agg av hög kvalitet dör lite då och då, självklart mer sällan, men det är ju det man betalar för.

Sen finns det skräpbilliga agg som har gått i flera år i streck utan problem.

Bara för att ett har gått sönder betyder det inte att alla agg av det fabrikatet är skräp, kom tillbaks när du hittat 10 personer med samma erfarenhet.

förvisso sant, men om man nu ändå ska köpa nytt nätag. så kan man ju lika bra köpa något annat ?

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Avstängd

Jag ett av samma märke, dock guldfärgad plåt och 500w, det är stabilare strömmar än mitt chieftech och mitt andra codegen agg, så jag kan säga att det är ett klockrent agg.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Vila i frid

Hiper agget.
Har ett själv, fast ett svart.
Väldigt tyst och har stabila spänningar.

Inget minus heller på att sladdarna har strumpor och allt ihopa är jävligt snyggt.
Man får en värktygslåda på köpet oxå

Permalänk
Medlem

Hiper nätaggregatet är ju helt klart respekt

Hade problem med min dator förut, den bluescreenade som en blåmålad vägg på morgonkvisten. Men så köpte jag ett Hiper, och nu smider det som aldrig förr. Löstagbara kablarna är helt underbara, man slipper onödiga kablar överallt.

Visa signatur

[MSI K8N Neo4 SLI Platinum, AMD64 4000+, A-Data DDR400 2*512mb, Geforce 7900GT]

Lökmannen himself

Permalänk

ontopic:
du sa att du haft igång den 24/7 i 3 månader.. förutom några omstarter.. slitskador uppstår tyvärr.. ibland fortfare än man vill.. men så fort ska d ju kanske inte gå ändå.. fixa med garatin o be dom skicka ett annat nätagg.. att du inte vågar sätta i ett till av samma märke..?

offtopic: (men ändå lite topic)
alla klagar på chieftec aggen.. eller dom flesta.. har haft mitt chieftec med medföljande codegen agg i snart 3 år.. funkar ur bra som helst

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

Re: Colors IT ( nätag )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svan
vill bara höja ett varnande finger för detta nätagregat, mitt under användning dog det och det började komma rök ur det ... farligt farligt att ha budget skit agregat.

http://bluezide.com/svan/CIMG0796.JPG

Tänkte mest så att ni inte går och köper ett sånt här !!

Så nu kör jag på ett 250w agregat med 1 hd inkopplad!
Plus att jag fick dra ner klockningen ! hata !
Men iafl, vilket rekomenderar ni att köpa nu då ?

Har tittat lite på detta:
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=308851&cks=PRL

Nån som har erfarenhet av det? eller är det ännu ett skit agregat?

Eller kanske ska ha detta?
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=311759&cks=PRL

Jag har haft ungefär samma modell som du i ett år och det fungerar felfritt.
Enda skillnaden är att mitt har 17A på +12V och att jag har bytt till en 120mm ADDA.

Rätt nöjd då det bara kostade 179:-.

Permalänk

Jag lånar tråden lite smått om det är okej. Jag funderar nämligen själv på ett nätaggregat av typen Hiper du länkade till. Men det svåra för mig just nu är: Vilket skall jag välja, det blåa eller det svarta...? Så här tänker jag:
Det blåa är grymt snygg färg på men det har LED-fläktar vad jag vet. Är det något man stör sig på? Skall ha ett chassi med fönster och vill veta om det är så att dessa flimmrar pga. att fläkten snurrar eller liknande. Är det så att om man har på datorn på natten (vilket ja inte ofta har) så lyser det upp hela rummet, eller är det bara lite smått och snyggt?

Förstår ni vilka problem jag har Nej, men jag vill vara säker på att jag gör en bra affär. Det är ju så förbannat snyggt det blåa

Hjälp mig!

EDIT: Det är så att jag vill ha något som lyser ur burken, men det skall inte vara för starkt ljus.... ville bara klargöra detta. Min fråga är alltså om ljuset är störande eller för starkt?

Permalänk
Medlem

Mitt ColorsIT fungerar fortfarande bra efter flera månader + ganska häftifg belastning.

ColorsIT 400w:
+12v: 18A
+5v: 28A
+3,3v: 14A

Det är dock inget höjdar-agg men det fungerar tillfredställande även under pressade situationer. +12v linan är förvånadsvärt stark.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Jag har ett Enlight 300w från 00 och det har inte haft några problem hittils. jag fick med det när jag köpte min låda och då kostade lådan och agget ca 300kr. vilket jag tycker att är billigt men vad vet jag om det... ville bara säga att billiga agg KAN hålla lika bra som kvalitets agg.

Visa signatur

IzzYzzI

Permalänk

LED-fläkten i Hypern lyser ej starkt, lagom tycker jag(har 580w type-r blue). Mysigt blått tycker jag...flimmar ej heller.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Vila i frid

Själv har jag den svarta varianten, då slipper man julgransbelysningen.

Permalänk
Medlem

Har ett sånt colors 400w med fungerar fint fint, är nog på andra året med det nu och har datorn på 24/7 också, Det kmr ju in mkt dam o skit som gör att de går sönder lättare så man får ju rensa lite ibland

Visa signatur

The five horsmen #[TFH]

Permalänk

Jag sitter med exakt samma ColorsIT agg. Har fungerat bra sedan Nov -04 under vanlig belastning.

Tänk vad många tuggumin jag fick pengar över till när jag struntade i 800kr+ nätagget.

Dock får jag sälja av bubblegumsen när det smäller. och kalla mig dumsnål.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
ontopic:
du sa att du haft igång den 24/7 i 3 månader.. förutom några omstarter.. slitskador uppstår tyvärr.. ibland fortfare än man vill.. men så fort ska d ju kanske inte gå ändå.. fixa med garatin o be dom skicka ett annat nätagg.. att du inte vågar sätta i ett till av samma märke..?

Nä jag vågar mig inte på fler billiga, klart att ett dyrare kan paja det med , men men ...

Och jag har läst mycket om Hiper nu , jag köper mig ett sånt.

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

Antec - Man får vad man betalar för.

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Geeks
Säljchef

Enkel slutsats av tråden: Vill man ha ett nätagg som man kan räkna med till 99% köper man ett aggregat för 800++ kr. Vill man däremot inte lägga dem pengarna finns det väldigt många budget alternativ där Colors är ett av de bättre. Alla aggregat kan gå sönder, men colors är defenitivt inget nytt codegen agg.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Re: Colors IT ( nätag )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svan
vill bara höja ett varnande finger för detta nätagregat, mitt under användning dog det och det började komma rök ur det ... farligt farligt att ha budget skit agregat.

http://bluezide.com/svan/CIMG0796.JPG

Tänkte mest så att ni inte går och köper ett sånt här !!

Så nu kör jag på ett 250w agregat med 1 hd inkopplad!
Plus att jag fick dra ner klockningen ! hata !
Men iafl, vilket rekomenderar ni att köpa nu då ?

Har tittat lite på detta:
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=308851&cks=PRL

Nån som har erfarenhet av det? eller är det ännu ett skit agregat?

Eller kanske ska ha detta?
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=311759&cks=PRL

O fyfan va kassa värden asså=/

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

hiper är ett bra agg, har et själv det är tyst (14 db) och det är stabilt

Visa signatur

A64 3200+ LBBLE 0518APDW| DFI Lanparty UT Ultra-D| X800 GTO @ X800XT PE | Corsair TWINX1024-XL rev 1.2| Hiper Type R 480 W| Thermaltake Tsunami Dream|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo
Enkel slutsats av tråden: Vill man ha ett nätagg som man kan räkna med till 99% köper man ett aggregat för 800++ kr. Vill man däremot inte lägga dem pengarna finns det väldigt många budget alternativ där Colors är ett av de bättre. Alla aggregat kan gå sönder, men colors är defenitivt inget nytt codegen agg.

instämmer helt...
Men det blir ett Hiper agg... de verkar vara bra. Själva ljudnivån bryr jag mig inte så mycket om.

Visa signatur

glaset är halvfullt