Microsoft Laser Mouse 6000

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
"Eftersom den använder sig av lasertekniken kommer den att fungera på de allra flesta underlag"

Är alltså laser mer tolerant för underlaget än en "vanlig optisk mus"?

Laser är ju trots allt egentligen också bara ljus så därför jag frågar ;).

Japp, den är mer tolerant.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

ALLT verkar ju för jävla tiptop tils man märker att den inte har två tumknappar, som föregående talare har sagt. Ledsen man blir va :/

Visa signatur

Yeah right

Permalänk

Är det någon som vet poängen med att inte ha två tumknappar? Eller kände de bara för att göra något annorlunda?

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan motivera varför man SKA ha 2 tummknappar? Det är bara ghey med en massa jidderknappar som sitter ivägen på musen

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Hm, razer o logitech får bråka om ordvalen? The Logitech MX610 is getting hyped as the “world’s first smart mouse” and here’s why: not only is it a laser mouse with 2.4 Ghz digital cordless technology, it also has an on-board microprocessor that makes it capable of two-way communication with the computer.

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
eee vad? sitter det inte en knapp på både vänster & höger sida, dvs. 2 knappar en för fram & en för bak..?

Har du tummar på båda sidorna om handen?

Permalänk
Medlem

Det verkar vara bilden på den TRÅDLÖSA lasermusen. http://www.betanews.com/slideshow/Microsofts_New_Keyboards_an... verkar va de korrekta bilden för den trådiga

Permalänk
Medlem

Får hoppas att MS förbättrat kvalitetskänslan i sina möss för deras nuvarande känns väldigt plastiga.

Permalänk

Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men utseenedet tilfaller mig inte.

Sedan tycker jag, som är höger hänt, att det är goare med en mus gjord för högerhanden och har båda "tummknapparna" på samma sida.

Så blir inger MS för mig.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk

Bra med icke-steglöst scrollhjul! man ska känna när man rullar på det.

Förövrigt borde ni tänka över er funktion att visa bilder...
Kunde ju bara se två i taget, det kallar jag dåligt!
Vissa kör faktiskt en viss browser med tabbar, och gillar att slippa klicka för varje bild man sett klart...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Folk säger att den liknar en 4.0 väldigt mycket, och den designen är inte känd för att passa spelare, förstår ej varför dem inte gör en exakt kopia av världens bästa gamingmus som heter 3.0?! Fast med bättre optik etc, det är den folk fortfarande suktar efter, inte någon 4.0.

Men jag funderar på att införskaffa mig en sådan, och dumpa min mx510, som dock skött sig bra.

Förövrigt en mycket snygg mus, en av dem fränaste jag skådat.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich

"Musen kommer som sagt att lanseras från och med oktober 2005, och kommer att säljas till det rekommenderade priset 449 kronor. Vill du titta på fler bilder kan du klicka här."

webhallen 375:- kommer den 12 (preliminärt)

Ot: Great! Har beställt en redan, jag är lite udda i mitt spelande, jg har vänsterhanden på musen (är trots det höger hänt, lång histora, får tacka min amiga 500 för detta) vilket leder till att de flästa möss som kommer numera som är intressanta är för högerhänta. Är dock lite orolig att sidoknapparna är för små och svåra att nå.

Bäst än så länge är Microsoft Intellimouse Optical 1.1 får se om den blir ersatt nu.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Folk säger att den liknar en 4.0 väldigt mycket, och den designen är inte känd för att passa spelare, förstår ej varför dem inte gör en exakt kopia av världens bästa gamingmus som heter 3.0?! Fast med bättre optik etc, det är den folk fortfarande suktar efter, inte någon 4.0.

Men jag funderar på att införskaffa mig en sådan, och dumpa min mx510, som dock skött sig bra.

Förövrigt en mycket snygg mus, en av dem fränaste jag skådat.:)

Ser ju inte alls ut som en 4.0, den är inte ens böjd. Hur den känns tänker jag inte ens fundera på innan jag ser den på riktigt och får hålla den själv.

Sen undrar jag hur långa tummar folk har egentligen, framåtknappen på deras äldre möss gick ju inte ens att nå utan att byta grepp. Blir nog enklare att nå en knapp på andra sidan istället plus att vänsterhänta också får en tumknapp.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Får se hur MX610 blir, gillar inte att Logitech tagit bort en sidoknapp på G5/7 mössen.

Är inte MX610 bra så blir det nog en sån här, min gamla MX1000 börjar bli lite sliten nu.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fin ut måste jag säga...
Skulle kunna tänkt mig en sån, om det funnits 2 tumknappar på varje sida, eller
iallafall på vänstersidan (högerhänt). Själv klarar jag inte av att sitta och hålla
musen på ett "ergonomiskt korrekt" sätt så att tumknapparna på högersidan
blir användbara... får mystiskt nog bara ont av det...

i övrigt riktigt nice dock!
gj MS, om den nu bara funkar så bra som man kan hoppas så kanske
3.0 har en uppföljare, för jag vet att min är vääääldigt sliten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Tycker den såg lite väl tråkig ut, ser ut som någon billig OEM mus.... Dom skulle kunna flasha till den lite utan att gå till överdrift, lagom är bäst...

Själv väntar jag på att Razers nya lasermus ska komma ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
webhallen 375:- kommer den 12 (preliminärt)

Ot: Great! Har beställt en redan, jag är lite udda i mitt spelande, jg har vänsterhanden på musen (är trots det höger hänt, lång histora, får tacka min amiga 500 för detta) vilket leder till att de flästa möss som kommer numera som är intressanta är för högerhänta. Är dock lite orolig att sidoknapparna är för små och svåra att nå.

Bäst än så länge är Microsoft Intellimouse Optical 1.1 får se om den blir ersatt nu.

Tack för länken, Så jävla stilren mus blir att beställa på direkten:) Sen får dom gärna skaffa ett matchande tangentbord med blå upplysta knappar

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Inaktiv

är det bar aen knapp på sidan må tro ? eller kanske den funkar som 2, en åt vardera håll ? isåntfall köper jag nog den

Permalänk
Medlem

Gillar min MX510, den är transparant sas, dvs att jag öht inte tänker på att jag har en mus i handen när jag sitter vid datorn. Bättre än så kan det inte bli, enligt mig, finesser eller inte finesser.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Inga smidiga tumknappar?
kthxbye

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför dom envisas med att köra med den där VÄRDELÖSA sidoscrollfunktionen, jag sitter än på min 3.0a som lacken ovanpå slitits av på ingen som vet vart man kan få tag i en 3.0a ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilla Tiger
Nån som vet varför dom envisas med att köra med den där VÄRDELÖSA sidoscrollfunktionen, jag sitter än på min 3.0a som lacken ovanpå slitits av på ingen som vet vart man kan få tag i en 3.0a ?

jag har en, fast sladde glappar...
lite sliten är den ju dock, fast färgen är iallafall kvar
men om det är aktuellt så tar man det via pm...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

lilla tiger maxfps.se

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Tack för länken, Så jävla stilren mus blir att beställa på direkten:) Sen får dom gärna skaffa ett matchande tangentbord med blå upplysta knappar

Här har du ett matchande tangentbord. Riktigt snyggt och stilrent måste jag säga.
http://www.betanews.com/slideshow/Microsofts_New_Keyboards_an...

Har nog inte blå upplysta tangenter.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Får hoppas att MS förbättrat kvalitetskänslan i sina möss för deras nuvarande känns väldigt plastiga.

Precis, och jag måste säga att den här såg rätt plastig ut den också, men man vet ju inte förrens man har känt på den.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
Har du tummar på båda sidorna om handen?

Har vänster hänta tummen på vänster sida menar du?

Citat:

Den är anpassad för både höger- och vänsterhänta ..........................

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Ser ju inte alls ut som en 4.0, den är inte ens böjd. Hur den känns tänker jag inte ens fundera på innan jag ser den på riktigt och får hålla den själv.

Sen undrar jag hur långa tummar folk har egentligen, framåtknappen på deras äldre möss gick ju inte ens att nå utan att byta grepp. Blir nog enklare att nå en knapp på andra sidan istället plus att vänsterhänta också får en tumknapp.

Jag har själv ingen aning men det är vad folk säger, och att inte ha samma form som en 1.1 eller 3.0 är ganska dumt, då fortfarande dem flesta proffsspelarna lirar med dem mössen, fast det finns betydligt bättre möss på papperen. Men det skall bli spännande och se diverse recensioner om den iallafall.

Permalänk
Medlem

Den var riktigt snygg, men den trådlösa varianten på länken nedan ser mer intressant ut.

http://www.betanews.com/slideshow/Microsofts_New_Keyboards_an...

Anpassad för höger hand, två tumknappar, laser och trådlös.

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk

Bra att Logitech får lite konkurrens på Lasermusmarknaden! Då kanske de andra går ner i pris och det kommer ännu bättre möss. Dock gillade jag den musen som tallen länkade till, http://www.betanews.com/slideshow/Microsofts_New_Keyboards_an... .

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "