Feedbacktråd till "B² - BlackBox - HTPC"

Permalänk

Feedbacktråd till "B² - BlackBox - HTPC"

Hejsan!

Detta är feedbacktråden till följande projekt:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50485...

All kritik mottages, gärna konstruktiv kritik och förslag/ideér... och glöm inte den positiva kritiken

Hoppas det blir ett nöje för er att följa vårt projekt, för det är ett nöje för oss!

Permalänk
Medlem

Jag längtar, ser ut att bli grymt snyggt! Blir det någon form av ljus sen?

Permalänk

da3daluz, jo det är lite det som är tanken. Något ljus ska det bli förutom led-flänkten (blå) som sitter på toppen. Det ska ju vara blanksvart (ogenomskinligt) utan ljus men genomskinligt med ljus.

Kommer att bli tufft hoppas jag/tror jag.
Vad det blir för ljus vet vi inte tyvärr!

Permalänk
Medlem

Ska du ha den bilden som var inverterad rätt igen?
När jag såg den blev jag bara sååå sugen på att photoshoppa den rätt igen

Måste säga att än så länge ser erat bygge riktigt tufft ut.
Å ja. Geforce 2Mx regerar lätt fett

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

Gillar inte plexi chassin.. Men denna var högklass!

Permalänk

fresch som fan

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Offtopic: Fin namn...Black box

Ontopic: Kan bli riktigt bra! Ska följa denna... Keep it up! Diggar när man bygger chassit själv och har en egen idé!

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut. Men blir den inte ganska bred?
Några mått?

Jag tror för övrigt att det kan bli väldigt bra att spraymåla insidan på plexit svart. Det hade jag tänkt göra på min HTPC. Enklare än solfilm.

Visa signatur
Permalänk

Tack alla för de fina kommentarerna!
pho, självklart är namnet genomtänkt, gillar ni loggan också

Dred, måtten på bottenplattan är 50x31 cm. Det blev bredare än tänkt men det gör inget för vi har plats på bredden där den ska stå. Sen är det ju ett vanligt ATX (Dell version) moderkort.

Det med spraymålningen tror jag blir ganska dåligt ärligt talat, kommer inte att fästa på det. Solfilmen vi hade tänkt är denna: http://www.danmobility.se/product.asp?c=588919658&n=119914560...

Update kommer senare idag för er som är intresserade

EDIT:
OT: Pho, upptäckte nu ditt projekt med samma namn Har inte sett det innan, så jag har inte kopierat av dig.... Aha nu fattar jag varför du gillade namnet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Det med spraymålningen tror jag blir ganska dåligt ärligt talat, kommer inte att fästa på det.

Jag har i alla fall fått det att fästa alldeles utmärkt på vanlig plexi. Det sitter som berget och det lär inte lossna om det inte är något som skaver på insidan.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belorios
Ska du ha den bilden som var inverterad rätt igen?
När jag såg den blev jag bara sååå sugen på att photoshoppa den rätt igen

photoshop känns väl lite overkill?
jag hade gjort det i paint

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på geforce 2 mx ?
Mitt håller än idag..

Visa signatur

Stationär: Intel C2D E8400 3.0GHz | 2x2GB XMS2 Corsair | Sapphire Radeon HD4870 512MB | Western Digital 640GB (AAKS) | Asus P5Q-E | Antec Sonata III 500W |
Bärbar: LG r200 - Intel C2D T7100 1,8GHz - 2GB PC5300 - radeon hd2400 - 160gb hdd
Mobil: HTC Touch Diamond

Permalänk

Grygge, hehe... håller kan man lugnt säga (har böjt kortet några ggr för att få loss den limmade kylningen) och än håller det.
Men jämför man med mitt X850XT så är det lite skillnad har jag kommit fram till.

Dred, tanken med toningsfilm är även att man ska kunna se igenom med någon form av ljus, du/ni kommer förstå när ni ser det.

Funderar på att ta lite fler bilder, någon som vill se?

Permalänk

Ta bort klistermärkena så ser det mer clean ut

Permalänk
Medlem

Har funderat på precis samma sak, hur fäste du modekortet enklast i plexxiglaset?

Permalänk

Nephropathia, vilka klistermärken menar du? De som finns på dvd-läsare, hdd, grafikkort? Japp några ska nog bort i såna fall.

Wilco, detta moderkortet hade en plåt under där det finns hål man kan "föra in" skruvarna i, svårt att förklara men jag kan nog ta en bild på det. Vi skruvade alltså ett par skruvar i bottenplattan!

EDIT: Fixade till en bild åt dig, varsågod:

Permalänk
Medlem

Ser skitläckert ut

Lyckat till

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt!

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

Klart vi längtar till imorn

Visa signatur

Thermaltake Shark | OCZ Modstream 450w | 2x 512 mb TwinMOS pc3200 | Asus A8N SLi Deluxe | Leadtek 6800GT | 200gb Samsung Spinpoint | 3DMark - Not yet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grygge
Vad är det för fel på geforce 2 mx ?
Mitt håller än idag..

Men De e ett grymt bra graffe ju

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripleyonline
photoshop känns väl lite overkill?
jag hade gjort det i paint

Men Paint förstör bilden.. sänker kvaliten lite på bilderna

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk

"imorgon" är ju redan en hel kvart gammal... hur länge ska man behöva vänta???

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk

Ursäkta att det inte blev någon update igår, men det ska självklart göras en idag, så fort som möjligt.

Så ni behöver inte vänta länge till

EDIT: Update klar. Kanske inte den mest spännande, men ändå detaljrik. Detta är alltså hur den ser ut nu. Vi skall strax börja på fram + baksida!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Tack alla för de fina kommentarerna!
pho, självklart är namnet genomtänkt, gillar ni loggan också

Dred, måtten på bottenplattan är 50x31 cm. Det blev bredare än tänkt men det gör inget för vi har plats på bredden där den ska stå. Sen är det ju ett vanligt ATX (Dell version) moderkort.

Det med spraymålningen tror jag blir ganska dåligt ärligt talat, kommer inte att fästa på det. Solfilmen vi hade tänkt är denna: http://www.danmobility.se/product.asp?c=588919658&n=119914560...

Update kommer senare idag för er som är intresserade

EDIT:
OT: Pho, upptäckte nu ditt projekt med samma namn Har inte sett det innan, så jag har inte kopierat av dig.... Aha nu fattar jag varför du gillade namnet...

Hehe Japp Ser bra ut lixom.. kör hårt!!! Loggan är ganska hl2 Vi kan sätta upp en gemensam fansite till "The black boxes-fanclub"

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk

Hmm... Blackbox påminner om en sån där neonorange (ill-orange) låda som finns i ett flygplan. Du kanske ska tänka om vad gäller färgvalet

Visa signatur

Gå absolut inte in här -> http://piv.pivpiv.dk
Citera om du svarar på nån annans inlägg!
http://google.istheshit.net/images/qdnuljog.gif

Permalänk
Medlem

ja en update ser mycket fint ut kommer det någon mer update under dagen ?

Visa signatur

Thermaltake Shark | OCZ Modstream 450w | 2x 512 mb TwinMOS pc3200 | Asus A8N SLi Deluxe | Leadtek 6800GT | 200gb Samsung Spinpoint | 3DMark - Not yet.

Permalänk

kalle_kongo, namnet kommer stämma in bra tror jag... samt att vårat efternamn börjar på B (mig och min bror) därav 2:an

brinxxx, kul att du längtar Tveksamt om det blir något mer gjort idag, inget har hänt mer än så länge.... men den som lever får se

Permalänk
Medlem

Black Box Brothers..
Ser bra ut tycker jag, ska bli kul o se hur ni löser det med frontglaset.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
kalle_kongo, namnet kommer stämma in bra tror jag... samt att vårat efternamn börjar på B (mig och min bror) därav 2:an

brinxxx, kul att du längtar Tveksamt om det blir något mer gjort idag, inget har hänt mer än så länge.... men den som lever får se

hehe okej .. aja det blir nog ändå ett fint resultat .. så ta god tid på dig

Visa signatur

Thermaltake Shark | OCZ Modstream 450w | 2x 512 mb TwinMOS pc3200 | Asus A8N SLi Deluxe | Leadtek 6800GT | 200gb Samsung Spinpoint | 3DMark - Not yet.

Permalänk

Skriftlig update: Det som har hänt nu är att frontfästena är limmade med epoxy, vi väntar på att de ska torka sen ska vi skruva fast DVD-läsaren...

Der lär komma ett antal updates i veckan, ikväll ska vi nog beställa solfilm/toningsfilm från danmobility och frakten tar ett par dagar.

Mer info i veckan alltså!

Permalänk

Dissa inte Gforce 2mx. Mitt 32mb funkar hur bra som helst. Kör Gta: San Andreas utan större problem. Visserligen tjuter fläkten som en gris ibland men det är något man får leva med...

Gött bygge förresten, ser proffsigt ut. Blir nog ännu bättre med toning.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~