Lucasfilm och AMD

Permalänk
Melding Plague

Lucasfilm och AMD

<font style="font-size: 10pt"><b>Lucasfilm och AMD</b></font> <small class="small">torsdag 27 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
I ett <a href="http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104...">pressmeddelande</a> idag går AMD ut med att Lucasfilm nya animationsstudio i Singapore är utrustad med AMD-hårdvara. AMD-processorer sitter i alla arbetsstationer i den nya studion och all rendering sker med servrar med AMD-processorer. Cliff Plumer, teknisk chef på Lucasfilm, motiverar detta:
<br />
<br />"<i>Integrating our new Singapore and San Francisco facilities into one virtual studio and handling the massive amounts of data we push around our network every day is an unprecedented feat in our industry and requires the best technology available. Building on top of AMD64 processors was an easy decision because they are the only processors to meet our strict needs.</i>"

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Fin publicitet för Amd...men ganska ointressant vilken processor som sitter i en rendreringsdator hos lucas film.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur höga krav de har på snabbhet pålitlighet så kan man ju direkt se hur dåliga Intel har blivit.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Sedan så inser väl fler och fler att el är långt ifrån gratis nuförtiden.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

All publicitet för AMD är bra

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

fan va grymt, LUCASFILM använder processorer av samma tillverkare som tillverkade processorn som jag har i MIN dator!!!

"May the AMD-CPU´s be with you, young geek"

Permalänk
Medlem

Antecknar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Sedan så inser väl fler och fler att el är långt ifrån gratis nuförtiden.

Vad har det med saken och göra ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Vad har det med saken och göra ?

Att Intel's CPU's drar mer ström en AMD's.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Med tanke på hur höga krav de har på snabbhet pålitlighet så kan man ju direkt se hur dåliga Intel har blivit.

Intressant att du menar att AMD inte blivit bättre utan det är Intel som blivit sämre... *antecknar*....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Intressant att du menar att AMD inte blivit bättre utan det är Intel som blivit sämre... *antecknar*....

Åhh...inte ännu en Amd vs. Intel tråd.

Amds processorer är väl ett något bättre val för dom och sen fick där garanterat ett riktigt bra pris för det för att gå ut och säga det så att Amd kan använda det i framtida marknadsföring.

Permalänk
Avstängd

TJa AMD har ju bättre processorer just nu så det är väl inte så konstigt ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Bäst prestanda, bra pris, lägre driftskostnader, innovativa. Ingen tvekan om att AMD för närvarande är det bästa valet. Så länge inte Intel satsar stenhårt på Pentium M utan fortfarande spiller krut på P4 arkitekturen så kommer dom inte ikapp. Bara folk som är skruvade som inte kan se det.

Kul att företag som oxå anses vara innovativa nu väljer AMD rakt av.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
TJa AMD har ju bättre processorer just nu så det är väl inte så konstigt ...

Svårare än så är det inte.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Intressant..lr?
Inget nytt, dem har ju bara uppgraderat med nyare AMD prylar. Det är ju redan känt sen tidigare att dem använder AMD.

Permalänk
Medlem

Det går bra för AMD.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Fin publicitet för Amd...men ganska ointressant vilken processor som sitter i en rendreringsdator hos lucas film.

Oroa dig inte, disney fortsätter att göra dina favoriter med Intel

(ingen amd fanboy, men jag gillar lucas )

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Oroa dig inte, disney fortsätter att göra dina favoriter med Intel

(ingen amd fanboy, men jag gillar lucas )

hahaha:D

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0

Permalänk
Medlem

Jag skulle vara mer imponerad om de skrivit ett 10-års kontrakt

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Jag skulle vara mer imponerad om de skrivit ett 10-års kontrakt

jag håller fullständigt med bacon!!!
men man kan inte säja bara sådär vicken prolle som e bäst!!

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde_modboy
jag håller fullständigt med bacon!!!
men man kan inte säja bara sådär vicken prolle som e bäst!!

Vill också se långtgående kontrakt...

Och nej, man kan inte bara säga att en viss prolle är bäst. Det är därför vi har tester som vissar att dom är bäst att luta oss mot

Permalänk
Medlem

Varför i hela friden vill ni se ett långtids kontrakt? de investerar i ny hårdvara regelbundet, de handlar det bästa de hittar, och självklart blev det AMD i dagsläget, gissningsvis har de ett stort antal quad Opterons med Numa, som står o tuggar frames. Om de binder upp sig i 10 år, och de sen inte kan få produkter som "duger till" är loppet ganska kört.

Det finns ingen förvåning över nyhetens innehåll, snarare hade vi varit många som undratt vad de höll på med om de valt att köra på Intels produktlinje.

Värt att beakta, är att de teoretiskt enligt pressmedelandet inte behöver köra på värken A64'or, Opterons, eller FX cpu'er... Nu tror jag iofs inte att AMD har någon annan cpu som platsar under "AMD64" familjeträdet för tillfället. (och, nä, det är ingen kritik)

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.