Permalänk
Medlem

Utbyte av högljuda komponenter

Hejsan! Nu har jag lokaliserat dom stora ljudkällorna i min dator. Nätagget och grafikkortet.

Jag funderar därför på att köpa ett antec sontana II. Jag riktar därför en fråga till er som lever med chassit varje dag, hur är nätagget som följer med? Kan ni uppskatta ljudet?

Jag hade tänkt att byta ut den medföljande fläkten mot en adda och dessutom sätta i en adda i den tomma platsen.

Feedback tack!

Dessutom undrar jag om det finns någon passiv (eller en jättetyst aktiv) grafikkortskylare som passar på ett asus ati radeon 9600xt.

Tack på förhand!

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Zalman ZM80D-HP rekomenderar jag för grafikkort.

Permalänk

Rekomenderar hällre Zalman aktiva i silent mode. http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1660&session=b98288...

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

varför? ja menar han vill ju ha så tyst som möjligt.

Permalänk
Medlem

Köp en
Zalman ZM80D-HP

som nån ovan rekomenderade.. jag har inte den, men den gråa gammla verisonen av den, och den är ultra.. Kanske inte så bra om man vill överklocka men annars duger den fint!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

jag har/hade den gråa versionen på mitt förra kort. se till att va försiktig och se till att sätta den rätt. själv fick jag modifiera min nbkylare från samma tillverkare lite för att det skulle funka.

det kommer med bra förklaringar på hur man monterar den.

jag antar att den nya innehåller små flänsar för minnena? gjorde inte mitt :(:(

iaf det blev mycket tystare och märkte inte av ett flänsen blev särskillt varm, cpuflänsen blev betydligt varmare.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot